Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تحویل دوچرخه به‌جای خودرو، بزودی!

متاسفانه مدیریت در کشور ما بگونه‌ای هست که در تند باد حوادث، همیشه دچار غافلگیری می‌شوند. بطور مثال  بعد از سیل و زلزله می‌گویند که غافلگیر شدیم. دوستان بگونه‌ای سخن می‌گویند که گویا در سایر کشورها، سیل و زلزله شیپور به‌دست بعد از چند روز اطلاع رسانی دقیق، تشریف می‌آورند. آمادگی باید همیشه وجود داشته باشد نه بعد از حوادث!

سایپا کوییکیاد دارم در زمانی که تحریم‌ها کمی کمرنگ شدند در سایت چرخان بارها فریاد زدیم که خطوط تولید را داخلی‌سازی کنید. قطعه سازی را رشد دهید و بفکر تولید باشید. خودروسازان دلالی می‌کردند در زمانی که می‌بایست به‌فکر آینده خود می‌بودند. واردات خودروهای پژو، سیتروئن و …، از طریق خودروسازان بزرگ، یک ضعف بزرگ مدیریتی بود چرا که کمپانی‌ها باید خودرو تولید کنند. تصور کنید اگر چری، جک و کمپانی‌های چینی از همان سال ۲۰۰۰ به‌فکر واردات خودرو بودند، چه می‌شد. آیا اکنون صنعت خودروی چین، اینگونه پیشرفت می‌کرد؟

برنامه‌ریزی سایپا برای تولید چری تیگو X3خودروسازان چینی به‌جای خودرو، دانش وارد کردند، تجهیزات را مشابه‌سازی کردند و شدند کمپانی‌هایی که خارجی‌ها در حال حاضر به‌آنها نیازمند هستند. عدم آینده‌نگری بیشترین ضربه را به صنعت کشور بخصوص خودروسازی زده و این بحران با شدت تحریم‌های خارجی، جان تازه گرفته است. بازگشت تحریم‌ها باعث شده تا تامین قطعه خودروها با مشکل روبرو شود و عدم داخلی‌سازی مناسب تولید ساندرو، تندر ۹۰، برلیانس و… را با مشکل روبرو کرده است.

برنامه‌ریزی سایپا برای افزایش فروش چری تیگو X3بعد از مشکل در تحویل خودروهای هیوندایی کرمان‌خودرو، اکنون صنایع خودروسازی سایپا با مشکل جدی مواجه شده است. بحران تا جایی شدت گرفته که سایپا به کسانی که حواله تندر و ساندرو دارند، اعلام کرد که باید یک یا چند دستگاه، پراید و تیبا، به‌جای آنها تحویل بگیرند. اما گویا اوضاع وخیم‌تر از این حرفاست و اخبار نشان‌ می‌دهند که برخی از نمایندگی‌های بهمن خودرو برای تحویل هاوال H2 نیز دچار مشکل شده‌اند. این نمایندگی ها به مشتریان خود اعلام کرده‌اند که بزودی بهمن‌خودرو، طرح تبدیل هاوال H2 به فاو بسترن B30 را اعلام خواهد کرد!

شرایط فروش هاوال H2

هاوال را می‌توان یک برند بین‌المللی چینی دانست و خروج این برند از ایران به‌علت ورود به بازار آمریکا، چندان دور از ذهن نیست و همین باعث می‌شود که خبر تبدیل هاوال H2 به فاو بسترن B30، قوت پیدا کند. خب با این تفاسیر مشکل تولید خودروهای چینی هم دیگر جدی بوده و کم‌کم باید با این محصولات نیز خداحافظی کنیم. امیدواریم بزودی راه حلی برای این مشکل پیدا شود، چرا که اگر اوضاع به همین روال پیش برود بزودی خودروسازان طرح تبدیل خودرو به دوچرخه را پیاده‌سازی خواهند کرد. می‌توان امید داشت که با کمی همبستگی بیشتر و اعتماد به دانش مهندسان و محققان داخلی، مشکل حل شود.

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    مملکت نیست که ما داریم باید اسمش رو بذارند ممل یه کتی چون هر کی دلش بخواد تو هر زمینه ای غیر از سیاست تا میتونه یه کتی میره هیچ کی علی الخصوص دولت بهش کاری نداره خصوصا” اگه یه چیزی هم از اونا به دولتی ها بماسه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.