مکمل بنزین
خبر

آلمانی سربلند؛ بی‌ام‌و X5 مدل ۲۰۱۹

این بحث مداوم بین بی‌ام‌و، مرسدس بنز و لندروور، وجود دارد که کدام اولین SUV جهان را تولید کرده اند. بنظر می‌رسد همه آنها ادعا می‌کنند اولین و بهترین هستند. نسل جدید X5 می‌تواند بهترین شاسی‌بلند لوکس با قیمت مناسب باشد اما نه در جهان، بلکه در بازاری مانند استرالیا. بطور کلی همیشه نسل جدید شاسی‌بلندهای این شرکت‌ها در هر برهه‌ای بعنوان بهترین بوده‌اند تا اینکه رقیب دیگر نمونه جدیدتری بسازد.

بر خلاف نسل گذشته ایکس ۵، نمونه جدید کاملا متحول شده تا با نسل آینده X7 همخوانی داشته باشد. ارزان ترین و محبوب ترین مدل، X5 30d است، که قیمت آن از 112،990 دلار آغاز می‌شود. ویژگی‌های این مدل باعث شده تا کاملا ارزش پولی که برای آن پرداخته می‌شود را داشته باشد . شاید این اولین مدلی از خودروهای بی‌ام‌و باشد که بتوان بدون کیت بدنه نیز از آن رضایت کامل داشت، البته بدون در نظر گرفتن گیربکس X5 که تنها یک گزینه در پیش روی شما وجود خواهد داشت.

تیپ 30d با موتور 3.0 لیتری توربو دوقولوی دیزل عرضه شده که توان خروجی آن 195 کیلو وات( ۲۶۱ اسب بخار ) و گشتاور نیز 620 نیوتن متر است. این موتور قدرتمند باعث می‌شود تا شتاب صفر تا ۱۰۰ بی‌ام‌و X۵ در حدود 6.5 ثانیه  باشد و مصرف سوخت اقتصادی 7.2 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را داشته باشد. اگر شما می توانید کمی بیشترصبر کنید، می‌توانید مدل X5 40i را با موتور 3.0 لیتری و قدرت 250 کیلو واتی، سفارش دهید که شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۵.۵ ثانیه است.

X5 جدید طیف وسیعی از امکانات ایمنی استاندارد را در خود جای داده که شما را از پرداخت هزینه‌ی اضافی معاف می‌کند. در X5 جدید، دو صفحه نمایش بزرگ 12.3 اینچی وجود دارد که یکی اطلاعات را نشان می‌دهد و دیگری برای سرگرمی افراد حاضر در خودرو بکار می‌رود که جدیدترین نسخه iDrive را در خود گنجانده است. حتی کنترل تهویه مطبوع نیز در حال حاضر دیجیتالی صورت می‌گیرد. تجهیزات استاندارد شامل سیستم ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف کامل، سیستم هشدار عقب، رادار و سیستم کمکی راننده در جاده‌ها می‌شود.  X5 جدید 19 میلیمتر بلندتر، 36 میلی متر طویل‌تر و 66 میلی متر عریض‌تر است که باعث شده از لحاظ فضای داخلی، بسیار مناسب‌تر از گذشته باشد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا