مکمل بنزین
خبرداخلی

توقف تولید 3 خودرو در ایران

پس از توافق هسته‌ای و اجرایی شدن برجام، بازار خودرو شرایط خوبی ندارد و اعلام قیمت‌های تبلیغاتی پژوهایی که قراراست بزودی در ایران تولید و عرضه شود، بر رکود بازار خودرو افزوده است.

1

زمانی که نگاهی کلی و دقیق به آمار تولید و فروش خودروسازان در طول یکی دو سال اخیر میاندازیم، متوجه کاهش تولید و فروش تمام خودروسازان در بلند مدت می‌شویم. اکثر مردم یا پول کافی برای خرید خودروهای مورد نظر خود را ندارند و یا صبر کرده‌اند تا خودروهای جدید وارد بازار شود و بعضی نیز با وجود اینکه قصد خرید خودرو دارند، صبر کرده‌اند تا شرایط بازار را پس از وارد شدن خودروهای جدید عرض‌یابی کرده و سپس نسبت به خرید خودرو اقدام کنند. این شرایط فقط به زیان تولید کنندگان داخلی تمام می‌شود و باید این شرکتها هر روز بیشتر از دیروز انتظار رکود در بازار و زیان دهی بیشتری داشته باشند.

این شرایط باعث شده تا تولید 3 خودرو در کلاس سدان، از 3 کارخانه مختلف متوقف شود. خودروی اول از شرکت خودروسازان راین، وولکس c30 نام دارد  که تولید آن با کاهش صد در صدی نسبت به دی ماه سال گذشته از 211 دستگاه به صفر رسیده است.

همچنین تولید خودروی مزدا 3 از 4 دستگاه در دی ماه سال 1393 به صفر رسیده است و ظاهرا این خودرو با وجود کیفیت ساخت مطلوب نتوانسته در برابر رقبای کره‌ای و چینی خود دوام بیاورد.

اما تولید لیفان 620 با موتور 1800 سی سی با کاهش صد در صدی از 1144 دستگاه در دی ماه 1393 به صفر رسیده است که نشان دهنده سیاست قیمت گذاری و فروش نامناسب این خودرو توسط کرمان موتور است.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا