مکمل بنزین
تحلیلیخبر

تکلیف خودروهای شرکت کارمانیا و زمان تحویل آنها چه خواهد شد؟

صنعت خودروسازی کشور که چند سالی است با حضور بازیگران جدیدی مانند کارمانیا شلوغ‌تر از قبل شده و توانسته تنوع بیشتری را در سبد محصولاتش برای مشتریان ایجاد کند ولی حالا با نوسانات ایجاد شده در بازار ارز و تحریم‌های بخش خودروسازی عملا این شرکت‌ها برای تولید و تحویل خودروهای تعهد شده مشکل دارند که حالا طبق شنیده‌ها، کارمانیا نیز از جمله شرکت‌های مشکل‌دار است.

به گزارش چرخان، شرکت خودروسازی کارمانیا این روزها از آن دسته شرکت‌هایی است که برای تحویل تعهدات انجام شده مشکل داشته و پیش فروش‌هایی را طی چندماه اخیر انجام داده که با توجه به وضعیت موجود عملا برای تحویل آنها قطعیتی وجود ندارد!

بی‌وای‌دی S7 کارمانیاکارمانیا که طی چندماه اخیر تبلیغات فراوانی برای شاسی بلند پرطرفدارش یعنی BYD S7 داشته است و با انبوهی از نام‌ها و القاب توانسته بوده پیش فروش‌های خوبی را از این خودرو ارائه کند که البته از استقبال بسیار خوبی نیز برخوردار بود ولی به تعویق افتادن تحویل این خودروها باعث شده تا مشتریان این شرکت خواستار ارائه توصیح و دلایل مربوط به این اتفاق هستند.

در همین راستا علیرضا زرین فکر مدیر روابط عمومی شرکت خودروسازی کارمانیا در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع گفت: ما در سال گذشته و در نمایشگاه خودرو اقدام به پیش ثبت نام این خودرو کردیم که موعد تحویل آن را مرداد ماه سال جاری اعلام نمودیم ولی مشکلات اقتصادی که همه از آن با خبرند باعث شد تا این وعده عملیاتی نشود. یکی از مشکلاتی که ما با آن سر و کار داریم این بوده که ثبت سفارش برای قطعات ما با ارز 4200 تومانی انجام شد ولی تخصیص این ارز صورت نگرفت. همچنین در مورد خودروهای اس 6 نیز که توانسته بودیم ارز 4200 تومان دریافت کنیم مجبور به پرداخت مابه التفاوت با نرخ نیما شدیم که بار مالی 100 میلیون تومانی را برای هر خودرو به همراه داشت.

وی در ادامه افزود: ما تعدادی از خودروهای اس 6 را به مشتریان تحویل دادیم در صورتی که مابه التفاوت پرداختی را از آنها اخذ نکردیم و این ضرر سنگین به کارمانیا وارد شد که مشتریان از این موضوع مطلع نمی‌شوند و نشدند!

کمپانی BYD بی‌وای‌دی S7علیرضا زرین فکر مدیر روابط عمومی شرکت خودروسازی کارمانیا در ادامه با اشاره به وضعیت سفارش قطعات بی وای دی اس 7 و دلایل تاخیر در اقدام برای ثبت سفارش قطعات این خودرو گفت: نکته‌ای که باید در مورد بحث پیش فروش خودرو و صنعت خودروسازی کشور در نظر گرفته شود این است که این صنعت با سایر صنایع متفاوت بوده و بنگاه‌های اقتصادی در این صنعت از تبدیل دارایی جاری به دارایی ثابت خودداری می‌کنند و همراه شدن فوری پیش فروش با تولید و تحویل عملیاتی نیست.

وی در پایان گفت: نکته مهم این است که ما بی وای دی اس 7 را به صورت پیش فروش قطعی انجام ندادیم و مشارکت در تولید کلیت طرحی بود که اقدام به اخذ سفارش کردیم. مشتریان نگران تحویل نیستند و مساله اصلی آنها قیمتی است که در ابتدا 130 میلیون تومان عنوان شده بود و حالا با افزایش نرخ ارز قطعا بسیار بالاتر خواهد بود. ما تسهیلات ویژه و احتمالا با بهره صفر برای مشتریان در نظر خواهیم گرفت و تمام سعیمان را برای تحویل سریعتر این خودروها انجام می‌دهیم.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. آقای زرین فکر شما بیجا کردید از طرف مشتریان حرف میزنید ، مشکل عدم تعهدات شماست که بعد گذشت بیشتر از یکسال هنوز حتی قطعات هم وارد نکردید ، براحتی هم میگید مشکل مشتریان تحویل خودرو نیست !!!!! لعنت به دروغ گویان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا