مکمل بنزین
گوناگون

طرح کمربندهای ایمنی گرم کن؛ راهکار فورد برای فصل سرد سال!

امروزه پتنت (ثبت اختراع) های زیادی توسط شرکت‌های خودروسازی برای حل یک مشکل و یا کمبودی که تاکنون حس می‌شده است، انجام می‌شود. مشکل‌هایی که نحوه حل بعضی از آن‌ها واقعاً خلاقانه و جالب به نظر می‌رسد.

طرح جدید شرکت فورد برای کمربندهای ایمنی نیز یک از همین طرح‌های جالبی است که می‌تواند در عین سادگی، راهگشای اساسی در فصل سرد سال یعنی زمستان به شمار آید. این شرکت به‌تازگی از طرح کمربند ایمنی جدید خود رونمایی کرده است که می‌تواند با استفاده از گرم‌کن، بدن راننده و سرنشینان خودرو را گرم نگه دارد.

اگرچه شاید، این طرح یکی از آن اختراع‌های سنت‌شکن و انقلابی نباشد که تاکنون به چشمانمان خورده است اما روش خلاقانه‌ای برای سرمای فصل زمستان محسوب می‌شود. البته قبل از این طرح فورد، پتنت فرمان گرم‌کن نیز رونمایی شده بود. طرحی که به نظر جالبت تر از کمربندهای ایمنی گرم‌کن به نظر آمده و به‌جای آن‌که بر چند نقطه محدود از بدن را گرم کند، می‌تواند در زمستان دست‌های سرد یک راننده که دیر هم گرم می‌شوند را به یک فرمان گرم و آرامش‌بخش، متصل کند.

بااین‌وجود، احتمالاً شرکت فورد این طرح را بیشتر برای این ثبت اختراع کرده است تا شرکت دیگری زودتر از فورد این کار را انجام ندهد.

اما این کمربندهای گرم‌کن چگونه کار می‌کنند؟

به این صورت که عنصرهای گرم‌کننده برقی در داخل کمربند دوخته‌شده و انرژی خود را نیز از طریق مکانی که کمربند ایمنی به آن متصل می‌شود، به دست می‌آورند. فورد برای این طرح خود، چندین نوع کمربند را در نظر گرفته که همگی به همان هدف گرم کردن کمربند منتهی می‌شوند. در تصاویر بالا، می‌توانید چند نوع از آن را مشاهده نمایید.

پس کافی است سرنشینان خودرو کمربند خود را بسته تا این کمربند گرم‌کن، کار خود را شروع کرده و مشغول گرم کردن بدن سرنشین (البته قسمت بسیار محدود) شود.

البته اینکه این طرح، می‌تواند به خودروهای فورد و لینکلن آمریکایی و یا حتی دیگر خودروها، نفوذ پیدا کند یا نه معلوم نیست. باید منتظر ماند و دید که این‌یک اختراع شکست‌خورده است یا اینکه می‌تواند با پیشرفت خود، مسیر تکاملی را طی نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا