مکمل بنزین
گوناگونخبر

نیسان ماکسیما 2019 با ظاهری جدید رونمایی شد

خودروی ماکسیما که در ایران از سال 1380 تا 1391 به‌عنوان یک خودروی لوکس و قدرتمند تولید شد، جای زیادی در دل ایرانی‌ها باز کرد. خودروی جذابی که نمونه‌های جدیدتر آن در آمریکا و ژاپن تولید شدند اما در ایران به تولید نرسیدند.

بااین‌حال، آخرین نسخه ماکسیما، دارای موتور 6 سیلندری بود که 300 اسب بخار قدرت تولید کرده و یک خودروی نیمه اسپورت با عملکرد قابل‌قبول محسوب می‌شود؛ اما همه در اینکه نیسان باید برای تبدیل کردن ماکسیما، به بهترین خودروی اسپورت چهار دربش، تغییرات زیادی چه روی ظاهر و چه در مورد قوای محرکه آن بدهد، اتفاق‌نظر داشتند.

به همین خاطر، اوایل سال جاری میلادی (حدود 11 ماه پیش)، نیسان از ماکسیما کاملاً جدید خود رونمایی کرد. اکنون نیز در نمایشگاه خودرویی لس‌آنجلس، نیسان از ماکسیما جدید خود به همراه مورانو 2019، رونمایی کرده است.

برای سال 2019، ماکسیما دارای یک موتور 3.5 لیتری 6 سیلندری شده است که قدرت 300 اسب بخار خود را از طریق یک جعبه‌دنده CVT (پیوسته متغیر) با چرخ‌های جلو (FWD) منتقل می‌کند. با وجود تغییرات اندک در بحث موتور و قوای فنی، ماکسیما 2019 در طراحی خارجی و شاخصه‌های زیباشناختی دارای تغییرات بیشتری شده است.

به همین خاطر، ماکسیما تمامی جعبه‌هایی که برای یک خودروی زیبا بسته بودند را بازکرده و از درون آن‌ها، شاکله‌ یک خودروی ژاپنی جذاب را برای خود برگزیده است. شاخصه‌های جدیدی مانند، بازطراحی فضای خارجی، کابین زیباتر، سامانه‌های ایمنی و امنیتی پیشرفته‌تر که توانسته‌اند ماکسیما جدید را در بین دیگر سدان های نیمه سایز موجود در بازارهای جهانی، متمایز گرداند.

در طراحی خارجی، شاهد جلوپنجره V شکل (درست مانند مورانو 2019)، چراغ‌های جلویی LED جواهر مانند، چراغ‌های عقب جدید و ظاهر جدید طراحی عقب که اکنون و در مدل جدید شامل 4 دهانه خروجی برای اگزوز و در نسخه SR ماکسیما، یک اسپویلر (باله) جدید نیز اضافه‌شده‌اند. نیسان همچنین برای تمامی نسخه‌های ماکسیما 2019، رینگ‌های جدیدی تدارک دیده که به‌ظاهر خودرو بیش‌ازپیش، جذابیت بخشیده است.

در درون کابین نیز، شرکت ژاپنی، تغییرات منحصربه‌فردی مانند الگوهای الماسی شکل برای روکش‌های صندلی و استفاده از چوب باکیفیت برای تریم داخلی را برای رضایت هرچه بیشتر مشتریانش تدارک دیده است. دیگر مواردی که به این مدل جدید اضافه‌شده‌اند شامل، هشدار درب‌های عقب، رادیوی ماهواره‌ای بازبینی‌شده موسوم به SiriusXM به همراه دیگر امکانات مربوط به صفحه‌نمایش خودرو می‌شوند.

ماکسیما 2019 در 5 نسخه متفاوت S،SV،SL،SR اسپورت و نسخه پلاتینیوم لوکس عرضه خواهد شد. قیمت این خودرو هنوز اعلام‌نشده اما مشخص‌شده که قرار است در اواسط دسامبر (همین ماه جاری میلادی)، فروش آن آغاز شود. آپشن (حق انتخاب) هایی که ارائه می‌شوند نیز مانند مورانو 2019 خواهند بود و شامل، سیستم ایمنی موسوم به سپر 360، مانیتور مخصوص مشاهده محیط اطراف خودرو، گرم‌کن صندلی‌های عقب، رینگ‌های جدید 19 اینچی و سقف پانورامیک مونروف می‌شوند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا