مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبرداخلی

چگونه کارت سوخت المثنی بگیریم؟ + جزئیات

سهمیه بندی بنزین برای بسیاری از مردم یک چالش بزرگ است چرا که عملا دوباره بحث‌های قدیمی و تکراری کارت سوخت و سهمیه‌های تمام شده و خرید و فروش این سهمیه‌ها به میان می‌آید ولی دوری چند ساله از این کارت سوخت‌ها و سهمیه بندی نیز باعث شده تا بسیاری از مردم حتی خبری از کارتشان نداشته باشند و حالا چالش عجیبی برای دریافت کارت سوخت المثنی داشته باشند که در ادامه روش‌های مختلف موجود برای این کار را مشاهده می‌کنید.

به گزارش چرخان، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آن دسته از صاحبان خودروهای شخصی که به هر دلیلی دسترسی به کارت سوخت ندارند می‌توانند از طرقی که در ادامه خواهد آمد اقدام به دریافت کارت سوخت المثنی نمایند که این اقدامات بایستی در اسرع وقت صورت بگیرد چرا که در تاریخی که متعاقبا اعلام خواهد شد، سوختگیری بدون کارت سوخت امکان پذیر نخواهد بود.

باک بنزین کارت سوخت المثنینکته مهم درباره این خبر این است که آن دسته از مالکین خودرو که در حال حاضر کارت سوخت فعال دارند در صورت درخواست المثنی، امکان استفاده از کارت سوخت قبلیشان نخواهد بود و مورد قبلی خواهد سوخت. به همین دلیل توصیه می‌شود که صرفا مالکینی اقدام به ثبت المثنی نمایند که کارت سوختشان غیر فعال است و یا به طور کلی مفقود شده است.

اولین روش برای ثبت درخواست کارت سوخت المثنی مانند گذشته مراجعه به دفاتر پلیس+10 است که مالک خودرو به همراه مدارک لازم به این دفاتر مراجعه می‌کنند و پس از طی کردن مراحل مذکور کارت خود را دریافت می‌نمایند. البته گفتنی است که خودروهای نو شماره بدون نیاز به طی کردن مراحل اولیه صرفا می‌توانند با مراجعه به دفاتر مذکور، کارت سوخت خود را دریافت کنند چرا که به صورت اتوماتیک برای این خودروها صادر شده است.

دومین روش ثبت نام کارت سوخت المثنی مراجعه به سایت خدمات عمومی دولت به آدرس www.mob.gov.ir است که مقدمات لازم را برای دریافت این کار فراهم می‌کند. پس از ورود به سایت می‌توانید از بخش درخواست کارت سوخت اقدام کرده و مراحل ذکر شده را طی نمایید. البته گفتنی است که این سامانه از 5 آذرماه در دسترس خواهد بود.

بنزین معمولی و سوپر سایپا سهمیه بنزینسومین روش ثبت این درخواست نیز استفاده از اپلیکیشن خدمات دولت است که به راحتی و از طریق سایت‌های:

· سامانه خدمات همراه دولت (mob.gov.ir)
· ایران اپس(iranapps.ir)
· کافه بازار (cafebazaar.ir)
· اپ استور (appstore.ir)

قابل دسترس است. البته گفتنی است که این سامانه نیز از 5 آذرماه در دسترس خواهد بود و مشتریان پس از نصب و فعال سازی اپلیکیشن می‌توانند از بخش درخواست کارت سوخت، درخواست خود را ثبت نمایند. همچنین گفتنی است که طبق زمان‌بندی انجام شده، هر شماره ملی می‌تواند در تاریخ متناسب اقدام به ثبت نام نماید که طبق زمان بندی زیر است:

۹۹    دوشنبه    ۱۳۹۷/۹/۵
۸۹    سه شنبه    ۱۳۹۷/۹/۶
رقم آخر ۹    چهارشنبه    ۱۳۹۷/۹/۷
رقم آخر ۸    پنجشنبه    ۱۳۹۷/۹/۸
رقم آخر ۸    جمعه    ۱۳۹۷/۹/۹
رقم آخر ۷    شنبه    ۱۳۹۷/۹/۱۰
رقم آخر ۷    یکشنبه    ۱۳۹۷/۹/۱۱
رقم آخر ۶    دوشنبه    ۱۳۹۷/۹/۱۲
رقم آخر ۶    سه شنبه    ۱۳۹۷/۹/۱۳
رقم آخر ۵    چهارشنبه    ۱۳۹۷/۹/۱۴
رقم آخر ۵    پنجشنبه    ۱۳۹۷/۹/۱۵
رقم آخر ۴    جمعه    ۱۳۹۷/۹/۱۶
رقم آخر ۴    شنبه    ۱۳۹۷/۹/۱۷
رقم آخر۳    یکشنبه    ۱۳۹۷/۹/۱۸
رقم آخر۳    دوشنبه    ۱۳۹۷/۹/۱۹
رقم آخر ۲    سه شنبه    ۱۳۹۷/۹/۲۰
رقم آخر ۲    چهارشنبه    ۱۳۹۷/۹/۲۱
رقم آخر ۱    پنجشنبه    ۱۳۹۷/۹/۲۲
رقم آخر ۱    جمعه    ۱۳۹۷/۹/۲۳
رقم آخر صفر    شنبه    ۱۳۹۷/۹/۲۴

برای ثبت نام الکترونیکی کارت سوخت المثنی باید به مواردی توجه داشته باشید که در ادامه جزئیات آن ذکر می‌گردد:

  • شماره تلفن همراه باید به نام مالک خودرو باشد.
  • همه اطلاعات لازم از طریق کد ملی و تاریخ تولد مالک استخراج می‌شود.
  • اطلاعات مربوط به خودرو از قبیل شماره شاسی و …
  • ارائه یک شماره کارت 16 رقمی برای ثبت در سیستم
  • پس از اینکه ثبت نام تکمیل شد، پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن ثبت نام برای شماره وی ارسال می‌گردد. در صورت دریافت آن می‌توانید از صحت عملیات خود مطمئن شوید.
  • فعال سازی کارت سوخت و سایر نکات مربوط به استفاده از آن در اطلاعیه‌های بعدی شرکت نفت اعلام خواهد شد.
  • در صورتی که بیش از یک دستگاه خودرو یا موتورسیکلت دارید باید برای هر کدام از وسایل اقدام به ثبت نام کنید.
  • شماره 09627 برای پاسخ دهی پیرامون سوالات احتمالی مردم قرار داده شده است.
  • آن دسته از مالکین خودرو که رمز کارت خود را فراموش کردند می‌توانند از طریق طرق اعلامی اقدام به دریافت رمز جدید نمایند و نیازی به ثبت نام جدید نیست.
  • این اطلاعیه تا اطلاع ثانوی به معنای سهمیه بندی بنزین و یا افزایش قیمت بنزین نیست و با هر گونه شایعه و ایجاد تشنج در موضوع سوخت مورد پیگرد قانون قرار خواهد گرفت. مردم باید توجه کنند که صرفا تا 21 آذر ماه مهلت ثبت نام وجود دارد و بعد از آن تاریخی برای شروع تحویل سوخت با کارت سوخت اعلام خواهد شد که بدون داشتن این کارت امکان سوختگیری فراهم نخواهد بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا