Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بهترین خودروساز ژاپن شناخته شد؛ دیگر خبری از تویوتا نیست!

کشورهای پیشرو در زمینه خودروسازی معمولا با سیاست ایجاد رقابت بین خودروسازان مختلف توانسته‌اند پیشرفت‌های قابل قبولی داشته باشند و بتوانند شرکت‌های مختلف را برای رسیدن به سطوح بالای تولید محصولات و حضور فعال خودروسازان بین المللی در کشورشان تشویق نمایند. سال‌هاست که معمولا محصولات تویوتا و میتسوبیشی در ژاپن به عنوان بهترین محصول برگزیده این کشور انتخاب می‌شوند که در سال جاری این اتفاق رخ نداده و یک شرکت سوئدی توانسته به این مهم دست پیدا کند.

به گزارش چرخان، سالانه 60 داور در ژاپن به انتخاب بهترین محصولات صنعت خودروسازی می‌پردازند که در آن برندهای مختلف خودروساز دنیا شرکت می‌کنند که طبیعتا به دلیل حضور خودروسازان معتبری از کشور ژاپن معمولا رقابت برای سایر خودروسازان بسیار سخت است.

داوران این مسابقه معمولا از بین روزنامه نگاران، مدیران صنعت خودرو و همچنین فعالان شناخته شده بازار خودرو انتخاب می‌شوند و در یک رقابت حساس به بررسی محصولات مختلف می‌پردازند که در سال جاری رای این داوران به برگزیده شده محصولی از شرکت ولوو که از صنایع سوئدی محسوب می‌گردد اختصاص یافت.

رقابت اصلی سال جاری بین دو خودروی تویوتا کرولا و ولوو XC40 بوده است که در یک رقابت نزدیک شرکت سوئدی گوی رقابت را ربوده است. محصول این شرکت سوئدی با 363 امتیاز توانست در صدر جدول قرار بگیرد و رقیب ژاپنیش را با 49 امتیاز بالاتر جا بگذارد. جالب است بدانید که رتبه‌های بعدی به فولکس‌واگن پولو، تویوتا کراون و میتسوبیشی اکلیپس اختصاص یافت که در این بین بازهم دو خودروساز ژاپنی حضور دارند.

معرفی و قیمت میتسوبیشی اکلیپس کراس در ایران

 

از دیگر نکات قابل ذکر در مورد این مسابقات در ژاپن می‌توان به 40 ساله بودن آن اشاره کرد که باعث شده تا رقابت جذاب و روبه رشدی برای خودروسازان این کشور ایجاد کند و در این 40 سال صرفا سه بار و توسط دو شرکت ولوو و فولکس واگن عنوان اول این برنامه تصاحب شده است و در سایر موارد این خودروسازان ژاپنی بودند که رتبه اول این مسابقات را در اختیار می‌گرفتند.

به نظر می‌رسد که برگزاری مسابقات این چنینی به هر چه بیشتر شدن رقابت و ایجاد انگیزه برای رقابت بین خودروسازن می‌انجامد البته که قدرت خودروسازان برای حضور در مسابقات این چنینی نیز مهم است!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.