مکمل بنزین
خبرداخلی

از راهکاری برای وضعیت فعلی بازار خودروهای داخلی تا خرید خودروی ایرانی توسط مدیران!

وزارت صنعت در ساماندهی بازار خودروهای داخلی ناتوان بوده و خودروسازان نیز که در سال‌های گذشته با حمایت‌های همه جانبه مردم و دولت به گسترش و توسعه فعالیت‌هایشان پرداختند در حال حاضر زیر بار حمایت از مردم نمی‌روند و به دنبال آزادسازی قیمت‌ها هستند ولی برون رفت از اوضاع فعلی راهکارهایی دارد که جواد مرزبان راد یکی از اساتید دانشگاه خواجه نصیر به آنها اشاره کرده است.

به گزارش چرخان، جواد مرزبان راد، استادیار دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار خودروهای داخلی گفت: طبیعتا مشکلات مختلف دارای راه حل و راهکارهای مختص به خود است و نمی‌توان برای همه مشکلات یک راهکار مساوی در نظر گرفت و در حال حاضر نیز خودروسازان تصمیمی مبنی بر فروش محصولاتشان با قیمت 5 درصد زیر قیمت بازار گرفته‌اند که با توجه تلاطم موجود در بازار بوده و به نظر می‌رسد که دارای تبعات منفی باشد.

خرید و فروش خودرو خودروهای داخلی خودروسازوی در ادامه افزود: مدیران بنگاه‌های تولیدی باید توجه داشته باشند که مدیریت بنگاه به گونه‌ای باشد که در اتفاقات پیش بینی نشده نیز عملکرد مناسبی داشته باشد. مدیر بنگاه در صورتی که این اقدام را به درستی انجام داده باشد طبیعتا در وضعیت‌های بحرانی نیاز به تدبیر خاصی نیست چرا که پیش بینی لازم را برای آن وضعیت انجام داده است.

استادیار دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین گفت: تنها راه حلی که فعلا برای بازار خودروهای داخلی می‌توان بیان کرد فروش با قیمت 5 درصد زیر قیمت بازار است که در چند وقت اخیر شاهد تاثیر این فرمول در بازار بوده‌ایم. خودروساز هنوز زیرساخت‌های لازم را برای تولید خودرو انجام نداده و ساختار آن به گونه‌ای نیست که وابستگی‌اش به خارج از کشور کاهش یابد طبیعتا افزایش قیمت‌ها نیز بر آن موثر خواهد بود.

مرزبان راد در ادامه گفت: وقتی قطعه ساز و خودروساز به خارج از کشور وابسته است و هزینه‌های ارزی دارد طبیعتا با افزایش نرخ ارز به مشکل خورده و برای تامین این هزینه‌ها بایستی اقدام به افزایش قیمت محصولاتش نماید. این افزایش قیمت‌ها به فشار بیشتر روی مصرف کننده منجر می‌شود و طبیعتا خودروساز نیز چاره‌ای جز این ندارد. اگر خودروسازان را وادار به ثابت نگه داشتن قیمت خودروهای داخلی کنیم منجر به تعطیلی آنها می‌شود.

خودروسازانوی با اشاره به مدت زمان اجرا شدن این طرح اشاره کرد و گفت: تا زمانی که بازار خودرو به تعادل برسد بایستی این طرح یعنی فروش با قیمت حاشیه بازار ادامه یابد. البته در این مدت می‌توان برای افرادی که به تازگی اقدام به خرید خودرو کرده‌اند مانع ایجاد کرد تا از ایجاد بازارهای سفته بازی جلوگیری نمود. همچنین از سوی دیگر برای خریداران خودرو نیز مانعی گذاشت تا نتوانند خودروی خریداری شده را تا زمان مشخصی بفروشند تا وضعیت بازار متعادل شود. همچنین بایستی قانونی در رابطه با خرید خودروهای داخلی توسط مدیران تصویب شود و این موضوع به صورت جدی پیگیری گردد که به طور کلی همه این پیشنهادات باید به صورت یک بسته در نظر گرفته شود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا