Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

خودروهای نمادین آمریکایی که دنیا را تغییر داده اند!

کشور آمریکا، همیشه صاحب خودروهای جذاب و دوست‌داشتنی بوده است که بعضی از آن‌ها، از حدومرز یک خودروی صرفاً معمولی خارج‌شده و خود را به‌عنوان نماینده‌های مهم آمریکا در جهان معرفی کرده‌اند.

خودروهایی که نه‌تنها تأثیر زیادی بر صنعت خودروسازی داشتند بلکه با تعداد زیادی از فن‌آوری‌های مدرن و روز دنیا نیز وارد عرصه رقابت شدند. مردم این کشور به خودروهایی علاقه دارند که هم قدرت بالایی داشته باشد و هم بتواند در نقش یک رفیق آفرود برای آن‌ها ظاهر شود. به همین دلیل است که بیشتر خودروهای تولیدی در ایالات‌متحده، نسبت به رقیبان اروپایی خود دارای جثه بزرگ‌تری هستند.

با چرخان باشید تا خودروهای جذاب آمریکایی که دنیا را تغییر داده‌اند، به شما عزیزان معرفی نماییم.

هنسی ونوم جی تی

این خودرو، اگرچه بر پایه پلتفرم لوتوس تولیدشده است اما حرف‌های کاملاً متفاوتی نسبت به لوتوس بریتانیایی، برای گفتن دارد. شرکت جنرال موتور، از یک قلب تپنده 8 سیلندر 7 لیتری با توربو دوقلو موسوم به LS9 که طبق گفته‌ها، توانایی تولید بیش از 1,400 اسب بخار قدرت و 1,559 نیوتون متر گشتاور را دارد.

موتور قدرتمندی که شتاب صفرتا سیصد کیلومتری ونوم را به تنها 13.63 ثانیه رسانده و نام آن را در کتاب گینس ثبت کرده است.

کادیلاک الدورادو

اواخر دهه 50 میلادی بود که سومین نسل از کادیلاک الدورادو رونمایی شد و برای همیشه، طراحی خارجی خودروها را تحت تأثیر خود قرارداد. کافی است به باله‌های جذاب قسمت عقبی، استفاده از رنگ کروم، سطوح پیچیده طراحی خارجی و طول کشیده این خودرو که حتی اغلب قایق‌ها نیز از آن کوچک‌تر بودند، نگاهی انداخته تا متوجه خاص بودن این کادیلاک مربوط به سال 1959 شوید.

زیر کاپوت الدورادو نیز، یک موتور 8 سیلندر 6.4 لیتری بود که 325 اسب بخار قدرت تولید کرده و قدرت خود را از طریق یک جعبه‌دنده 4 سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌کرد.

فورد جی تی 40

به چند سال پس از الدورادو رفته و به خودرویی می‌رسیم که با کمک کارول شلبی، اولین مسابقه لمانس خود را در سال 1966 با پیروزی به اتمام رساند. پس‌ازآن نیز فورد جی تی 40 توانست 4 پیروزی پیاپی در مسابقات لمانس به دست آورد.

جی تی 1966، دارای یک موتور 7 لیتری 8 سیلندری بود که 465 اسب بخار قدرت تولید کرده و با ترکیب موتور قدرتمند و وزن سبک خود، رقیب سرسختی برای خودروهای فراری در مسابقات لمانس به شمار می‌رفت.

شورلت کوروت

کمتر کسی است که عاشق دنیا خودرو بوده و تاکنون نام کوروت را نشنیده باشد. خودرویی که تولید آن به سال 1953 برگشته و تاکنون با یک فرمول خاص تولید گشته است: یک موتور قرارگرفته در قسمت جلویی خودرو، دیفرانسیل عقب (RWD)، دارای دو صندلی و با یک موتور 8 سیلندر که قدرت زیادی را به زیر پای راننده منتقل می‌کند.

امروزه قوی‌ترین کوروتی که توسط شورلت ساخته‌شده است، هفتمین نسل از این خودرو بانام C7 بوده که می‌تواند 755 اسب بخار قدرت و 969 نیوتون متر گشتاور تولید نماید.

فورد موستانگ

درست مانند کوروت، موستانگ نیز از اهمیت ویژه‌ای در خودروهای آمریکایی برخوردار است. خودروی جذاب و قدرتمندی که از سال 1964 به تولید رسیده و اولین خودرویی بود که در کلاس پونی، به جهان معرفی شد. برخلاف کوروت، موستانگ می‌توانست در نسخه‌هایی با صندلی عقب نیز تولیدشده و با اضافه شدن آن، کماکان یک خودروی عضلانی و کوچک باقی بماند.

موستانگ در حال حاضر، در ششمین نسل از خود به سر برده و توانسته در این 55 سال عمر خود، عاشقان بسیار زیادی را هم در آمریکا و هم نقاط دیگر دنیا پیدا کند.

تسلا مدل S

ایلان ماسک، مؤسس تسلا با تأسیس این شرکت و معرفی مدل S در سال 2012 ثابت کرد که یک خودروی برقی نیز می‌تواند حرف زیادی برای گفتن در مقابل خودروهای بنزینی و دیزل داشته باشد. خودرویی که نه‌تنها در طراحی خارجی و داخلی بسیار جذاب و دوست‌داشتنی بود بلکه ازنظر قوای محرکه نیز، کمتر از خودروهای بنزینی قدرتمند نبود.

تسلا تاکنون موفق شده تعداد 250,000 دستگاه (119,000 در خود آمریکا) مدل S را به فروش رسانده و این خودرو، همچنان پس از گذشت حدود 7 سال، یک رقیب بسیار جدی برای هر شرکتی است که قصد تولید یک خودروی برقی جذاب را دارد.

فورد مدل T

مدل T فورد، بدون شک تأثیرگذارترین خودروی قرن بیستم است. خودرویی که از سال 1908 تا 1927 در بازار، به فروش رفت و نه‌تنها اولین خودرویی بود که به‌صورت انبوه، تولید شد بلکه به لطف خط تولید انقلابی تولید و مونتاژ فورد، به فروش حیرت‌انگیزی نیز دست‌یافت. فورد مدل T نه‌تنها صنعت خودرویی آمریکا را به سمت جلو راند بلکه با فروش کلی 16.5 میلیون دستگاه در سراسر جهان، تأثیر فراوانی روی بازارهای جهانی داشت.

هنری فورد مؤسس شرکت فورد گفته بود: من خودرویی را با چندین ابعاد مختلف به تولید خواهم رساند. خودرویی که برای یک خانواده فضایی کافی داشته و برای هر شخصی هزینه‌های جانبی کمی خواهد داشت. این خودرو با بهترین مواد تولیدی و توسط بهترین کارگران ساخته خواهد شد. به‌طوری‌که ساده‌ترین طراحی که مهندسی مدرن بتواند تولید کند.

 

منبع Carbuzz
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.