مکمل بنزین
گوناگونخبر

مزدا قصد تولید مزدا 3 هاچبک و RX Vision را ندارد!

مزدا با خودروهایی که در سال‌های اخیر تولید کرده است، نشان داده که نوز هم علاقه زیادی به موتورهای احتراق درونی داشته و اکنون نیز با معرفی مدل هاچبک و سدان 3 خود با سیستم چرخ‌های جلو محرک (AWD)، بعلاوه جعبه‌دنده دستی به‌عنوان آپشن، حرف زیادی برای گفتن دارد.

البته طبق سؤالی که از رئیس جدید بخش استرالیا مزدا، در مورد ساختن یک هاچبک جدید و جذاب بر پایه پلتفرم مدل 3 پرسیده شده، آکیرا ماروموتو گفته است که مزدا یک بازیگر کوچک در بازارهای جهانی بوده و احتمال ساخته‌شدن یک هاچبک جدید با این مشخصات، چندان محتمل به نظر نمی‌رسد.

درواقع، مزدا به‌جای آن‌که بخواهد کلاس‌های خودرویی خود را گسترش داده و تنوع ببخشد، قصد دارد تا خود را لبه عنوان یک برند قابل‌اعتماد و برتر، به‌جای برندهای مشهور اروپایی معرفی کند. هدفی که جز با برتری یافتن خودروهای این شرکت در راحتی، کیفیت، طراحی وبرتری نسبی از طرف مزدا، به دست نخواهد آمد.

البته متأسفانه مزدا هم‌اکنون هیچ برنامه‌ای برای ساخت یک ابرخودرو بر اساس موتورهای چرخان (Rotary) خود نداشته و طرح مفهومی زیر که بانام RX Vision در سال 2015 به نمایش درآمد نیز تنها به‌عنوان یک طرح باقی خواهد ماند. مزدا گفته است که یک موتور چرخان برای خودروهای آینده برقی این شرکت و تنها به‌عنوان یک مولد انرژی و نه با یک خودروی اسپرت دو درب، استفاده خواهد شد.

طبق گفته‌های ماروموتو، طرح جذاب RX Vision مزدا، تنها یک طرح از آرزوهای این شرکت بوده و به این خاطر از این طرح رونمایی شد تا بتواند نقطه امیدی برای کارکنان و البته مدیران شرکت مزدا باشد. همچنین او تأکید کرده که مزدا قصد تولید یک خودروی اسپرت برقی که بتواند در حد خودروهای اسپرت بنزینی مدرن ظاهر بشود را نیز ندارد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا