مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا پریوس 2019 با قیمت 27,300 دلار

تویوتا پریوس که در ابتدای کار خود باهدف مصرف بهینه بالا و موتور هیبریدی کم‌مصرف عرضه‌شده بود، دارای طراحی جدیدی بود که نتوانست ازنظر زبان طراحی خود، حرف زیادی برای گفتن داشته باشد؛ اما تویوتا در نسخه‌های بعدی آن سعی در ارتقا این طراحی به سمت هر چه زیباتر شدن گرفته است.

جدیدترین نسخه پریوس که برای سال 2019 آماده تولید و عرضه‌شده است، باقیمت پایه 27,300 دلار به بازارهای جهانی راه پیدا خواهد کرد.

برای نسخه 2019، تویوتا نام‌گذاری کلاس‌های پریوس را از یک، دو، سه و چهار به نام‌های L,LE,XLE و تورینگ تغییر داده است. ارزان‌ترین نسخه چهارچرخ محرک (AWD) پریوس، نسخه LE بوده و نسخه XLE نیز با مواردی مانند قدرت خروجی قابل‌تغییر موتور و گرم‌کن‌های صندلی، باقیمت 29,740 دلار عرضه خواهد شد. البته یک نسخه اقتصادی که چهارچرخ محرک نبوده نیز باقیمت پایین‌تر 24,690 دلار، به بازارهای جهانی راه پیدا خواهد کرد.

نسخه چهارچرخ محرک پریوس، دارای یک موتوربرقی اضافه‌شده تا بتواند به قدرت دهی بیشتر خودرو مخصوصاً در محور عقب، کمک کند. قدرتی که باعث افزایش 9 کیلومتر بر ساعتی سرعت خودرو شده و می‌تواند شتاب گرفتن اولیه آن را نیز سرعت ببخشد.

همان‌طور که می‌دانید، پریوس در مصرف بهینه سوخت بسیار عالی عمل می‌کند. به‌طوری‌که مصرف سوخت آن در بزرگراه،4.9 لیتر در هر صد کیلومتر و در مسیرهای شهری نیز 4.52 لیتر است. به این دلیل مصرف پریوس در شهر کمتر است که در سرعت‌های پایین از موتوربرقی خود استفاده می‌کند.

تویوتا همچنین در جدیدترین مدل پریوس، تغییرات اندکی را نیز برای طراحی خارجی آن انجام داده است که آن را بیش‌ازپیش به نسخه پریوس پرایم پلاگین هیبرید، شبیه می‌کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا