Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

خودروهای نمادین ژاپن که صنعت خودروسازی را تحول بخشیده اند!

ژاپن نام جزیره‌ای کوچکی در شرق آسیاست که توانسته خود را به‌عنوان کشوری مدرن، صنعتی و پیشتاز معرفی نماید. کشوری که تا به اینجای صنعت پر جنب‌وجوش و رقابتی خودروسازی، توانسته خودروهای نمادینی را به جهان هدیه دهد که برای همیشه، جای پای خود را در تاریخ این صنعت محکم کرده و تبدیل به اسطوره‌های آن شده‌اند.

با چرخان باشید تا نمادین و جذاب‌ترین خودروهای ژاپنی که تاکنون ساخته‌شده‌اند و دنیا را تغییر داده‌اند را به شما عزیزان معرفی نماییم.

تویوتا 2000GT

این خودرو، از اولین خودروهای نمادین ژاپنی است که توسط تویوتا ساخته و به جهان معرفی شد. خودرویی که سبک و سیاق طراحی جذابش، آن را تبدیل به یکی از زیباترین خودروهای اسپرتی می‌کند که تاکنون ساخته‌شده‌اند. خودرویی که با همکاری تویوتا و یاماها ساخته شد و در آن، قلب تپنده‌ای به کار رفت که با 6 سیلندر و 2 لیتر حجم، می‌توانست 150 اسب بخار قدرت تولید کند.

داتسون 240Z

اصولاً، ژاپنی‌ها خودروهای اسپرت و جذاب خود را برای فروش در خاک ایالات‌متحده به تولید می‌رساندند.240Z کوپه نیسان نیز از این قانون جدا نبوده و با موتور 2.4 لیتری 6 سیلندر تیونینگ شده خود، می‌توانست 151 اسب بخار قدرت را به زیر پای راننده خود منتقل کند. خودرویی که علاوه بر قدرت، با طراحی جذاب خود نیز، نمادی از خودروهای ژاپنی شده است.

مزدا MX-5 میاتا

اینکه یک خودروی اسپرت، در طول عمرش بتواند بیش از یک‌میلیون دستگاه به فروش برسد، کار معمول و آسانی نیست. قضیه‌ای که در مورد MX-5 میاتا صادق نبوده و این خودروی افسانه‌ای با وزن کم، طراحی جمع‌وجور، موتور تنفس طبیعی و چرخ‌های عقب محرک (RWD)، توانست از همان اوایل کارش در سال 1989، یک برگ برنده ارزشمند برای مزدا به‌حساب بیاید. مزدا میاتا هنوز هم یک خودروی افسانه‌ای محسوب می‌شود که صنعت خودروی ژاپن را روسفید کرده است.

تویوتا کرولا

همیشه یک ابرخودرو یا یک مدل اسپرت نیست که نشان از فرهنگ خودرویی ژاپن بوده است. کرولا، نام خودرویی است که توانسته خود را یکی از پرفروش‌ترین خودروهای جهان قرار دهد. خودرویی که در سال 1997، درفروش از فولکس‌واگن بیتل جلو افتاد و از سال 1966 (سال تولید اولین نسخه آن) تا 2013، چیزی بیش از 40 میلیون دستگاه از آن در سراسر دنیا به فروش رفت. کرولا هنوز هم یک خودروی قابل‌اعتماد و باکیفیت محسوب شده که طرفداران زیادی در دنیا، دست‌وپا کرده است.

هوندا/آکورا NSX

زمانی که NSX در سال 1990 معرفی شد، تمامی ابرخودروهای ژاپنی آن زمان در تاریکی فرورفتند. ابرخودروی جذابی که بدنه آن از آلومینیوم ساخته‌شده و در طراحی خارجی آن نیز از جنگنده F-16 الهام گرفته‌شده است.NSX دارای یک موتور آلومینیومی 3 لیتری 6 سیلندری بود که 270 اسب بخار قدرت تولید کرده و می‌توانست رقیب سرسخت و جدی برای ابرخودروهای اروپایی به‌حساب بیاید. دومین نسل از این خودروی جذاب ژاپنی نیز برای سال 2019 آماده‌شده است.

تویوتا سوپرا

نمی‌توان نام ژاپن و عملکرد خودرویی را بدون قرار دادن نام سوپرا در کنار آن‌ها بیان کرد. یک ابرخودروی جذاب که نه‌تنها طراحی خارجی آن، در طول زمان بسیار زیبا و چشم‌نواز شده است، بلکه موتور این خودرو موسوم به 2JZ-GTE، هنوز هم یکی از موتورهایی به‌حساب می‌آید که شرکت‌های تیونینگ علاقه زادی به ارتقا دادن و کار کردن روی آن هستند.

مزدا RX-7

ابرخودرویی که سال 2018، تولید 50 سالگی اولین تولید آن بوده و قرار نیست نام این خودرو از تاریخ صنعت خودروسازی جهان فراموش شود.RX-7 دارای قلب تپنده‌ای بود که مخترع آن، همان شرکت مزدا بوده است. موتور دوار (Rotary) مزدا که روی این خودروی به کار رفت، توانست RX-7 را از دیگر خودروها درزمینهٔ موتوری متمایز گرداند. موتور دوار توربو موسوم به 13b، اولین موتوری بود که توسط توربوشارژ دوقلو به‌صورت تولید انبوه مجهز و به کشورهای دیگر نیز صادر شد.

نیسان اسکای لاین GT-R R32

G-T-R، سه‌حرفی است که ژاپنی‌ها آن را برای خودروهای عالی با عملکرد بالا و ابرخودروهای مسابقه‌ای خود، به صنعت خودروسازی اضافه کردند. واژه‌ای که نیسان اسکای لاین GTR، آن را مدیون خودکرده است. این خودرو، در سال 1989 بازبینی شد و به‌عنوان یک خودروی مسابقه‌ای پرقدرت معرفی شد. خودروی که لقب گودزیلا، هیولایی از شرق، به آن داده‌شده بود.

سوبارو ایمپرزا WRX ST1

خودروی جذابی که برای فتح مسابقات رالی جهانی متولد شد و به‌عنوان اولین خودروهای ژاپنی محسوب می‌شد که با استفاده از موتور توربوشارژ خود، در جاده‌های معمولی نیز آماده یکه‌تازی بود. سوبارو نیز این خودرو را تبدیل به یک خودروی مسابقه‌ای کرد که با استفاده از چهارچرخ محرک (AWD) و سیستم قفل چندگانه دیفرانسیل‌ها، می‌توانست هر جاده مسابقه‌ای و هر زمین ناهمواری را زیر چرخ‌های خود، به‌سرعت بپیماید.

میتسوبیشی لنسر اوولوشن

میتسوبیشی با ساخت لنسر اوولوشن (انقلابی) خود، قصد رقابت با خودروی هم‌وطن یعنی سوبارو WRX ST1 را داشت. ابرخودرویی که کابوسی برای خودروهای رالی و البته خیابانی محسوب می‌شد. لنسر اوولوشن با موتور توربو شارژی عرضه شد که 276 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و باوجود تکامل در عملکرد خودرو، قدرت لنسر، برای 10 سال روی همین عدد باقی ماند تا اینکه به‌عنوان یک اسطوره صنعت خودرو، بازنشسته شد.

منبع Carbuzz
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    پس لندکروز چی؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.