مکمل بنزین
خبرداخلی

حکایت پیش فروش خودروهای داخلی و عدم تحویل خودرو!

پیش فروش خودروهای داخلی در یک سال اخیر به اوج خود رسیده و شاید بهترین زمان این پیش فروش‌ها را می‌توان سه ماهه اخیر دانست که البته بسیاری از آنها به طمع سود و دلالی بوده است ولی در حال حاضر بسیاری از مشتریانی که سال گذشته و در زمان ثبات اقدام به خرید خودرو کردند در حال حاضر با مشکل عدم تحویل خودرو روبرو هستند و به نظر می‌رسد که خودروسازان قصدی برای تحویل خودرو ندارند!

به گزارش چرخان، در حالیکه خودروسازان با لابی‌های مختلف و تلاش‌هایی که از سوی مجلس و دولت برای افزایش قیمت خودرو داشتند به ثمر نشست و افزایش قیمت‌های بسیار خوبی را از وزارت صنعت دریافت کردند اما کماکان با مشتریان خود بد تا می‌کنند و به نظر می‌رسد که این افزایش قیمت نیز به مذاقشان خوش نیامده و احتمالا منتظر امتیازات بیشتری از سوی وزارت صنعت هستند.

خودروهای صفر کیلومتر قیمت خودرواین رفتار خودروسازان در حالی است که در 6 ماهه اول سال جاری چیزی در حدود 5 هزار میلیارد تومان زیان تولید کرده‌اند و این یک رکورد بی سابقه در تاریخ خودروسازی کشور بوده است چرا که عملا بسیاری از سهامداران این شرکت را متضررتر از قبل می‌نماید.

یکی از مشتریان متقاضی خرید ساندرو از پارس خوردو می‌گوید که سال گذشته در همین حوالی که بازار خودرو در ثبات خوبی به سر می‌برد پراید خود را که قدیمی شده بود به فروش رساند تا مرکبی نو را خریداری کند که پس از پرس و جوهای فراوان و با اضافه کردن پس انداز خود توانست از شرایط پیش فروش ساندرو شرکت پارس خودرو استفاده کرده و ثبت سفارش کند.

او می‌گوید که ثبت نامش را انجام داده و با موعد تحویل تیرماه سال جاری اقدام به ثبت نام کرد ولی مطمئن بوده که خبری از تحویل به موقع نخواهد بود ولی ذره‌ای به اوضاع فعلی فکر هم نمی‌کرده است. او می‌گوید وقتی در چند وقت اخیر خبری از صدور دعوتنامه نبود و من هم خسته از نداشتن ماشین با کیفیت بودم به نمایندگی آزادی این شرکت مراجعه کردم که با مژده صدور دعوتنامه‌های تحویل خردادماه روبرو شدم که طبیعتا بایستی در نوبت بعد برای امثال بنده که با موعد تحویل تیرماه اقدام به خرید کرده بودیم برسد ولی….!

ساندرو پارس خودروبازی دلار شروع شد و به نظر می‌رسید که با وضعیت دلار سود خوبی روی ساندرو کرده باشم یا حداقل با قیمت مناسب‌تری خریداری کرده باشم ولی در سه ماهه تابستان شاهد افزایش قیمت دلار بودم و منتظر صدور دعوتنامه‌ای که به نظر می‌رسید خبری از آن نیست!

وی می‌گوید که پس از بارها مراجعه به نمایندگی این شرکت با این جمله روبرو شده است که خودرو تحویل می‌دهیم ولی زمانی که خدا بخواهد!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا