مکمل بنزین
تحلیلیخبر

مشکلات گروه سایپا از محصولات خانواده رنو تا تنها محصول سیتروئن!

خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های ظالمانه این کشور علیه کشورمان باعث شده تا صنعت خودروسازی کشور که اولین صنعت منتفع از برجام نام گرفت حالا به اولین متضرر از این اتفاقات اخیر نیز لقب بگیرد و دو خودروساز کشورمان مشکلات زیادی را در این مورد داشته باشند! گروه سایپا در این بین شاید بیشترین ضرر را داشته و از دو جهت با مشکلات زیادی مواجه شده است.

به گزارش چرخان، گروه سایپا در ماه‌های اخیر با مشکلات زیادی در مورد محصولات خانواده رنو مواجه بوده و محصولاتی از قبیل تندر و ساندرو را با دشواری‌های بسیار زیادی به دست مشتریان می‌رساند که با این وجود آخرین تحویل خودرو این شرکت برای خودروهای مذکور برای سری دوم خرداد ماه سال جاری بوده و تکلیف حواله‌های مربوط به تیر و مرداد و شهریور این شرکت مشخص نیست!

گروه سایپا تحویل خودرو سایپا خودروهای سایپاگروه سایپا که توانسته بود قراردادهای خوبی را با شرکت‌های رنو و سیتروئن داشته باشد و حتی اولین محصول پسابرجامی خود را در خردادماه سال جاری رونمایی کرده و به مشتریانش معرفی کند ولی حالا برای سیتروئن C3 که گمان می‌رفت رقیب جدی برای پژو 2008 ایران‌خودرو لقب بگیرد ولی تولید این خودرو در همان ابتدای راه منتفی شد و حالا این شرکت برای تحویل 2000 خودروی تعهد شده مشکل دارد که این مشکل هم از جانب نبود قطعات و عدم پشتیبانی شرکت فرانسوی برای تامین مواد موردنیاز سایپاست و هم اینکه افزایش نرخ ارز باعث شده تا عملا هزینه تولید این شرکت نیز بالا برود که شاید عدم مدیریت مناسب در این شرکت نیز مزید بر علت شده و حالا مشتریان ناراضی از این شرکت دست به تجمع زده و اعتراضات فراوانی را داشته‌اند.

همان‌طور که در گزارش کاملی از تجمع مشتریان سیتروئن C3 ارائه کردیم، سایپا که با پیش پرداخت 60 میلیون تومان و با وعده تحویل 130 میلیون تومانی این خودرو اقدام به ثبت نام کرده بود، حالا دعوتنامه‌های 240 میلیون تومانی برای مشتریان ارسال کرده و مشتریان مدعی هستند که سایپا ارزش پول آنها را رعایت نکرده و ظلم بزرگی به این مشتریان شده است.

سایپا خودروهای چینی تحویل خودروهای پیش فروش شده محصولات جدید سایپااز سوی دیگر همین اتفاقات در ماه‌های اخیر برای مشتریان ساندرو رخ داد و زمزمه‌های فروش با قیمت 120 میلیون تومان باعث شد تا تجمعاتی در مقابل شرکت پارس خودرو صورت بگیرد ولی دعوتنامه‌ها با قیمت قبلی صادر شد که مشکلات مربوط به نبود قطعه منجر به پیشنهادی شد که صرفا موجبات تمسخر گروه سایپا را در پی داشت که پیشنهاد معروف جایگزینی ساندرو با پراید و تیبا بود!

بسیاری از کارشناسان بازار می‌گویند که مدیریت قبلی این شرکت در برنامه ریزی درست برای مدیریت تحریم‌های پیش رو ضعیف عمل کرده و این شرکت به راحتی می‌توانست در مدت زمان فاصله بین اعلام تحریم‌ها تا عملیاتی کردن آنها، مواد و قطعات لازم را وارد کرده و حداقل به تعهدات جاری خود عمل کند که عملا این اتفاقات رخ نداد و حالا سایپا مانده و مشکلاتی که با مشتریان خانواده رنو و سیتروئن دارد!

نظر شما چیست؟ اگر جزو مشتریان این دو گروه از محصولات سایپا هستید در بخش نظرات مشکلات خود را بیان کنید.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. من ساندرو معمولی تحویل تیر هستم که شش آذر پارسال ثبت نام کردم …امروز هم به بعضی از ثبت نامی ها پیامک اومده که مشمول تحویل خواهید شد ..به من پیامک نیامده ..میگن هر کس که پارسال و امسال از محصولات رنو تحویل گرفته باشه بهش خودرو نمیدهند ..من چه گناهی کردم که تندر 90 داشتم و فروختم و ساندرو نوشتم …کاش استپ می‌نوشتم الان زیر پام بود چون استپ تحویل فروردین و اردیبهشت دوازده آذر ثبت نام شد استپ خرداد هم نوزده آذر ثبت نام شدند و اکثرا تحویل گرفتند ..ولی از عجایب روزگار است که ساندرو تیر قبل از استپ وی فروردین ثبت نام شد …ما ساندرو معمولی ها خیلی ضرر کزدیم

  2. سایپا که میگه قطعه ندارن آیا نمیتونست همون خرداد ماه و یا تیر ماه بگه که قطعه نداریم و پولمون رو پس بده …خرداد سراتو پیش فروش کردند تحویل شهریور و تحویل دادند …خرداد چانگان دو سری پیش فروش کردند تا شهریور و تحویل دادند ..تیر ماه چانگان پیش فروش کردند مهر و یکماه پیش تحویل گرفتند ….آیا سایپا نمیشد به جای پیش فروش آنها همان تیرماه قرارداد ما را تبدیل کند ..آیا سایپا با ما پدرکشتگی دارد ….ما وقتی میگیم یا سراتو بدهید یا چانگان ..میگن اونوقت مشتریان همان خودروها میمانند ..خوب چرا
    آنها را ثبت نام کردید …مگر تابستان نمیدانستید ساندرو و تندر ندارید ..چرا چانگان و سراتو ثبت نام کردید ..قرارداد ما را تبدیل می کردید

  3. سلام، به نظر من که چندسال است اخبار خودرو را پیگیر هستم ، فقط و فقط بخاطر اینکه هیچ وقت خودرو سازها بخاطر مشکلاتی که بابت تاخیر وظلم بمردم روا داشته مواخذه وتنبیه وسوال نشده‌اند براحتی میدانند که هر کاری بخوانند سر ملت در می‌آورند ومقصر اصلی که مسولین خودرو ساز ومافیای پشتیبان آنها هستند طلب کار میشوند وکاسه کوزه ها سر دلال ها میشکنند ،مثل خودروسازها مانند کسی است که یک میلیون درآمد ماهیانه دارد ،ولی همیشه وامی را میگیرد وقرضی را طلب میکند که قسطش چند برابر درآمد ماهیانه اش است ،چون میداند بدهی را پس نمی دهد وکسی کارش ندارد، آیا تا حالا کسی پرسیده این آقایان نعمت بخش ورئیس انجمن قطعه سازان چطور شده‌اند کاسه داغ تر از آش ،چطور فقط از خودرو ساز دفاع میشود ولی هفتاد و نه میلیون ایرانی دیگر نادیده گرفته میشوند، خداوند لعنت کند خائنیین به این نظام واین مملکت

  4. ما مردم ایران هیچ ترحمی نسبت به سایپا نداریم زیرا آنقدر دروغ شنیده‌ایم که مطمئنی هستیم سایپا دشمن این مردم است. آنها عمدا پراید تحویل مهر را تحویل نمیدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا