Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

پس از آزادسازی قیمت خودرو چه اتفاقاتی در بازار رخ خواهد داد؟

آزادسازی قیمت خودرو که امروز با چراغ سبز رئیس جمهور عملا کار خود را آغاز کرده و شمارس معکوس برای اعلام رسمی افزایش قیمت شدید خودروها آغاز به کار کرده است باعث شده تا بعضی از اهالی بازار سردرگم شده و عملا ندانند که چه اتفاق یا اتفاقاتی در انتظار این بازار است. البته گفتنی است تا زمانیکه جزئیات بیشتری از طرح احتمالی دولت برای بازار خودرو مشخص نشود، عملا نمی‌توان نسخه قطعی برای این بازار پس از آزادسازی قیمت خوردو پیچید.

به گزارش چرخان، فربد زاوه، کارشناس بازار خودرو که یکی از فعالان قابل اعتماد بازار خودرو کشور محسوب می‌شود در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت صنعت خودروسازی کشور گفت: در صورتی که دولت بتواند این آزادسازی قیمت را به صورت شناور عملیاتی کند و از طرف دیگر خودروسازان بتوانند عرضه را بالا ببرند و تقاضای موجود در بازار را پاسخ دهند عملا شاهد برچیده شدن بساط دلالان خواهیم بود و بازار خودرو به ثبات خواهد رسید.

فروش خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو محصولات ایران‌خودرو تورم خودرووی در ادامه افزود: در صورتی که رویه گفته شده عملیاتی شود حواله‌های جعلی از سطح بازار خارج می‌شوند و فرهنگ خرید واقعی در بازار مستولی می‌گردد. همچنین گفتنی است که در صورت عدم ایجاد مشکل برای عرضه خودروهای مختلف می‌توان حتی انتظار کاهش بهای تولید را داشت و معاملات رنگ منطقی به خود خواهند گرفت. در صورتی که این عرضه بالا رفته و خودروساز از منافع آن منتفع گردد قطعا سود سرشاری نصیبش می‌شود که می‌تواند آن را در بخش کیفیت سرمایه گذاری کند.

زاوه در ادامه به حضور دلالان در این بازار اشاره کرد و گفت: با آزادسازی قیمت‌ها و فروش خودروسازان با قیمت حاشیه بازار عملا شاهد خروج دلالان خواهیم بود و سرمایه گذاران جدیدی وارد این بازار می‌شوند که قطعا اتفاقات خوبی را برای صنعت خودرو رقم خواهند زد. نکته قابل توجه برای مدیران صنعت خودرو حلقه آخر تولید است که همان قطعه سازان کشور هستند. این قطعه سازان در حال حاضر با مشکلاتی روبرو هستند و حلقه انحصاری در آن دیده می‌شود که باید هر چه سریعتر این موضوع مدیریت شود. به طور کلی در صنعت قطعه سازی نیز باید دست دلالان را کوتاه کنیم و این انحصارات را از بین ببریم تا طرح شکست نخورد.

سایپا خودروهای چینی تحویل خودروهای پیش فروش شده محصولات جدید سایپابه طور کلی می‌توان گفت که آزادسازی قیمت خودرو هر چند در ظاهر یک اتفاق تورم زای بسیار بد برای اقتصاد و صنعت کشور محسوب می‌شود ولی با توجه به واقعیات موجود در بازار و اقتصاد کشور یک امر گریزناپذیر است که هر چه سریعتر باید عملیاتی شده و شرکت‌های فعال کشور را از تکاپو نیندازد. ایران‌خودرو و سایپا در حال حاضر از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و زیان 5500 میلیارد تومانی شش ماهه اول سال نشان می‌دهد که این افزایش قیمت به شدت نیاز امروز صنعت خودروسازی کشور است.

11 دیدگاه
  1. م می گوید

    ایشالا به حق پنج تن شرکت های خودروسازی ایرانخودرو و سایپا چنان زمین بخورند و زیان مالی بدن که دیگه نتونن تولید کنن و یه ملت رو از دست خودشون راحت کنن نابودی اینها باعث پیشرفت ایران میشه

    1. ناشناس می گوید

      انشالله

  2. کامی می گوید

    تاوان این اتفاق را مردم باید بدهند ؟ خونشان را بمکید چه در نقاب دلال چه در نقاب دولت . دزد یکی است چه به اسم دلال چه به اسم دولت. با مشاوره جامعه شناس و روانشناس مردم را سرکیسه میکنید عرضه را کم میکنید وبعد قیمت بازار که بالا رفت شما هم قیمت را بالا میبرید .کارت سوخت را احیا میکنید و میگوید برای جلوگیری از قاچاق است بعد چند ماه سهمیه بندی میکنید و بعد از آن قیمت را گران میکنید با شیب ملایم خون مردم را بخورید. یارانه را به استانها میدهید که یارانه راقطع کنید و باشیب ملایم خون مردم را بخورید
    زمستان۹۶ میخواستید این کارها را بکنید ولی چون مردم اعتراض و تظاهرات کردند خفه شدید و امسال این ترفندها را دارید پیاده میکنید که خون مردم را بمکید. وعده خداست که ظلم پایدار نمیماند.

    1. ناشناس می گوید

      اخه مگه دزدی شاخ ودم داره خدا پدر دلالهای بازار رو بیامرزه حداقل اونها قیمت رو همون اول میگن دوست داشتی میخری ولی شما اول طرح میزارید برای ثبت نام خودرو با چه مثیبتی ثبت نام کردیم حالا مگید قیمت دوبرابر همینه که هست بر اون پدر همتون لعنت بی وژدان تر از شماها نیست

  3. علیرضا می گوید

    اگر همه مردم یک صدا باشند و هیچ ماشین صفر نخرند این دو شرکت باید شکست سنگینی توی این طرح بخورند ولی دریغ که اتحادی در کار نیست، ای کاش همه مردم درک میکردن که نخریدن به نفع خودشون است.

  4. علیرضا می گوید

    من نوعی که یک کارگر ساده هستم و کل پولم جمع کردم که یک پراید صفر کیلومتر بخرم و سوار بشم انگار اصلا حق زندگی در این مملکت رو نداریم. خدا لعنت کنه باعث و بانی این کار رو، کلی پول از مردم گرفتند ماشین هم که تحویل ندادن ارزش پول هم که اومد پایین دیگه گرون هم میکنن الهی به زمین گرم بخورن

  5. صادق می گوید

    براستی که وعده خداوند درست است وظالم رفتنیست این کارشناسان همگی با خودرو سازان از یک اخور میخورند وبدیهیست که گرانی اشغالهای تولید شده را تائید کنند اگردولت شرف داشت واردات خودرو را ازاد میکرد وتعرفه های سنگین را از دوش واردات خودرو بر میداشت انوقت معلوم میشد که این لگنهای داخلی چقدر ارزش دارندملت پول یک فرغون هم به این اشغالها نمیدادند ولی دولت کاری کرده که مردم چاره ای جز خرید این اشغالها نداشته باشند
    مرگ بر خائنین به مردم

  6. مرتضی می گوید

    واقعا متاسفم برای تحلیل گر این مطلب…..
    (((( به طور کلی می‌توان گفت که آزادسازی قیمت خودرو هر چند در ظاهر یک اتفاق تورم زای بسیار بد برای اقتصاد و صنعت کشور محسوب می‌شود ولی با توجه به واقعیات موجود در بازار و اقتصاد کشور یک امر گریزناپذیر است که هر چه سریعتر باید عملیاتی شده و شرکت‌های فعال کشور را از تکاپو نیندازد. ))))
    با این برداشت معلومه شما کارمند کجایی و منافعت کجاست !!!!
    دلار بالا رفت ،قیمت ها بالا رفت ، دلار پایین اومد ،قیمت ها دیگه پایین بیا نیست ، … ما اصلا نیاز به امریکا و دشمن نداریم ، خودمون برای خودمون بس هستیم .
    مردم بیچاره .. همون حقوق همون جایگاه حتی پایینتر و پست تر از قبل و هیچکس مسئول نیست و جایگاه ندارد .

  7. ناشناس می گوید

    مسوولین ایران خود رو باید در مقابل خدا و مردم و رهبری پاسخگو باشند چون باعث تورم وحشتناک شدند و باید محاکمه و اعدام شوند

  8. ناشناس می گوید

    باید مجازات شوند

  9. سعید می گوید

    گرانی و تورم را باعث شدند مثل سلطان سکه پس باید مسوولین که با دشمن ایران هستند.باید مجازات شوند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.