مکمل بنزین
گوناگونخبر

سدان BYD Qin Pro برای بازار چین رونمایی شد

کارخانه چینی BYD در تولید خودروهای برقی تجربه فراوانی دارد و به تازگی این خودروسازی یکی از زیباترین سدان‌های خود با نام BYD Qin Pro را برای بازار خودروهای چینی رونمایی کرده است.

هنوز در این کشور آسیای شرقی خودروهای سدان طرفداران زیادی دارند و از این رو طراحی و تولید این خودروها می‌تواند فروش بالایی را برای خودروسازانش به همراه داشته باشد. البته این روزها اوضاع فروش خودروهای BYD در این بازار ناجور هست و محصولات این برند فروش بالایی ندارند.

خودروی سدان BYD Qin Pro در سه نسخه مختلف بنزینی، الکتریکی و پلاگین هیبریدی وارد بازار می‌شود. نسخه بنزینی این خودرو با دو پیشرانه متفاوت وارد بازار شده که شامل 1.5 لیتری با قدرت خروجی 109 اسب بخار و 1.5 لیتری توربو با قدرت خروجی 154 اسب بخار می‌شوند. برای نسخه تمام الکتریکی موتور برقی با قدرت 163 اسب بخار و قدرت پیمایش 500 کیلومتری با یک بار شارژ کامل نیز به بازار ارائه شده است. از سوی دیگر نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو مجهز به دو پیشرانه 1.5 لیتری توربو با موتور برقی است که رویهم رفته 285 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. مسئولان BYD نسخه پلاگین هیبریدی را ‘DM’ معرفی کرده حاکی از دو پیشرانه بودنش دارد.

قیمت نسخه بنزینی خودروی سدان BYD Qin Pro حدود 100 هزار یوان (معادل 14400 دلار آمریکا)، برای نسخه تمام برقی 24500 دلار و برای نسخه پلاگین هیبریدی 23 هزار دلار در این بازار معامله می‌شود. از بین این نسخه‌های معرفی شده می‌توان گفت که پلاگین هیبریدی بهترین گزینه برای خرید هست چرا که از نسخه تمام برقی ارزان‌تر و قدرت خروجی بالاتر نسبت به دیگر گزینه‌های موجود دارد.

اما در داخل کابین این خودروی سدان با محیط ساده ولی جذاب روبرو خواهیم شد که از تکنولوژیها روز برای تجهیزات آن به کار گرفته شده است و فرمان آن بسیار بزرگ به همراه دکمه‌های کاربردی برای کنترل هر چه بهتر و راحت‌تر خودرو تعبیه شده است. داشبورد دیجیتالی این خودرو شبیه به خودروهای مسابقه‌ای کوچک و خیلی گیرا به نظر می‌رسد. این صفحه لمسی دیجیتالی 12.1 اینچی را راننده می‌تواند به صورت افقی یا عمودی بر روی داشبورد قرار دهد.

برند BYD این روزها در زیر فشار اقتصادی و کاری زیاد هست چرا که فروش خودروهایش کاهش یافته و نگرانی‌هایی درباره خاتمه دادن به کار این کارخانه زمزمه شده است ولی مسئولان این کارخانه معتقدند با وارد کردن سدان BYD Qin Pro به بازار خودروهای چینی می‌توانند کمی از این فشار بکاهند. نظر شما درباره آینده این برند چینی و محصولاتش در بازار جهانی از جمله ایران چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا