مکمل بنزین
بازارچهبرگزیده‌ها

قیمت جدید دنا و ویتارا توسط ایران‌خودرو اعلام شد (دی 97)

گروه خودروسازی ایران‌خودرو به جرات یکی از شرکت‌های پر خبر این روزهای صنعت خودروسازی و به طور کلی صنعت کشور است که معمولا اخبار مثبت و مفی زیادی از این شرکت مخابره می‌شود که مهم‌ترین و داغ‌ترین خبرهایی که از این شرکت منتشر می‌شود مربوط به قیمت جدید محصولات این شرکت که به تازگی قیمت دنا و سوزوکی ویتارا توسط این شرکت اعلام شده است که حاوی نکات جالبی است و باید واکنش مشتریان ثبت نام کننده این دو خودرو را ببینیم.

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی ایران‌خودرو طی دو اطلاعیه جداگانه از قیمت جدید دو محصول دنا و ویتارا خود رونمایی کرد که افزایش قیمت قابل توجهی در این دو خودرو وجود داشته است و به نظر می‌رسد که مجوز افزایش قیمت دریافتی این شرکت چیزی نزدیک به 70 درصد بوده است که طبیعتا در ماه‌های آتی بیش از این نیز خواهد بود.

اولین خودروی تغییر قیمت داده شده توسط ایران‌خودرو، دنا با كيسه هوای راننده و سرنشين و يورو4 است که قبل از این با قیمت 47 میلیون تومان به مشتریان عرضه میشد در حال حاضر با قیمت 66 میلیون تومان به مشتریان تحویل داده خواهد شد که برای آن دسته از مشتریانی که دارای دعوتنامه دی ماه هستند اعمال خواهد شد.

دنا با كيسه هوای راننده و سرنشين با تريم دورنگ و يورو4 دومین خودرویی است که مجوز افزایش قیمت گرفته و به سبد گران شده‌های ایران‌خودرو افزوده شده است. قیمت قبلی این خودرو 47 میلیون تومان بوده و از این به بعد با قیمت 66 میلیون تومان به مشتریان عرضه خواهد شد که تفاوتی با مدل قبلی ندارد.

سومین خودروی تغییر قیمت داده شده توسط ایران‌خودرو، سوزوکی ویتارا کلاس 10 است که جزو خودروهای پرطرفدار و با کیفیت این شرکت بوده و تقاضای بسیار زیادی نیز برای این محصول وجود دارد که باعث شده تا قیمت بازار آن به چیزی در حدود 300 میلیون تومان برسد. قیمت قبلی این خودرو 161 میلیون تومان بود که در حال حاضر به 251 میلیون تومان افزایش پیدا کردند که نشان دهنده افزایش قیمت حدود 65 درصدی این خودرو است.

از نکات جالب این تغییر قیمت این است که ایران‌خودرو روز گذشته بخشنامه‌ای را صادر کرد و به مشتریانش ابلاغ نمود که طی آن نشان می‌داد این شرکت برای تحویل سوزوکی ویتارا کلاس 10 مشکل داشته و به مشتریانش پیشنهاد جایگزینی این خودرو با هایما اس 7 توربو را داده بود که از قضا تحویل آن را نیز به 5 ماه بعد موکول کرده بود!

ایران‌خودرو ویتاراحالا سوال اصلی اینجاست که اولا مگر ایران‌خودرو قرار است خودرویی در دی ماه تحویل مشتریان دهد؟ اگر جواب آری است چرا دعوتنامه‌های تاریخ گذشته را ترتیب اثر نمی‌دهد و تکلیف خودروی تحویلی آنها را مشخص نمی‌کند؟ به نظر می‌رسد که نبود نظارت کافی روی فعالیت این شرکت‌ها باعث شده تا رفتارهای این چنینی را از سوی این شرکت شاهد باشیم.

بعضی از مشتریان می‌گویند که به دلیل منقضی شدن زمان صدور دعوتنامه‌های قبلی و اجبار وزارت صنعت برای تحویل با قیمت قبلی باعث شده تا پیشنهاد جایگزینی به مشتریان فعلی این شرکت داده شود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. یک مثال از بدبخت بودن ملت ایران:

    کمترین درآمد در آلمان ۱۵۰۰ یورو است. خودروهایی صفر کیلومتری مثل Hyundai i10 ، Kia Picanto ، Volkswagen up ، Toyota Aygo و Suzuki Celerio قیمتی زیر ۱۰ هزار یورو دارند. بنابراین یک کارگر در آلمان هر کدام از خودروهای نام برده رو در مدت کمتر از ۷ ماه می توانند بخرند.

    در ایران به فرض درآمد ۲ میلیونی کارگر (که نیست) برای خرید دنا، ۳۳ ماه زمان نیاز است.
    جالب اینجاست که برای خرید Hyundai i10 با قیمت حدود 150 میلیون تومان در دی ماه ۱۳۹۷، ۷۵ ماه زمان لازم است.

    منابع: https://www.carbuyer.co.uk/reviews/recommended/best-new-cars-for-10000
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_countries_by_minimum_wage

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا