مکمل بنزین
گوناگون

زیباترین نمادهای برجسته برندهای خودروسازی در طول تاریخ!

شاید تابه‌حال، تصاویر خودروهای لوکس و جذابی را دیده باشید که نمادی از برند و یا یک نماد تزئینی مخصوص آن مدل، بر روی کاپوت آن قرارگرفته است. نمادهایی که در قرن بیستم بیشتر به کار می‌رفتند و امروزه به دلیل مسائل مربوط به ایمنی عابران پیاده و افزایش ضریب آئرودینامیک خودرو، بسیار کمتر به کار می‌روند.

با چرخان باشید تا با این شکل‌های جذابی که بعضی از آن‌ها هنوز هم در حال تولید هستند، بیشتر آشنا شوید.

نماد شرکت جگوار

این نماد زیبای شرکت جگوار که هم‌اکنون در قسمت عقبی تمام مدل‌های شرکت بریتانیایی، دیده می‌شود، یکی از نمادین‌ترین و برجسته‌ترین نمادهای خودرویی موجود در جهان است. نمادی که روی کاپوت بعضی از خودروهای جگوار نیز دیده‌شده و نشانی از قدرت وبرتری این برند نسبت به رقیبان خود است.

البته باید گفت که از سال 2005 تاکنون، هیچ‌یک از مدل‌های جگوار، با این حیوان شکاری زیبا و برجسته همراه نشده‌اند و این شرکت به‌قرار دادن نماد برند خود در قسمت عقبی خودروهایش بسنده کرده است.

ستاره سه پر مرسدس بنز

لوگوی مشهور خودروساز آلمانی، نشانی از اصالت و قدیمی بودن برندی است که با نوآوری‌ها و خودروهای جذاب خودش در طول تاریخ، توانسته نظر بسیاری از مردم را در سراسر دنیا به خود جلب کند. ستاره برجسته‌ای که یکی از تنها نمادهایی است که هم‌اکنون بر روی بعضی از خودروهای مرسدس، دیده می‌شود.

بر روی مدل‌های کلاس C فیس لیفت و S کلاس این شرکت، می‌توان شاهد ستاره‌ای نقره‌ای‌رنگ بود که به زیبایی این خودروها، بیش‌ازپیش افزوده است.

شورلت Bel Air مدل 1955

دهه 50 میلادی را می‌توان یک دهه پرافتخار برای صنعت هوانوردی نامید. ده سالی که در آن، فن‌آوری‌های زیادی چشم به جهان گشودند و راه خود را برای آینده باز کردند. دراین‌بین، شورلت نیز به این پیشرفت‌های صنعت هوافضا، سری به علامت رضایت نشان داد و بر روی خودروی Bel Air خود، نمادی برجسته از یک جت را قرارداد.

اگرچه این جت، نتوانست بعدازاین دهه، زیاد دوام بیاورد اما خود را در باشگاه جذاب‌ترین تزئینات خودرویی تاریخ، قرارداد.

خودروی دویزنبرگ مدل J 1929

دهه 20 میلادی نیز، نقطه اوج طراحی به شمار می‌رفت. در این دهه، هر چیزی از صنعت مد به سمت طراحی‌های وسایل راه می‌یافت و جایگاه خود را پیدا می‌کرد.

خودروی دویزنبرگ مدل J نیز که در سال 1928 رونمایی شد، دارای یک پرنده دوبعدی بود که در حال اوج‌گیری بوده و بر روی قسمت رادیاتور خودرو نصب‌شده بود.

بولداگ شرکت ماک

ماک نام شرکتی است که در اوایل قرن بیستم تأسیس‌شده وتاکنون به ساخت کامیون (و سابقاً به ساخت اتوبوس) مشغول بوده است.

شرکتی که با خودروهای قدرتمند و مستحکم خود، در جنگ جهانی اول به بولداگ (نوعی سگ بزرگ) معروف شده بود. خودروهای این شرکت، دارای دماغه‌ای با نوک پهنی بودند که یک نماد بولداگ، روی کاپوت آن‌ها نصب‌شده بود.

Donut Chaser شرکت پاکارد

شرکت آمریکایی پاکارد، بین سال‌های 1926 تا 1950، بر روی خودروهای آخرین مدرن و به‌اصطلاح، آخرین‌مدل خود، نمادی از الهه سرعت را قرار می‌داد.

این نماد به این صورت طراحی‌شده که یک الهه موسوم به الهه سرعت، بر روی زانوی راست خود زانوزده، پای چپش به سمت عقب کشیده شده و دست‌های او نیز به کشیده شدن به سمت جلو، در حال نگه‌داشتن یک چرخ (در اینجا Donut) هستند.

روح شعف و شادی شرکت رولز-رویس

یکی از زیباترین و نمادین‌ترین تزئیناتی است که از سال 1911 به این‌طرف، بر روی تقریباً تمامی خودروهای رولز-رویس سوار شده است. نمادی که نشان از بانویی بوده که به سمت جلو متمایل شده و دست‌های خود را به سمت بال‌هایش کشیده است.

این نماد زیبا، امروزه با استفاده از موادی مانند فولاد ضدزنگ، کریستال یخ‌زده، فولاد و طلای 24 عیار ساخته‌شده و برای جلوگیری از سرقت آن نیز، رولز-رویس تدابیر خلاقانه‌ای را اندیشیده است.

B پرنده شرکت بنتلی

به‌عنوان بزرگ‌ترین رقیب هم‌وطن رولزرویس، بنتلی نیز به فکر قرار دادن یک نماد بر روی کاپوت خودروهایش افتاده است. نمادی که حرف اول این شرکت را با B بزرگ انگلیسی و دو بال برای پرواز آن، به نمایش گذاشته و نشان از سرعت و قدرت خودروهای این شرکت است.

البته در سالیان گذشته، این شرکت استفاده از این نماد برجسته بر روی کاپوت خودروهایش را به دلیل ایمنی و آئرودینامیک خودروهایش، کنار گذاشته است.

بانوی پرنده Nash Metropolitan

خودروی مدل 1957 ناش متروپولیتان، توانست فلسفه «هرچه خودرو بزرگ‌تر باشد بهتر است» را که توسط شرکت‌های خودروساز زیادی در آن عصر، رعایت می‌شد، کنار گذاشته و خود را به‌عنوان یک خودروی کامپکت (فشرده‌شده) معرفی کند؛ اما بحث ما در مورد مدل‌های 1955 تا 1958 سری 3 این خودرو هستند که بر روی خود، این نماد بانوی پرنده را می‌دیدند.

نمادی که در آن، یک بانو دست‌های خود را زیر سرخود گذاشته و به سمت آسمان در حال پرواز است. «بانوی پرنده» نمادی است از دوران گذشته صنعت خودروسازی که امروزه مانند آن ر ا نمی‌توان در هیچ خودرویی پیدا کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا