مکمل بنزین
خبرداخلی

آزادسازی قیمت خودرو با چراغ سبز رئیس جمهور آغاز شد

آزادسازی قیمت خودرو کلید واژه ایست که در 24 ساعت گذشته به کرات در رسانه‌های مختلف تکرار شده و پس از کش و قوس‌های فراوان خبری در رسانه‌ها منتشر شد که رئیس جمهور با آزادسازی قیمت خودرو مخالف است ولی این موضوع چند ساعت بعد تکذیب شد و این در ادبیات رسانه‌ای بدین معنی است که برای یک عزم همگانی مخالفتی وجود ندارد و باید آماده آزادسازی قیمت باشیم!

به گزارش چرخان،  ماه‌هاست که بحث قیمت خودرو بحث اول اقتصاد کشور بوده و بسیاری از صنایع وابسته به این مساله نیز منتظر تعیین تکلیف آن هستند که طبق شنیده‌ها چیزی جز افزایش 60 تا 80 درصدی افزایش قیمت خودرو برای خودروسازان راضی کننده نیست و وضعیت را متعادل نخواهد کرد!

قیمت روز خودرو قیمت خودروطبق شنیده‌های موثق از نهادهای قیمت گذار، فرمول جدید قیمت گذاری که احتمال قریب به یقین همان قیمت گذاری بر اساس حاشیه بازار است به تایید دولت، مجلس و زنجیره خودروسازی کشور رسیده است و همه مراحل مربوط به بررسی‌های گوناگون را پشت سر گذاشته است و به زودی در روزهای آتی به صورت رسمی اعلام خواهد شد. این خبر از آن‌جایی مورد اهمیت است که پای رئیس جمهور نیز به این بازی باز شد و در خبری که بسیار برای اهالی بازار مهم بود، اعلام گردید که حسن روحانی با آزادسازی قیمت‌ها مخالف است و این یعنی آب سردی بر همه تلاش‌های خودروسازان ولی به سرعت این موضوع تکذیب شد و اهالی بازار به خوبی می‌دانند که رد یک موضع گیری طبیعتا به معنای تایید موضع مخالف آن است و یا حداقل به معنای عدم رد آن است.

آزادسازی قیمت خودرو طبق یک فرمول خاص و با 5 درصد زیر قیمت بازار انجام خواهد شد که البته هنوز سازوکار این قیمت گذاری اعلام نشده ولی به نظر می‌رسد که با توجه به جزئیات اندک منتشرشده باید منتظر حواشی بعدی برای آن باشیم. یکی از دلایلی که دولت و مجلس تن به این اقدام داده‌اند و عملا یک نقطه منفی در کارنامه خود از دیدگاه مردم ایجاد کرده‌اند وضعیت وخیمی بود که شرکت‌های مختلف وابسته به این صنعت داشتند و عملا خودروسازان نیز از متعادل کردن بازار سر باز می‌زدند و دولت از سوی دیگر دچار مشکل شده بود.

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو شرایط فروش ایران‌خودرو قیمت جدید خودروگفته می‌شود که دولت در ازای این امتیاز بزرگ برای خودروسازان قول‌های زیادی را از آنها گرفته و عملا باید شاهد از بین رفتن دلالی در بازار باشیم که این دلالی منجر به افزایش قیمت‌ها شده و موجبات نارضایتی مشتریان را ایجاد کرده است. خودروسازان طبق این فرمول بایستی عرضه محصولات را شدت بخشیده و با عرضه سنگین خودرو در بازار عملا همه نیاز مردم را پیرامون خرید خودرو پاسخ دهند که البته باید این عرضه طبق مسائل مربوط به قیمت تمام شده خودروها نیز باشد.

البته گفتنی است که این آزادسازی قیمت‌ها هر چند به صورت کلی به نفع بازار خودرو خواهد بود ولی در این بین چندین هزار نفر ثبت نام کننده در پیش فروش خودروهای مذکور متحمل ضررهای سنگینی خواهند شد که کسی پاسخگوی آنها نیست چرا که در یک بیان منطقی آنها از بی ارزش شدن پولشان می‌گویند و رشدی که در همه بازارها وجود داشته است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا