مکمل بنزین
رپورتاژ

قیمت ام‌جی؛ از ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان!

بازار خودرو تابستانی که گذشت را در شوک کامل قیمتی به سر برد. از یک سو افزایش نرخ دلار و از آن سو بسته بودن سامانه سفارش خریداران را پشت انتظار گذاشت و همین موضوع روز به روز به افزایش نرخ خودروها تا چند برابر بیشتر کمک کرد. دلالان واردات خودرو که از دولت به‌خاطر سیاست‌های محدودکننده بازار خشمگین شده بودند با احتکار خودرو به این وضع دامن زدند.

با بسته بودن این مسیر راهی جز مراجعه مشتریان به بازار خودروی کارکرده باقی نمی‌ماند. مدیا موتورز یکی از واردکننده‌های خودروی ام‌جی است که در سال‌های گذشته چهار مدل به ایران وارد کرده. این واردکننده که کارش را از سال ۱۳۸۹ با عرضه مدل ام‌جی ۵۵۰ شروع کرده و به سرعت شناخته شده است. در مطلب زیر بررسی خواهیم کرد که خرید MG دست‌دوم برای ما چقدر هزینه خواهد داشت؟

ام‌جی۵۵۰

این خودرو را به شوالیه هم می‌شناسند. واقعا هم زمان ورود به ایران شوالیه چینی مورد پسند قرار گرفت. قدیمی‌ترین مدل ام‌جی در ایران متعلق به سال ۲۰۱۰ است و احتمالا ارزان‌ترید آن هم مدل همین سال است. تجهیزاتی که در خودرو به کار گرفته شده بود امکاناتی داشت که مشتریانش را شگفت‌زده می‌کرد. اگرچه سال ۱۳۸۹ با ۴۰ میلیون تومان می‌شد یک شوالیه ثبت نام کرد اما الان برای خرید آن در بازار خودروهای کارکرده حداقل باید ۱۲۰ میلیون تومان بودجه داشت. مدل‌های سانروف این خودرو طبیعتا گران‌تر هستند. برای مثال اگرچه قریبا بیشتر شوالیه‌های ۲۰۱۲ را با مبلغی بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ تومان آگهی کرده‌اند و مدل قیمت فول آن به ۱۷۰ میلیون تومان هم می‌رسد.  بخواهید منصف باشید با بودجه‌ای که برای خرید MG  دست دوم کنار می‌گذارید نمی‌توان خودرو داخلی خرید که مجهز به امکاناتی مانند سنسور باران، چراغ خوشامدگویی، استارت با کلید، کروز کنترل، آینه داخلی، هشت بلندگو و …. داشته باشد.

ام‌جی‌‌۶

خودروساز چینی با دومین خودرو ام‌جی سعی کرد تا جای پای خود را در ایران سف‌تر کند. پس ام‌جی۶ را روانه کرد. این خودرو یکی از موفق‌ترین محصولات شرکت چینی در ایران بود. که زودتر از بقیه با توقف واردات روبرو شد. تنوع خرید ام‌جی ۶ بسیار پایین است و به نظر می‌رسد بازار دست دوم آن آنقدرها داغ نیست. قیمت آن هم حدودا بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان بوده.

ام‌جی۳۶۰

سال ۱۳۹۱ ام‌جی۳۶۰ در بازار ایران ارائه شد تا این خودروساز چینی سبد محصولانش را در کشور ما کامل‌تر کند. در سال ۱۳۹۵ بعد با افزایش اعتماد کمپانی چینی این خودرو در ایران شروع به ساخت کرد. برای همین هنگام خرید MG دست دوم باید به تولیدکننده آن دقت کنید. آذربایجان خودرو در ارائه و راضی کردن مشتریان خود با خدمات پس از فروش عملکرد موفقی نداشت اینگونه شد که امسال از مدل MG RX5  در کارخانه ایرانی دیگری رونمایی شد که هنوز به بازار نیامده. قیمت یک ام‌جی۳۶۰ اتوماتیک بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان است. اگر دیوار را جست‌وجو کنید احتمالا به حواله‌های خرید ام‌جی نو هم برخورد می کنید که با قیمتی حدود ۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ام‌جی۳

ام‌جی۳ یکی از ارزان‌ترین خودروهای کنونی این شرکت در ایران است. قیمت‌های آن از ۱۰۰ میلیون شروع و حداکثر به ۱۲۰ میلیون تومان می‌رسد. خودروهای این مدل از سال ۲۰۱۵ در چین ساخته شدند اما نسخه‌های قبلی در کارخانه کوچکی در بیرمنگام انگلیس تولید می‌شدند.

امی‌جی GS

سال به سال مدیا موتورز محصول جدیدی از کمپانی سایک(تولیدکننده ام‌جی) به ایران وارد می‌کرد. سال ۹۲ ام ام‌جی GS  معرفی شد. این خودرو یک کراس‌آور در سایز متوسط است که در دسته خودروهای گران‌ قیمت این کمپانی چینی قرار می‌گیرد. برای سوار شدن ام‌جی GS ۲۰۱۵ حدودا ۲۵۰ میلیون تومان باید پول داشت. با توجه به اینکه قیمت ام‌جی ۲۰۱۶ بین ۲۸۰ تا ۲۹۰ میلیون تومان بوده احتمالا سری ۲۰۱۷ آن باید بالای ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شود.

ام‌جیGT

این خودرو را بیشتر به خاطر چراغ‌های پشت آن می‌شناسند. یکی از گران‌قیمت‌ترین آگهی‌های جی تی مربوط به خودروی مدل ۲۰۱۵ توربوشارژ است اما به نظر می‌آید که می‌توان این خودرو را با ۱۵۰ میلیون تومان هم در بازار پیدا کرد.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا