مکمل بنزین
گوناگونخبر

نیسان لیف می‌تواند برق یک خانه کوچک را تامین کند!

نیسان برنامه‌ریزی زیادی برای گسترش دادن طیف نسخه‌های مختلف لیف (Leaf) را در دستور کار خود برای نمایشگاه خودرویی لس‌آنجلس 2018 قرار داده است. بااین‌حال، مدیر شرکت نیسان دستگیر شد و نیسان از اینکه این خبر، درفروش و معرفی خودروهایش تأثیر منفی بگذارد نگران بود.

با همه‌ی این نگرانی‌ها، نیسان تسلیم نشد و نسخه‌های جدید و فیس لیفت ماکسیما و شاسی‌بلند مورانو را که هر دو هم در بحث طراحی داخلی وهم سیستم‌های ایمنی، بسیار پیشرفت کرده بودند را معرفی کرد. شرکت ژاپنی، همچنین از یک نسخه جذاب مسابقه‌ای لیف، درست بعد از رونمایی ماکسیما و مورانو، در ژاپن و نه در نمایشگاه لس‌آنجلس نیز رونمایی کرد.

اگرچه لیف جدید در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی نشد اما نیسان در ژاپن، میزبان رویدادی است که در آن آینده شهرها با ترکیب خودروهای برقی و هوشمند را به نمایش می‌گذارد. رویدادی که در آن، روبات‌های هوشمند مخصوص سرو غذا، روبات‌هایی مخصوص صحبت با مهمان‌ها و یک نسخه جذاب از توانایی شارژ شدن جدیدترین نسخه لیف را به نمایش گذاشت.

نیسان لیف، اولین خودروی برقی است که توانایی شارژ زیرساخت‌های اطراف خود، مانند منازل را دارد. فن‌آوری که موسوم به Vehicle-to-infrastructure (V2I) بوده و می‌تواند شارژ خود را از طریق این سیستم، به مکان‌هایی که نیاز به برق‌دارند مانند منازل، ارسال کرده و برق آنجا را تأمین نماید.

در این رویدادی که در ژاپن برگزار شد، نیسان، خودروی لیف قرمزرنگی را به یک‌خانه‌ی کوچک متصل کرد تا از طریق آن بتواند نیازهای برقی خانه را با سیستم V2I تأمین نماید.

طبق گفته‌های برایان ماراگنو، مدیر بخش فروش و بازاریابی خودروهای برقی در آمریکای شمالی، نیسان لیف برقی نه‌تنها خود را در جاده‌ها و در حال حرکت، ثابت کرده است، بلکه با این فناوری جدید می‌تواند خود را درحالی‌که بدون حرکت بوده و درجایی ساکن است نیز ثابت کند. آقای ماراگنو همچنین گفته است که نیسان، فن‌آوری‌های جدید و بیشتری را برای لیف برقی، در آینده رونمایی خواهد کرد.

این شرکت در حال حاضر، روی باتری‌هایی موسوم به Second-Life کار می‌کند که هدف از آن، استفاده دوباره از باتری‌های بازیافتی و دست‌دوم است. تمامی این فن‌آوری‌ها و خلاقیت‌های نیسان در زمینه خودروهای برقی، نشان از تعهد و آینده‌نگری این شرکت، برای آینده هوشمند خودروهای برقی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا