مکمل بنزین
خبرداخلی

آیا خودروسازان همان دلالان بازار خودرو هستند؟

این روزها یک جمله کلی در بین تمامی اخبار و اطلاعیه‌های حوزه خودروسازی کشور مشترک است و آن هم حضور دلالانی است که بازار را بهم ریخته‌اند و سودجویان اصلی وضعیت فعلی این صنعت به شمار می‌روند ولی نکته‌ای که بعضا از اهالی بازار خودرو شنیده می‌شود این است این سودجویان نه مردمان عادی بلکه دست اندرکارانی هستند که اتفاقا بعضا تولیدکنندگان همان خودروها هستند!

به گزارش چرخان، این روزها با یک مصاحبه عجیب اما نزدیک به واقعیت بازار خودرو نسبت به خودروسازان بدبین شده و حالا آنان که منتظر دریافت قیمت‌های جدید محصولاتشان هستند در مظان یک اتهام بزرگ قرار گرفته‌اند. بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس فردی است که در یک مصاحبه جنجالی از موضوعات جالبی پیرامون صنعت خودروسازی کشور پرده برداشت.

آزادسازی قیمت خودرو قیمت جدید خودروهای داخلیوی در این مصاحبه گفت: در حال حاضر رانت و دلال خاصی در بازار وجود ندارد و دلال اصلی همان خود خودروساز است که از وضعیت فعلی منتقع می‌گردد. خودروسازان پیشنهاد قیمت 5 درصد زیر قیمت بازار را داده‌اند که به نظر می‌رسد همین موضوع موید این اتفاق و سودجویی این شرکت‌هاست.

بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه به جلسه برگزار شده پیرامون آزادسازی قیمت خودرو اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بازار خودرو کشور در انحصار به سر می‌برد و اگر با وضعیت فعلی بخواهیم آزادسازی قیمت را انجام دهیم قطعا اشتباه است. خودروسازان درخواست آزادسازی داده‌اند ولی باید نسبت به جزئیات این طرح پاسخگو باشند و مکانیسم آن را به صورت کامل تشریح کنند.

خودروهای داخلی گرانی خودرو تحویل خودروهای پیش فروش شده بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97 خودروهای داخلی خودروسازان خودرو معاینه فنی خودروهای تولید داخل قیمت خودروهای داخلی قیمت رسمی پرایدنماینده شیراز در ادامه گفت: ما در حال حاضر مرزهای کشور را بسته‌ایم و 80 میلیون ایرانی را مجبور به خرید خودروهای داخلی کرده‌ایم که خودروسازان نیز از یک سوی دیگر با هر قیمتی که دلشان می‌خواهد اقدام به فروش می‌کنند که قطعا این وضعیت اشتباه بوده و از سوی دیگر تعرفه سنگین واردات خودروهای خارجی دلیل دیگر عدم توانایی خرید خودروهای با کیفیت توسط مردم است.

وی در ادامه افزود: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم عدم وجود رقابت در صنعت خودروسازی کشور بوده و این شرکت‌ها به دلیل اینکه رقابتی با یکدیگر حس نمی‌کنند عملا با افزایش قیمت محصولاتشان در بازار فعالیت می‌کنند و مردم نیز حق انتخابی ندارند و از محصولات موجود باید انتخاب کنند.

این نماینده مجلس در ادامه به موضوع عرضه خودروسازان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات و دلایلی که باعث شده قیمت خودرو در بازار بالا برود موضوع عدم عرضه خودرو توسط خودروسازان است. دلال اصلی خود خودروسازان هستند و آنها با عدم عرضه محصول به بازار باعث بالا رفتن قیمت خودرو می‌شوند و سپس با ارائه پیشنهاد افزایش قیمت خودرو به 5 درصد زیر قیمت بازار عملا این گمانه زنی را تایید می‌کنند. ما نباید به بهانه حمایت از تولید ایرانی در حق میلیون‌ها ایرانی اجحاف کنیم چرا که آزادسازی قیمت خودرو بدین ترتیب عملا در حق مردم اجحاف می‌کنیم.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام.اتفاقا چند روزقبل من همین حرفها را اگر مرور کنید در یکی از مقالاتتان گفتم.کدام دلال چه اشی چه کشکی این اشخاص مولتی میلیاردر که یکشبه ره چند قرن را بسیار اسان پیموده اند .تحت عنوان خودروساز اتومبیلهای بنجل چینی را وارد کشور کرده و میکنند وانقدر قدرت دارند که همه ارگانها ونهادهای ریزودرشت را تحت سیطره خود قرار بدهند واین محصولات فکسنی را به خورد این ملت فلک زده که هیچ گونه حق انتخاب ندارند بدهند.

  2. باباجان من ماشین 405slx برج یک سال 97 ثبت نام کرم تحویل بایستی یکم برج شش سال 97 باشه این مدت زمان ایران خودرو نه تحریم بوده نه دلار 9 هزار تومانی وجود داشته الان که نزدیک برج ده هستیم هنوز ماشین رو به من تحویل نمیده و میگه که بایستی با قیمت 5درصد زیر قیمت بازار ماشین رو ازمون خریداری کنی مشخصه که دلال خود ایران خودرو هست مشخصه قیمت خودرو رو خودش در بازار آزادبه دلیل عدم عرضه تا بی نهایت برده بالا حالا میگه هزینه هامون رفتن بالا بایستی با این قیمت بخرید واقعا متاسفم برا این شرکت ها که اینقد ظالم و خدا نشناسن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا