مکمل بنزین
خبرداخلی

وضعیت عجیب بازار خودرو و انواع روش‌های فروش خودرو!

بازار خودرو این روزها بسیار متلاطم بوده و خریداران و فروشندگان خودرو در یک سردرگمی عجیب به سر می‌برند چرا که از یک سو بحث عرضه خودرو با حجم بالا توسط خودروسازان مظرح است و از سوی دیگر افزایش قیمت‌هایی در راه است که قطعا روی قیمت بازار آزاد خودرو موثر خواهند بود که هر کدام از این سناریوها و دیگر سناریوهای موجود خریدار را از خرید باز می‌دارد و فروشنده را برای فروش خودرو دچار سردرگمی می‌کند.

به گزارش چرخان، بازار خرید و فروش خودرو در حالی در یک وضعیت رکوردی به سر می‌برد که برخلاف ماه‌های گذشته اما به راحتی می‌توان انواع خودروهای روز داخلی و خارجی را در نمایشگاه‌های خودرو و دست دلالان پیدا کرد و به راحتی اقدام به خرید آنها کرد ولی نکته مهم در مورد این خودروها قیمتی است که در بالاترین سطح قرار گرفته و فروشندگان به دلیل احتمال فروش خودروساز با قیمتی نزدیک به بازار سعی دارند این قیمت‌ها را بالا نگه دارند!

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو شرایط فروش ایران‌خودرو قیمت جدید خودروفروشندگان خودروهای داخلی و خارجی می‌گویند آنها به صورت بسته جامعی از محصولات خودروسازان اقدام به خرید کرده‌اند و طبق تفاهم نامه‌ای که با این شرکت‌ها دارند می‌توانند انواع خودروهای داخلی را به بازار عرضه کنند! خودروهایی که پلاک شده تحویل خریدار می‌شوند و وی راسا باید اقدام به انجام پروسه‌های مربوط به تعویض پلاک و سند زدن خودرو کند.

همچنین فروشندگان این خودروها به قدری قدرت پیدا کرده‌اند و البته شاید رکورد در بازارشان عمیق شده است که به راحتی شرایط نقد و اقساط برای مشتری ارائه می‌کنند و هیچ مشکلی با این موضوع ندارند چرا که عملا مشتری دست به نقد همانند چند ماه گذشته برای خودرویشان وجود ندارد!

پیش فروش خودرو خودروهای شخصی خودروهای داخلی گرانی خودرو تحویل خودروهای پیش فروش شده بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97 خودروهای داخلی خودروسازان خودرو معاینه فنی خودروهای تولید داخل قیمت خودروهای داخلی قیمت رسمی پرایدگفتنی است که این ادعای فروشندگان بازار خودرو در حالیست که خودروسازان از تحویل خودرو به مشتری سر باز می‌زنند ولی این دلالان به راحتی هر تعداد خودرویی که مشتری درخواست کند عرضه می‌کنند و مهم‌تر اینکه مدعی هستند به صورت مستقیم از خودروساز تحویل می‌گیرند که البته چرخان راسا این موضوع را تایید یا تکذیب نمی‌کند ولی به راحتی می‌توان از حجم عرضه و فروش این مراکز به درستی این موضوع پی برد!

اگر فکر می‌کنید که در مورد این موضوع کنجکاوی رسانه‌ای ما دخیل بوده است باید بدانید که خودروهای کم تیراژ یا حتی با توقف تولید خودروسازان به وفور در دست این دلالان وجود دارد و سوال بزرگ اینجاست که دلالان چگونه به راحتی این محصولات مشکل‌دار را در بازار خودرو و با قیمت آزاد به فروش می‌رسانند ولی خودروساز با بهانه نبود قطعه از تحویل آن به مشتری طفره می‌رود؟

خرید خودرو قیمت رسمی خودرو بازار خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو در نیمه دوم 97 فروش خودروی کارکرده بازار خودرو بازار خودروهای داخلیبررسی‌های میدانی ما نشان می‌دهد که دلالان بازار هیچ محدودیتی در بحث فروش خودرو ندارند و وقتی سراغ خودروهای کمیاب بازار را می‌گیریم آنها مدعی هستند که با هماهنگی نمایشگاه داران اقدام به فروش هر نوع خودرویی می‌کنند و از سوی دیگر اینکه معتقدند به زودی قیمت خودرو در بازار افزایش پیدا خواهد کرد و مشتریان باید هر چه سریعتر خرید خود را انجام دهند!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا