مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

ارزش خرید خودروهای بیسو در ایران چقدر است؟

این روزها تبلیغ خودروهای بیسو چیزی است که در تب و تاب نبود خودروهای خارجی معتبر در کشورمان به یک بارقه امید برای خرید خودروهای لوکس اقتصادی تبدیل شده است و از این نظر به یک نکته بسیار مثبت تبدیل شده است ولی بسیاری از کاربران پیرامون کیفیت این خودروها سوال می‌کنند و سوالاتی را پیرامون ارزش خرید این خودروها داشتند که به طور کلی در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

اولین نکته در برخورد با خودروهای بیسو ظاهر بسیار جذاب آن‌هاست که برخلاف بعضی دیگر از برندهای چینی که از طراحی جالبی برخوردار نیستند به ظاهر خودرو اهمیت زیادی داده شده است و ظاهر بروز این خودرو از جمله دلایلی است که باعث شده تا علیرغم قیمت بالای آن از جذابیت زیادی برای مردم برخوردار باشد.

طبیعتا خروج شرکت‌های بزرگ خودروسازی از ایران فرصت خرید خودروهای شاسی بلند لوکس را از مردم گرفته و قیمت بالای 400-500 میلیون تومان خودروهای مذکور در بازار آزاد چیزی نیست که در توان مردم برای خرید این خودروها باشد ولی با حضور شاسی بلندهای چینی عملا فرصت خرید برای مردم در بازه‌های 150 تا 300 میلیون تومان ایجاد کرده است که در این بین البته گزینه‌های متفاوتی برای مردم وجود دارد که بعضا ارزش خرید ندارند و بعضی دیگر نسبت به باقی گزینه‌ها از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار هستند.

بیسوسیف خودرو عرضه کننده خودروهای بیسو T3 و T5 در ایران است که البته توانسته مجوزهای لازم را برای مونتاژ خودروهای مذکور در کارخانه مرتب خودرو را دریافت نماید که طبیعتا منجر به اشتغال زایی خواهد شد و از سوی دیگر از خروج بالای ارز برای خرید خودروهای آماده جلوگیری می‌کند و همچنین به دلیل ممنوعیت واردات خودروهای آماده خارجی عملا راه حل مناسبی برای عرضه خودروهای صفر لوکس اقتصادی به مردم نیز هست. اگر برای شناخت سیف خودرو به دنبال سابقه از آن هستید باید بگوییم که این برند توانسته بود نمایندگی محصولات سوبارو را در ایران دریافت کند و فعالیت اندکی نیز داشت ولی مشکلات معمول شرکت‌های خارجی و فعالیتشان در ایران و بعضی مسائل دیگر باعث شد تا این همکاری به سرانجام نرسد ولی با تدبیر جدید سیف خودرو به نظر می‌رسد راه جدیدی برای فعالیت این شرکت باز شده است.

بیسو T3 و بیسو T5 خودروهایی هستند که در نمایشگاه خودرو سال گذشته در معرض دید مخاطبین ایرانی گذاشته شد و البته استقبال خوبی نیز از آنها شد ولی کمتر کسی فکر می‌کرد این خودروها با وضعیت این چنینی به بازار عرضه شوند و حتی با قیمت‌های فعلی و البته با توجه به نرخ دلار نسبتا مناسب، با استقبال بسیار خوبی روبرو گردد و به عنوان خودروهای خوب و لوکس شناخته شوند.

اگر در مورد برند این خودروها بخواهیم صحبت کنیم باید بدانید که شناخته شده نبودن آن در بازار ایران چیزی نیست که این روزها با آن بیگانه باشیم چرا که با خروج برندهای معروف عملا عرصه برای برندهای جدید باز شده ولی بیسو از زیرمجموعه‌های برند بایک است که طبیعتا برای اهالی بازار خودرو آشناست و همین موضوع جزو نشانه‌های خوب برای خرید این شاسی بلندهای جدید است.

بسیاری از منتقدین این برند و بیسو T3 و T5 می‌گویند که برای خرید خودروهای با این قیمت باید به سراغ برندهای شناخته شده‌ای ماند لیفان و جک رفت ولی سوال اینجاست که آیا واقعا کیفیت خودروهای لیفان به اندازه‌ایست که بتوان نظر قاطعی در مورد اولویت خرید برندهای حاضر داشت؟ از سوی دیگر برند جک نیز که طبیعتا یک برند خوب ارزیابی می‌گردد در همان ابتدا با تشکیک‌های فراوانی روبرو بود ولی یک مقایسه ساده بین خودروهای هم‌رده نشان می‌دهد که ویژگی‌ها و امکانات بیسو T3 و T5 چیزی کمتر از خودروهای برند جک ندارند ولی باید انتخاب را در اولین سری خودروهای تحویلی این شرکت جستجو کنیم.

استفاده از موتورهای توربوشارژ در این خودروها باعث شده تا از نظر قدرت فنی در رده خودروهای با قدرت بالا ارزیابی گردد. استفاده از موتور توربوشارژ در بیسو T3 و T5 باعث شده تا قدرت موتور بالاتر رفته و مصرف بنزین کاهش قابل توجهی داشته باشد.

پیرامون طراحی و نوع این خودرو باید بگوییم که به شدت یک خودروی خانوادگی و برای مصارف روزانه و مسافرت‌هاست که طبیعتا جذابیتش را برای خانواده‌ها بسیار بالا می‌برد و همچنین ظاهر کاملا بروز آن باعث شده تا هر آن‌چیزی که یک خانواده ایرانی از آن انتظار دارد در اختیار وی بگذارد.

مصرف ترکیبی این خودروها چیزی در حدود 7.4  و 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است که نسبت به سایر خودروهای چینی در یک رده قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد که حضور این برند در کشورمان به دلیل ایجاد زیرساخت‌های لازم در کشورمان با آینده قابل قبولی همراه باشد که البته مستلزم برنامه ریزی درست شرکت سیف خودرو برای این برند است ولی اگر بخواهیم این خودروها را در کنار سایر برندها مانند دامای و … قرار بدهیم عملا می‌توان امید زیادی به این برند داشت.

با توجه به آپشن‌های بسیار بالای خودروهای بیسو در ایران و همچنین قیمت بالای نرخ ارز به نظر می‌رسد که قیمت گذاری اولیه 180 و 250 میلیون تومان برای خودروهای مذکور منطقی به نظر برسد چرا که در حال حاضر دیگر شرکت‌های واردکننده خودروهای چینی که به مراتب از برندهای ناشناخته‌تر برخوردار هستند، با قیمت‌های بالاتر اقدام به تحویل خودرو کرده‌اند که هیچ توجیهی برای آنها نیست.

نظر شما چیست؟ آیا بیسو T3 و T5 می‌توانند تجربه خوبی را برای مشتریان ایرانی به جا بگذارند؟

به سوپر گروه خودروهای بیسو T3 و T5 ملحق شوید

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. به هیچ وجه شانسی نداره ۱- برند ناشناخته ست ۲- سیف خودرو امتحانشو با سوبارو پس داده یعنی نابودش کرده ۳- رقبای زیادی داره که هر کدام سالهاست امتحانشونو پس دادن

  2. والا نظر ما اینه که یه پولی گرفتی که تبلیغ کنی وگر نه . . .

    1. با سلام
      حمید جان ما تبلیغی نکردیم، یعنی شما الان با این متن تشویق میشید که برید بیسو بخرید؟ قطعا به کسی هم نگفتیم نخرید ولی خب یک سری سایتها اومدن برای اینکه اتفاقاتی بیفته علیه خودروهای بیسو مطلب زدن، خب این حرفها وقتی درسته که برید ببینید برای برندهای عجیب و ناشناخته تر چینی که اسم نمیارم هم اینطوری مطلب زدن یا نه نشستن به به و چه چه کردن؟ ما حتی وقتی از رنو تبلیغ داشتیم و تو ایران فعال بود باز بررسی خودروهاش رو منطقی انجام میدادیم، شما اگر از بیسو تبلیغی می بینید به ما هم بگید!

      خیلی چیزها رو نمیشه گفت ….

      ولی خب ممنون از اینکه نظر دادی.

  3. خریدار اولین کاری که باید برای بیسو بکنه اینه که مستقیم بره رینگ و لاستیک فروشی و چهار حلقه 18 بندازه روش. نمای بغل مثل کاریکاتور میمونه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا