Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

چگونه موتورسیکلتی سریع تر داشته باشید؟

چه مواردی می‌توانند باعث شوند که موتورسیکلت شما، ازآنچه که اکنون است سریع‌تر شده و رضایت بیشتری را برایتان به ارمغان بیاورد. بدون شک، راهکارهای زیادی برای این کار و مخصوصاً برای موتورسیکلت‌های مدرن امروزی، قابل‌اعمال است اما رایج‌ترین آن‌ها کدام‌اند؟

با چرخان باشید تا بهترین راهکارهایی که می‌توان با استفاده از آن‌ها، موتورسیکلت خودتان را سریع‌تر کنید به شما عزیزان معرفی کنیم.

سیستم خروجی دود را تعویض کرده و یک افزاینده قدرت اضافه کنید

با اضافه کردن یک سیستم خروجی اگزوز جدید که به سیستم سوخت‌رسانی موتور متصل شود، می‌توان علاوه بر سریع‌تر کردن پاسخ دریچه ورود بنزین و هوا به داخل موتور، قدرت و گشتاور آن را نیز افزایش داد. سیستمی که حداقل کار آن، سریع‌تر کردن موتورسیکلت شماست.

سیستم‌های تعلیق قابل تنظیم

بدون شک، کار گذاشتن این سیستم‌های تعلیق قابل تنظیم روی موتورسیکلت، می‌تواند قدرت فرمان دهی (هندلینگ) بسیار بالاتری را برای راننده به ارمغان بیاورد. به‌طوری‌که این فنرها و کمک‌فنرهای قابل تنظیم، می‌توانند مقدار وزن اعمال‌شده به موتور را به‌خوبی تنظیم کرده و باعث بهینه شدن وزن موتور شوند.

رینگ‌های سبک‌تری تهیه کنید

در بحث رینگ‌های موتورسیکلت، بسیاری از شرکت‌ها هستند که نمونه‌های ارزان و نه‌چندان قابل قبولی را بر روی موتورسیکلت قرار می‌دهند. وقتی رینگ موتور شما خوب نباشد، بدون شک سیستم تعلیق قابل تنظیم و دیگر سیستم‌های جدید نیز کاری از دستشان بر نخواهد آمد. پس می‌توانید دو رینگ فوق سبک با جنس خوب تهیه‌کرده تا تفاوت سرعت را در موتور خود احساس کنید.

از تایرهای مناسبی استفاده کنید

یک رینگ خوب و سبک، نیاز به تایرهایی با جنس خوب دارند تا بتوانند خود را درون آ، جای دهند. هر تایری برای هدفی خاص تولیدشده و نمی‌توان از یک تایر، برای مسیرهای متفاوت و با آب‌وهوایی متفاوت استفاده کرد. پس بهتر است که در مورد تایر موتور، بیشتر تحقیق کرده تا بتوانید بهترین تایر موردنیاز خود و موتورتان را تهیه نمایید.

ترمزهایی قدرتمند تهیه کنید

وقتی صحبت از سرعت بالاتر و شتاب بیشتر هر وسیله نقلیه‌ای به میان می‌آید، بحث ایمنی و ترمز گیری آن نیز از اهمیت چند برابری برخوردار می‌شود. پس اگر قصدتان اضافه کردن سیستم‌های افزایش سرعت به موتور است، باید سیستم ترمز مناسبی را نیز برای آن تهیه‌کرده تا بتوانید ایمنی و سلامتی خود را نیز تا حد ممکن حفظ نمایید.

قلب تپنده موتورسیکلت را تقویت نمایید

اگرچه این روش مانند روش‌های بالا چندان بی‌دردسر نیست و مانند موارد بالا توصیه نمی‌شود اما هستند اشخاص خبره‌ای که می‌توانند با بازسازی قلب تپنده موتور شما، برای مثال حجم موتور را افزایش داده تا بتوانند چند اسب بخار ناقابل به موتورتان اضافه کنند.

در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید

به نظر می‌رسد که این مورد، کمی عجیب باشد اما باید بدانید که به آن اندازه که موتورسیکلت‌های امروزی سریع هستند، موتورسواران آن‌ها سریع و تیز عمل نمی‌کنند. پس بهتر است به‌جای تمرکز برای کاهش چند گرمی وزن موتور و یا افزایش توان آن، روی خودتان تمرکز کرده و مهارت‌های موتورسواری‌تان را افزایش دهید تا با این کار، هم سریع‌تر عمل کنید و هم ایمنی بیشتری داشته باشید.

منبع rideapart
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.