مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت بازار خودروهای داخلی در روند صعودی قرار گرفت!

قیمت بازار خودروهای داخلی در چند وقت اخیر رفتارهای گوناگونی را از خود نشان داده و در حالیکه به طور مثال خودرویی مانند پراید به قیمت بالای 40 میلیون تومان رسیده بود ولی در دوره‌ای به زیر 35 میلیون تومان رسید و حالا با زمزمه‌هایی که پیرامون قیمت خودرو در بازار وجود دارد عملا قیمت پراید به 40 میلیون تومان رسیده و حال برخلاف دوره قبلی حجم معاملات نیز بالاتر است.

به گزارش چرخان، قیمت بازار خودروهای داخلی در انتظار اعلام قیمت‌های جدید خودرو است که شایعات زیادی پیرامون این لیست قیمت وجود دارد که بعضا از قیمت 5 درصد زیر قیمت بازار سخن گفته می‌شود و بعضی از مسئولین نیز از قیمت کمتر سخن به میان می‌آورند که عملا مشتریان را سردرگم کرده‌اند.

در حالیکه بازار خودروهای داخلی و در بعضی از محصولات شاهد افت شدید قیمت بودیم و به طور مثال قیمت بعضی از محصولات ایران‌خودرو به زیر 50 میلیون تومان رسیده بود ولی با شایعات افزایش قیمت شدید ایران‌خودرو سایپا این قیمت به بالای 60 میلیون تومان صعود کرد!

فروش خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو محصولات ایران‌خودرو تورم خودروبه نظر می‌رسد که شایعه مربوط به بازار خودروهای داخلی دور از حقیقت نبود و با بخشنامه‌ای که ایران‌خودرو برای پژو 206 تیپ 2 صادر کرد عملا همه شایعات را تایید کرد و حالا بازار این خودرو در حوالی 60 میلیون تومان تثبیت شد! این در حالیست که در دوره‌ای کوتاه حتی قیمت این خودرو به زیر 55 میلیون تومان رسیده ولی به نظر می‌رسد که این قیمت مورد نظر ایران‌خودرو نبود و با یک دستکاری نامعلوم در بازار شاهد افزایش قیمت این خودرو و رسیدن آن به بالای 60 میلیون تومان بودیم.

از سوی دیگر به طور مثال در مورد خودرویی مانند پژو 206 تیپ 2 بازار به هیچ وجه انتظار قیمت 57 میلیون تومانی را برای آن نداشت و به نظر می‌رسد که با افزایش قیمت‌های این چنینی عملا عرضه خودروساز بالا خواهد رفت و کار برای دلالان و سوجویان نیز سخت‌تر می‌شود چرا که طبیعتا مشتریان تمایل بیشتری برای خرید خودرو از کارخانه سازنده دارند.

به طور مثال طبق اعلام مدیرعامل سایپا چیزی در حدود 30 هزار خودرو ناقص در انبارهای این شرکت وجود دارد که طبق تجربه و به احتمال فراوان پس از دریافت مجوز افزایش قیمت به بازار عرضه خواهند شد چرا که پیرامون محصولات زامیاد به خوبی این تجربه را شاهد بودیم و نقصان‌های موجود در مورد این خودروها بهانه‌ای برای گرانفروشی است.

سایپا خودروهای چینی تحویل خودروهای پیش فروش شده محصولات جدید سایپااین بازی خودروسازان به قدری بازار را تحت تاثیر گذاشته که اهالی بازار می‌گویند کسانی که در حال حاضر خودرو برای فروش دارند می‌توانند با کمی صبر بیشتر و همراه با شرکت‌های خودروساز سود بالاتری را از فروش دارایی خود داشته باشند چرا که به طور مثال در خودرویی مانند ساندرو استپ وی عملا دارندگان این خودرو نسبت به چند هفته گذشته سود بالای 10 میلیون تومان را داشته‌اند!

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا