مکمل بنزین
رپورتاژ

درباره مرسدس بنز بیشتر بدانید

بنز همیشه خودروی لاکچری محسوب می‌شده که بسیاری از ما با دیدن آن در خیابان این سوال برایمان مطرح می‌شود که این مدل ماشین از چه زمانی وارد صنعت خودروسازی شد و به چه دلیل افراد تمایل به خرید بنز دارند. در این گزارش از این می‌گوییم که بنز چه زمانی پا به عرصه صنعت خودروسازی گذاشت و این برند چه ویژگی‌هایی دارد که برای مصرف کننده حائز اهمیت است.

تاریخچه بنز

سال 1926 میلادی با ترکیب دو شرکت به نام‌های دایملر و بنز کمپانی بنز زاده شد. دو فرد آلمانی به نام‌های کارل فردریک بنز و گوتلیب ویلهلم دایملر موسسین این کمپانی بودند که پیش از این دست به تولید خودروهایی زده بودند. از آن سال به تدریج این شرکت خودروسازی دست به ساخت و تولید ماشین‌های این شرکت در مدل‌های مختلف زد.

سال 1927 اولین مدل از ماشین‌های ساخت این کارخانه تولید شد تا بنز در سال‌های بعد به برندی جهانی تبدیل شود و تولید خودروهای لوکس را در دستور کارش قرار دهد، بطوریکه در سال 1936 نام مرسدس بنز به آن سوی مرزهای آلمانی رسید و شهرت این کارخانه خودروسازی جهانی شد و بدین ترتیب خرید و فروش بنز در کشورهای مختلف جهان آغاز شد.

درباره بنز

بنز در دهه 70 میلادی با بحران مالی که در غرب شروع شد، دچار مشکلاتی شد و رو به ورشکستگی رفت  اما در این شرایط دولت ایران تلاش کرد تا 30 درصد از سهام بنز آلمان را خریداری کند تا بدین صورت مدیریت بنز را در دست بگیرد اما دولت آلمان برای جلوگیری از این کار خود اقدام به خرید سهام بنز کرد.

چندی پیش این کمپانی 5 ویژگی‌ای را توضیح داد که در راحتی کاربران این مدل خودرو تاثیر زیادی می‌گذارد. این ویژگی‌ها بدین شرح هستند: صندلی‌های چند فاصله‌ای به دلیل اینکه نقاط برجسته متعدد پشتیبانی از قسمت پایین کمر را برعهده دارند، به نوعی ماساژ آرام بخش به سرنشین‌ها ارائه می‌دهند.

کابین مدل‌های مختلف بنز ضد حساسیت هستند تا برای کسانیکه مشکل حساسیت دارند، ورود ذرات گرد و غبار و تحریک کننده‌های سیستم‌های تنفسی را فیلتر کنند. ضمن اینکه برای خودروهای سایز بزرگ مثل ون اسپرینتر سیستمی طراحی شده تا در شرایط آب و هوایی نامناسب و تغییر ناگهانی فشار هوا، تعادل خودرو حفظ شود.

یکی از مدل‌هایی که در ایران و جهان بسیار شهرت دارد، مرسدی بنز 500 ای هست که با ظاهر لاکچری اما در عین حال فروتنانه خود توانسته سابقه جذابی از خود به یادگار بگذارد.

این مرسدس بنز در سال‌های 1990 تا 1994 در آلمان تولید شد اما مدل‌های دست دوم و چندم آن همچنان در دیوار به فروش می‌رسند. قطعا به دلیل کیفیت بالای خودروهای بنز در بدنه و فنی جهانیان و ایرانی‌ها دست به خرید مدل‌های مختلف بنز می‌زنند. بطوریکه افراد علاقمندند تا بنزی دست چندم بخرند تا خودرویی صفر از یک کمپانی که خودروهایش امتیاز خاصی ندارند.

مرسدس بنز 500 E

مرسدس بنز 500 ای درکلاس خودروهایی با اندازه متوسط هستند که شکل بدنه آنها سدان و چهار درب است. دنده این مدل مرسدس بنز اتومات چهار سرعته هست و در داخل اتاقک ماشین با طراحی لوکسی مواجه می‌شویم که از بسیاری از خودروهای تولید جدید خارج برابر یا حتی سبقت می‌گیرد.

در این چهار سال که تولید این مرسدس انجام می‌شد تنها 10479 واحد از آن تولید شد که به سراسر جهان از جمله خاورمیانه و ایران منتقل شد.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا