مکمل بنزین
برگزیده‌هاتحلیلیخبر

تیگو همچنان گران می‌شود: آیا واقعا کسی این خودروها را می‌خرد؟

شرکت مدیران خودرو، نماینده محصولات چری در ایران، در آخرین اطلاعیه خودش از بهای جدید آریزو 5 و تیگو 5 رونمایی کرد و به بهانه فروش زمستانی، قیمت‌ها را دوباره افزایش داد!

نکته عجیب اینجاست در شرایطی که قیمت ارز در بازار آزاد سقوط زیادی را تجربه کرده و بهای ارز نیما هم دچار ثبات است، پس چرا محصولات این کمپانی دائما گران می‌شود؟ آیا هیچ نظارتی اساسا وجود دارد و یا آنکه بر اساس صرفا سلایق شخصی و مسایلی که شاید برای بسیاری ناپیداست، قیمت‌های این شرکت صرفا در مسیر صعود قرار گرفته است.

چندی پیش این شرکت، تیگو 7 با آپشن‌های بیشتر را معرفی کرد و با آنکه قیمت قطعی این خودرو اعلام نشد، اما با توجه به بهای نسخه قبلی و همچنین شرایط عجیب پیش فروش، خرید آن یک شکست بزرگ برای خریدار قلمداد می‌شد که در یک مقاله به دلایل آن اشاره کردیم.

حال این شرکت آمده و قیمت تیگو 5 در دو نسخه IE و IL را به ترتیب ۲۳۳ و ۲۴۶ میلیون تومان اعلام کرده، در صورتی‌که تنها با نگاهی به بازار این خودروها، می‌توان محصولاتی را دید که در نسخه صفر کیلومتر با بهای زیر ۲۰۰ میلیون تومان عرضه شده (در سایت فروش معتبری چون باما) و اختلاف قیمت کارخانه با بازار با این حساب، به بیش از ۵۰ میلیون تومان رسیده است!

این تناقضات وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید شما با پرداخت رقم‌های بسیار زیاد اعلامی، بایستی حداقل ۳۰ روز کاری هم صبر کنید (مثلا فروش فوری!) و بدون دریافت هیچ سودی، اگر خوش شانس باشید خودروی خودتان را به موقع تحویل بگیرید و اگر هم تاخیر در تحویل وجود داشته باشد، تنها سودی ۱۲ درصدی (به عنوان جریمه) به شما تعلق گرفته و صرفا خریدار فرضی، یک خودرویی که به وفور در بازار وجود دارد، با بهای بسیار بیشتر و تحویل دیرتر در اختیار گرفته است.

شاید هرچه سطرهای بالا را بخوانید بیشتر متعجب شوید که اصلا چرا یک فرد عادی بایستی دست به چنین کاری بزند و محصولی را گران‌تر و دیرتر تهیه کرده تا ارزش پول (و شاید هم درک) خودش را زیر سوال ببرد!

فعلا مشخص نیست که بهای محصولات چری تا کجا بالا خواهد رفت و اصلا نقطه توقفی برای آن وجود دارد یا خیر، اما نگاهی به بازار کاملا نشان می‌دهد که این محصولات به سقف قیمتی خودشان و چه بسا بیشتر رسیده‌اند و افزایش بها از سمت عرضه کننده، کمکی به رشد قیمت در بازار نکرده و صرفا مارکت این شرکت را با کسادی بیش از پیش روبه‌رو خواهد ساخت.

پیمان گل‌کار

این روزها به‌قدری دنیای خودرو و فناوری در حال نزدیک شدن است که یک نفر با علاقه مشترک، می‌تواند تا هر دو حوزه را با عشق دنبال کند: این عاشق منم!

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. من مطمینم حتی یه نفر هم ثبت نام نمیکنه و الکی این کار رو میکنن قیمت ماشینای بنجولشون در بازار با این جو روانی بالا بکشه . خیلی سیاست زشت و نخ نمایی هست .

  2. پنج‌شنبه ایرانخودرویی رفتم که قرار بود خودروی ثبت‌نامی‌ام را تحویل دهد و در کمال تعجب مشاهده کردم همان خودرو را با تولید روز کارخانه به فروش گذاشته است (البته با قیمت روز).

    بسیاری مردم فلک‌زده هم می‌آمدند و می‌پرسیدند خودروی ما آمده است؟

    قلبم به درد آمد و حتی فردی از نمایندگی که معلوم بود حیا را بالاآورده قصد داشت 206 تیپ 2 3000 کارکرد را به من با قیمت بالاتر از بازار و حتی صفر آن بفروشد.

    وضعیت فساد اسف‌بارتر از آنی بود که فکر می‌کردم … هم‌چنان برای سلامتی همه دعا می‌کنم.

  3. بیست و پنج هزار دلار بابت تیگو 5 معقول نیست. اگر نبود رانت دولت اسلامی برای خودرو سازان داخلی با این پول خودرو های اروپایی متنوعی رو میشد خرید.

  4. خاک بر سرمان که باید خودروی ارزان چینی که در کشورشان مفت است به قیمت خون پدرمان بخریم و خوشحال بشویم که خریدیم و به همه پز بدهیم.ما هیچ وقت درست نمیشیم و حقمان است که این بلاها سرمان بیاد.وقتی نتونیم خودمون با نخریدن محصولات چینی تحریم کنیم .اونوقت به خودشون اجازه نمیدن دم به ساعت گرون کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا