Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بررسی چری تیگو 5 (Tiggo 5)

کمپانی چری اتومبیل در جمهوری خلق چین یکی از اصلی‌ترین تولید کنندگان خودرو است. این شرکت توانسته رتبه هفتم تولید خودرو در چین را به خود اختصاص دهد. برخی از محصولات این کمپانی چینی توسط شرکای ایرانی آن مونتاژ و فروخته می‌شوند. شرکت مدیران خودرو شریک اصلی کمپانی چری در ایران است و سال هاست که به مونتاژ محصولات این کمپانی چینی در ایران می‌پردازد و به تازگی یکی از محصولات این کمپانی را به روی خط تولید خود برده است. نام این محصول چری تیگو 5 است، که یک شاسی‌بلند خوش چهره و لوکس محسوب می‌شود. براساس آمار منتشر شده در سال 2014، حدود 95750 دستگاه از این خودرو در چین به فروش رفته است.

chery-tiggo5-006

بنابر ادعای چری، طراحی این خودرو به وسیله یک تیم حرفه‌ای و بین‌الملی انجام گرفته که سابقه همکاری و مدیریت طراحی‌های کمپانی‌های مطرح جهان؛ مانند مرسدس بنز و پورشه را در کارنامه خود دارند. تیگو 5 از طراحی مطلوب و به روزی برخوردار است و ما یک شاسی‌بلند لوکس، مدرن و جذاب را پیش روی خود داریم. تمام المانهای مربوط به طراحی روز اتومبیل در تیگو 5 رعایت شده و خودرو از چهره‌ای شکیل و مناسب برخوردار است. این محصول بر خلاف سایر چینی‌های هم رده خود یک چهره بین‌الملی و به‌روز دارد. نمای جلو، عقب و جانبی خودرو، بی‌نهایت هماهنگ و پخته طراحی شده‌ و چشم هر بیننده‌ای را جذب می کند.

chery-tiggo5-014

طراحی داخلی خودرو نیز مانند طراحی ظاهری آن، بسیار مدرن، جذاب و گرم بوده و در کابین از استایل‌های لوکس استفاده شده است. فضای داخل دارای ارگونومی مناسبی بوده و صندلی‌ها با روکش چرمی پوشانده شده‌اند. داشبورد خودرو نیز بسیار کاربردی طراحی گردیده و تمام دکمه ها و… به درستی سرجایشان قرار گرفته‌اند. کنسول بین راننده و سرنشین جلو بسیار بزرگ طراحی شده و یک کنسول مشابه نیز برای سرنشینان عقب خودرو در نظر گرفته شده است. به طور کلی کابین خودرو جادار و مناسب برای خانواده‌ها می‌باشد.

chery-tiggo5-009

تیگو 5 از امکانات زیادی مانند: صندلی چرمی، صندلی برقی، مانیتور 7.5 اینچی لمسی، ایموبلایزر، کروز کنترل، رینگ آلمینیومی، سیستم روشن شدن موتور بدون کلید، فرمان چرمی، فرمان برقی، سیستم Isofix، دوربین دید عقب، سنسور پارک، تنظیم الکترونیکی چراغها، سیستم تهویه مطبوع خودکار و سانروف برقی برخوردار است.

این خودرو از نظر ایمنی نیز شرایط مطلوبی دارد و توانسته از موسسه C-NCAP چین 5 ستاره ایمنی دریافت کند. این خودرو در مدل معمولی مجهز به 2 ایربگ برای سرنشینان جلو بوده و در مدل فول آپشن ایربگ‌های جانبی افزوده می‌شوند.

علاوه بر اینها تیگو 5 دارای سیستم ترمز EBD و ABS است و از سیستم TCS نیز برای جلوگیری از هرزگردی خودرو بهره می‌برد.اما تیگو 5 مجهز به سیستم HBD بوده که در صورت عملکرد سیستم ترمز معمولی، سیستم ترمز ثانویه عملکرد سیستم ترمز را به عهده گرفته و قادر به ایجاد نیروی ترمز مطلوب جهت کاهش سرعت می‌باشد. همچنین سیستم HHC نیز به راننده کمک می‌کند تا زمانیکه در یک سراشیبی متوقف بوده و قصد دارد به سمت بالا شروع به حرکت نماید، از حرکت رو به عقب خودرو جلوگیری کند.

chery-tiggo5-023

سیستم دیگر مورد استفاده در تیگو 5، ESM نام دارد که سیستمی برای کنترل سرعت راننده است تا سرعت حرکت خودرو از حد مجاز بیشر نشود. تیگو 5 از سیستم کنترل گشتاور یا DTC نیز استفاده می‌کند که از سر خوردن خودرو جلوگیری کرده و  پایداری  خودرو را افزایش می‌دهد.

حالا نوبت به پیشرانه و قلب تپنده تیگو 5 می‌رسد که موتوری 2 لیتری با قدرت 139 اسب بخار و گشاور 182 نیوتن‌متر است که مجهز به تکنولوژی DVVT بوده و تمام استانداردهای روز آلایندگی و مصرف سوخت در آن رعایت شده است. زمانی که شما داخل خودرو باشید به لطف استفاده از مهندسی NVH هیچ صدایی از داخل کاپوت به کابین خودرو نفوذ نمی‌کند. این خودرو در مدل اتوماتیک مجهز به یک گیربکس CVT 7 سرعته و در مدل دستی مجهز به گیربکسی 5 سرعته می‌باشد که هر دو گیربکس هماهنگی خوبی با موتور دارند.

chery-tiggo5-026

chery-tiggo5-029

البته موتور تیگو 5 نسبت به سایر رقبا موتوری ضعیف عرض‌یابی می‌شود و شما می‌توانید انتخاب‌های بیشتری در بین سایر رقبای چینی این خودرو داشته باشید که از آن جمله می‌توان به جک S5 و هایما S7 اشاره کرد، که گزینه اول مجهز به موتور توربو شارژ و دومی دارای موتور قدرتمندتری است.

مدیران خودرو تیگو 5 را در دو مدل دستی و اتوماتیک عرضه می‌کند که مدل اتوماتیک این خودرو به سه دسته تقسیم بندی می‌شود. مدل دستی این خودرو فاقد بیشتر امکانات رفاهی ذکر شده بوده و قیمت آن 77 میلیون و 700 هزار تومان است.

مدل دنده اتوماتیک تیگو5؛ همانطور که گفته شد، به سه دسته تقسیم شده است که هر دسته نسبت به دسته دیگر تفاوتهای فراوانی دارد و از نظر امکانات رفاهی کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. تیگو 5 مدل comfortable قیمتی معادل با 84 میلیون و 700 هزار تومان دارد و مدل luxury آن 88 میلیون 700 هزار تومان قیمت گذاری شده و در نهایت مدل کامل این خودرو با نام excellent قیمتی معادل 92 میلیون و 700 هزار تومان دارد.

به سوپر گروه چری تیگو 5 در تلگرام ملحق شوید

Telegram-Group-Tiggo-5

7 دیدگاه
  1. پیمان می گوید

    دوست عزیز هایما اس ۷ کجا موتور توربو شارژ دارد؟؟
    لطفا بار علمی سایتتون رو با اشتباه نوشتن زیر سوال نبرید!

    1. پیمان گل‌کار می گوید

      عزیز جان در متن چنین چیزی گفته نشده! به موتور توربو شاٰرژ جک S5 و قدرتمندتر برای هایما اشاره شده

  2. ناشناس می گوید

    Nemidunam chra zahere in mashin adamo jazb nemikone albate fanish khub b nazar miad

  3. میلاد می گوید

    با سلام ، موتور جک اس ۵ به لطف توربو قوی تر هست ولی دقیقا همین توربو شارژ نقطه ضعف این خودرو هست چون هم مصرف سوخت بالاتری داره و هم بعد از یه مدتی میسوزه و یه خرج اساسی رو دست صاحبش میزاره ، البته بسته به نوع رانندگی .
    هایما هم که ایرانخودرو تولید میکنه وضیعتش مشخصه با وزن ۱۷۰۰ کیلو و موتور ۲۰۰۰ هیچی برای گفتن نداره.تیگو هم وزن کمتری داره ، و هم در مقابل گارانتی بیشتری (۵سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی)

  4. سروش می گوید

    با سلام خدمت دوستان ایرانی .من پیشنهاد میکنم اوپل موکا رو برید ببینید واز سواری وشتاب وهندلینگ فوق الغاده اش استفاده کنید

    1. Ali می گوید

      …نمایشگاه سر کوچه بغلی، همه رنگش رو آورده!
      تازه… نسیه هم میده!
      فقط یه مشکلی هست! قیمتش یه خورده، فقط یه خورده بیشتره! تقریبا” حدود صد میلیون بیشتر!
      خواستین بگین زنگ بزنم براتون بیاره!
      غروب دم خونه تحویل میده!!!!

      1. رامین می گوید

        الان تمام کشورای دنیا همین جوریه.دقیقا مثل شرایط فروش تیگو.پول میدی ماشینتو تحویل میگیری.هیچ جای دنیا این جوری نیست که پول ماشینو بدی چند ماه بعد با کلی بد قولی ماشینو تحویل بگیری.این یه حسن خیلی خوبه که زود تحویل میدن.دلال بازی و قیمت کاذب هم نداره دیگه.این تحویل سریع دلیل بر زیاد بودن ماشین یا کم خرید بودن اون‌نیست.یه بانک یاموسسه معمولا ساپورت کرده که این شرایط رو ایجاد کرده.الان میتسوبیشی هم تحویل فوریه.حتی بدون سود بانکی.پس تحویل زود دلیل بد بودن‌ماشین نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.