مکمل بنزین
تحلیلیخبر

توقف تولید بسیاری از خودروهای داخلی به سال 98 موکول شد!

دی ماه سال گذشته یکی از حساس‌ترین ماه‌هایی بود که صنعت خودروسازی کشورمان با آن روبرو شد و توقف تولید بعضی از مدل‌های خودرو باعث شد تا زنگ خطر تولید بسیاری از خودروهای پرتیراژ کشورمان زده شود و جدیت سازمان استاندارد در این زمینه باعث شد تا عملا همه متفق القول بر روی توقف تولید بسیاری از محصولات شناخته شده صحبت کنند ولی حالا سازمان استاندارد از موضع قبلی خود کوتاه آمده و توقف عملیاتی تولید خودروهای داخلی را به سال آینده موکول کرد!

به گزارش چرخان، سازمان ملی استاندارد کشور که چند سالی است صحبت از استانداردهای 85 گانه صنعت خودرو می‌کند و تابحال چیزی در حدود 61 استاندارد را برای بسیاری از خودروهای داخلی اعمال کرده و موجبات توقف تولید بعضی از خودروها را فراهم کرده است. این سازمان که طبق برنامه ریزی قبلی قرار بود از دی ماه سال جاری عملیات اجرایی کردن همه 85 استاندارد را انجام دهد که طبق گفته‌های رئیس این سازمان این عملیاتی کردن یکسال به طول خواهد انجامید!

خودروسازی بازار خودروی عراق قیمت قطعات یدکی خودرواین گفته رئیس سازمان ملی استاندارد در حالی است که استانداردهای قبلی به سرعت انجام شد و توقف تولید خودروهای مذکور نیز در چند هفته عملیاتی شد و گزارش تولید بسیاری از خودروها در ماه‌های اخیر به راحتی این اتفاق را نشان می‌داد ولی حالا صحبت از این است که استانداردهای مذکور از دی ماه سال جاری بررسی خواهد شد و توقف خودروهای ناتوان در کسب این استانداردها از دی ماه سال 98 اجرایی می‌شود!

البته این اظهار نظر نیز در حالیست که خودروسازان پیش فروش‌هایی برای زمستان سال 98 انجام داده‌اند و حتی ایران‌خودرو پا را فراتر گذاشته و پیش فروش‌هایی برای سال 99 نیز انجام داده است که باید دید رویه سازمان ملی استاندارد در برابر این دو شرکت و محصولاتی که به احتمال فراوان قادر به پاس کردن استانداردهای مذکور نیستند چه خواهد بود!

صنعت خودروسازی ایران قطعه سازاننیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد در گفتگویی پیرامون تولید خودروهای داخلی گفت: ما در اجرایی کردن 85 استاندارد گفته شده جدی هستیم و با هر خودروسازی که این موارد را رعایت نکند برخورد خواهیم کرد و خط تولید خودروهای مذکور را متوقف می‌کنیم. ما البته قصد پلیسی کردن اوضاع را نداریم و می‌خواهیم در کنار واحدهای صنعتی باشیم. اگر خودرویی دارای استانداردهای لازم نباشد یا باید متوقف شود و یا خودروساز اقدام به رعایت استانداردهای گفته شده کند.

وی در ادامه افزود: بررسی استانداردهای مذکور از اول دی ماه شروع خواهد شد و تا یکسال به طول خواهد انجامید که تا دی ماه 98 همه این موارد مشخص می‌شود. ما در حال حاضر نمی‌توانیم در مورد خودرویی اظهار نظر کنیم و بایستی ارزیابی‌های کارشناسی را آغاز کنیم.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا