Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بررسی ترامپچی GA3S، یک ناشناخته خوب برای بازار ایران!

شرکت GAC را می‌توان یک برند خوب چینی دانست که اخیرا شاسی‌بلند بزرگ سایز آن سر و صدای زیادی در دنیا به‌پا کرده و در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز حضور داشته است. این شرکت بعنوان شریک تجاری هوندا در چین فعالیت می‌کند، بنابراین تجربه همکاری با این خودروساز بزرگ ژاپنی، باعث شده تا گک خودروهای خوبی تولید کند. اخیرا چند مدل از خودروهای این برند در ایران بصورت محدود عرضه شده و قرار است مدل ترامپچی GA3S نیز بعنوان جدیدترین عرضه خودروهای گک، در کشور، روانه بازار شود. GA3S در بازار ایران رقبایی مانند آریزو ۵ معمولی، بسترن B30 را پیش رو دارد که حریف چندان راحتی برای آن نخواهند بود. امروز در سایت چرخان نگاه دقیق‌تری به این خودرو خواهیم انداخت تا ببینیم چه مشخصاتی در خود جای داده است. با ما همراه باشید…

طراحی خارجی

طراحی خارجی گک ترامپچی GA3S باعث می‌شود تا به شما حس داشتن یک خودروی تهاجمی دست داده شود. این چهره نمایانگر یک طراحی کامل و پخته است و از اغراق در آن خبری نیست. در نمای جلویی یک فیس خشمگین را مشاهده می‌کنید که یک جلوپنجره بزرگ زیبا بخش اعظمی از آن را احاطه کرده است. خطوط عمیق روی کاپوت نیز در تهاجمی‌تر شدن چهره نقش داشته‌اند و بکارگیری بخش‌های کرومی متعدد، باعث تکمیل شدن تمام بخش‌های خوب ظاهری شده‌اند. ورودی هوا با لامپ‌های روشنایی روز و مه‌شکن بر روی سپر اگر چه طراحی ساده‌ای دارند اما با نمای کلی هماهنگی نیز دارند.

در نمای جانبی گک ترامپچی GA3S رینگ‌ها با طراحی اسپرت باعث شدند تا این بخش از سادگی بیش از حد خارج شود. خطوط بدنه ملایم‌تر در نمای جانبی دیده می‌شوند. سایز کوچک چرخ‌ها که در بیشتر خودروهای چینی وجود دارد، در  GA3S دیده نمی‌شود و دستگیره درب‌های عقب نیز به‌جای شیشه مثلثی قرار داده شده‌اند. بخش عقب کمی خارج از عرف و ناهماهنگ با بخش‌های مختلف طراحی شده و چراغهای برگی فرم بزرگ متفاوت با چهره تهاجمی خودرو بر روی دوطرف صندوق عقب قرار گرفته‌اند.در کل ظاهر این خودرو یک طراحی جدید را به‌نمایش می‌گذارد تا علاقه‌مندان بتوانند از یک محصول جدید لذت ببرند.

طراحی داخلی

اگر از طراحی خودروهای چری راضی‌ هستید، فضای داخلی ترامپچی GA3S بسیار شبیه به این خودروهاست. از دکمه‌ها و نحوه قرار گیری صفحه نمایش گرفته تا فرم دریچه‌های هوا، همه شبیه به آریزو ۵ هستند. پلاستیک سخت در سرتاسر کابین به چشم می‌خورد و کمی باعث نا امیدی خواهد شد. غربیلک فرمان برقی، و طراحی اسپرتی دارد اما روکش آن از جنسی انتخاب شده که بعد از مدتی امکان آسیب دیدن دارد. فضای سرنشینان به‌حدی است که شما احساس راحتی داشته باشید و صندلی‌ها نیز راحتی خوبی دارند و شما را به‌خوبی در خود جای خواهند داد.

تجهیزات و ایمنی

هنوز سطح تجهیزات خودروی حاضر در ایران مشخص نیست اما از جمله تجهیزات ترامپچی GA3S می‌توان به ۴ کیسه‌هوای ایمنی، سیستم های ترمز و پایداری، ESP، سیستم کنترل کشش خودرو TCS، ترمز ABS و EBD، سیستم کمکی ترمز HBA، سیستم نگهدارنده در سربالایی HHC ، کروز کنترل، آینه های جانبی برقی، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، دوربین عقب و سنسور پارک اشاره کرد.

مشخصات فنی

ترامپچی GA3S از یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی با خروجی 121 اسب‌بخار در دور 6300 و گشتاور 153 نیوتن‌متر در دور 4500 بهره می‌برد. گیربکس چهار سرعته خودکار ساخت شرکت آیسین ژاپن خروجی موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این گیربکس از لحاظ عملکرد شباهت‌هایی با گیربکس اچ۳۰ کراس‌های ایران خودرو نیز دارد.

مدل GAC GA3S
پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور 1598 سی سی
حداکثر قدرت 121 اسب بخار در 6300 دور در در دقیقه
حداکثر گشتاور 153 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی 6 لیتر در هر صد کیلومتر
وزن 1235 کیلوگرم
گیربکس 4 سرعته خودکار

کلام آخر

ترامپچی GA3S از لحاظ فنی مشخصات متوسطی دارد و با این تفاسیر احتمالا قیمت ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان خواهد داشت. این خودرو اگر ۶ الی ۷ ماه پیش وارد بازار می‌شد، قیمت آن نهایت ۷۰ میلیون تومان بود اما چه باید کرد که التهاب بازار شرایط را به‌ضرر مردم جلو برده است. البته ناگفته نباشد که تعداد محدودی از این خودرو وارد بازار شده که در سایت‌های آگهی خودرو تا ۱۶۰ میلیون تومان نیز قیمت‌گذاری شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.