مکمل بنزین
رپورتاژ

7 نکته درباره خرید پژو 206 تیپ 1 از سایت دیوار که باید بدانید

آن زمان که هنوز خیابان‌های ایران ماشین هاچ بک چندانی را به خودش ندیده بود، پژو 206، تنها ماشین جمع و جور و اسپرت خیابان‌ها محسوب می‌شد. ماشینی با ظاهری جذاب و جوان‌پسند که هنوز هم با وجود ده‌ها مدل خودرویی که به بازار ایران وارد شده، توانسته محبوبیت خودش را حفظ کند.

پژو 206 که امسال شمع 17 سالگی‌اش را فوت کرد، دارای تیپ‌های مختلفی است و ما در این مطلب نکاتی را درباره خرید پژو 206 تیپ 1 نوشته‌ایم.

1–  پژو 206 در ابتدا با تیپ 1 به مردم معرفی شد و بعدها تیپ‌های2،  3، 4، 5 و 6 آن هم به بازار عرضه شدند. تیپ 1 این خودرو در سال 1380 تولید و بعد از یکسال از رده خارج شد، ولی در همان مدت یکسال، خیابان‌های ایران، 12217عدد 206 تیپ 1 را به خودش دید. این آمار و ارقام هم نشان می‌دهد که اگر قصد خرید پژو 206 تیپ 1 را دارید، باید سراغ مدل کارکرده آن بروید. پیدا کردن این خودرو هرچند کار آسانی نیست، ولی با مراجعه به سایت‌های آنلاینی مثل دیوار می‌توانید نمونه سالم‌تری از این خودرو را که در بخش وسایل نقلیه آگهی شده‌اند پیدا کنید.

2-این تیپ پایه‌ای‌ترین و قدیمی‌ترین تیپ 206 است، بنابراین نباید از آن انتظار امکانات زیادی را داشت. تیپ 1 پژو 206، با فرمان دو شاخه، ساعت دیجیتال روی داشبورد و سیستم خاطره‌انگیز نوار کاست شناخته می‌شود، هرچند با وجود فراوانی لوازم یدکی انواع پژوهای 206، دیگر پژوهای 206 اولیه هم این روزها شکل و شمایل جدیدی به خود گرفته‌اند.

3-پژوهای 206 با دو موتور TU3 و TU5 عرضه می‌شوند که موتور TU3 در تیپ‌های 1، 2 و 3 و 206 صندوق دار V20 مورد استفاده قرار گرفته. این موتور 1.4 لیتری و 4 سیلندر است و قادر است 75 اسب بخار قدرت و 118 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت در تمامی مدل‌ها به کمک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.   شتاب 0 تا 100 کیلومتر در این مدل‌ها 14.1 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آنها  6.4 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر اعلام شده، بنابراین تیپ 1، خودروی کم مصرفی به حساب می‌آید.

4- تیپ 1، سیستم برق پیشرفته و مجزا ندارد، برق آن ساده است و بیشتر کارها در این خودرو به صورت دستی انجام می‌گیرد. تنظیم صندلی و آینه‌ها و همچنین سیستم تهویه در این خودرو به صورت دستی‌‌ست و  تنها شیشه‌ها را می‌توان به صورت برقی بالا و پایین برد. تیپ 1، از فرمان هیدرولیک، ترمز ABS و EBA،  کیسه هوای راننده و سرنشین و سنسور اکسیژن بهره می‌برد و ترمز آن هم دیسکی خنک شونده است.

5- پژوهای 206، از خودروهای پراستهلاک محسوب می‌شوند و معمولا بعد از چند سال سیستم هیدرولیک آنها به خصوص در مدل‌های پایین به صدا می‌افتد، بنابراین موقع خرید تیپ 1 که از عمر آن نزدیک به 17 سال می‌گذرد، باید دقت کرد که به صدا نیفتاده باشد، اگرچه در صورت وجود صدا، از فروشنده می‌توانید بخواهید قبل از فروش سیستم هیدرولیک خودرو را تعویض کند.

6-سیستم جلوبندی خودروهای قدیمی معمولا بهتر از خودروهای جدید است، اگرچه با گذشت سال‌ها و استهلاک، این سیستم نیز نیاز به تعویض پیدا می‌کند. موقع خرید پژو 206 تیپ 1 سعی کنید سراغ نمونه‌های کم کارکرد و آنهایی که سیستم جلوبندی‌شان تعویض نشده، بروید.

7-این تیپ جزو تیپ‌هایی‌ست که نوسانات قیمت چندان روی آن تاثیر نگذشته و بین 14 میلیون تا 35 میلیون قیمت دارد.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا