مکمل بنزین
گوناگونخبر

اشنیتزر سراغ بی ام و سری 8 رفت!

همیشه خودروهای محبوب کمپانی‌های خارجی مورد توجه شرکت‌های تیونینگ قرار می‌گیرند که اینبار شرکت AC Schnitzer به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تیونینگ خودروهای آلمانی بی‌ام‌و سراغ جدیدترین محصول این شرکت یعنی سری ۸ رویایی رفته تا با پکیج و کیت بدنه خود آن را به یک خودروی فوق استثنایی تبدیل کند و برای نمایش به نمایشگاه Essen Motor Show ببرد. این کمپانی تیونینگ با دستکاری موتور ۴.۴ لیتری توئین توربو V8 که در حال استاندارد ۵۲۳ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتون‌متر خروجی دارد، توانسته کمی آن را بهبود دهد و مشخصات خروجی آن را به ۵۹۱ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتون‌متر افزایش دهد.

البته موتور دیزلی سری ۸ نیز تغییراتی داشته و قدرت خروجی آن هم کمی بیشتر شده است. Schnitzer دو نوع سیستم اگزوز جدید و اسپورت را بر روی سری ۸ نصب کرده تا صدای زیباتری برای علاقه‌مندان به خودروهای قدرتمند تولید کند.از لحاظ ظاهری، کیت بدنه جدید باعث شده تا محصول آلمانی، بیش از بیش، اسپرت شود و از لحاظ فرمان‌پذیری و هندلینگ نیز تغییراتی بر روی سری ۸ اهمال شده. بی‌ام‌و در سری ۸ توانست از لحاظ ظاهری دل بسیاری را بدست آورد و موتور قدرتمند بنزینی هم باعث شده تا یک اعجوبه زیبا پدید آید.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا