مکمل بنزین
خبرداخلی

آخرین اخبار از شماره‌ گذاری خودروهای نو شماره و مشکلات آن

اگر در دی ماه سال جاری برای اولین بار اقدام به خرید خودرو کرده باشید یا جزو کسانی باشید که برای شماره گذاری خودرویتان نیاز به صدور پلاک جدید داشتید قطعا با مشکل عدم شماره گذاری روبرو شدید و در بلاتکلیفی به سر بردید چرا که گویا خودروسازان نه تنها در زمینه تحویل خودروها بدعهد هستند بلکه در راستای قراردادشان با نیروی انتظامی نیز به همین منوال رفتار کرده و حالا مشکل این بدعهدی گریبان مردم را گرفته است!

به گزارش چرخان، سرهنگ علی محمدی رئیس شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت شماره گذاری خودروهای نو شماره گفت: موعد قرارداد مجوز شماره گذاری و اعتبار آن در ابتدای دی ماه به اتمام رسیده و خودروسازان اعتبار و قرارداد جدید را منعقد می‌کنند ولی در سال جاری این اقدام با تاخیر انجام شد و خودروسازان نسبت به ایفای تعهداتشان کوتاهی کردند که باعث شد مشکل و وقفه فعلی بوجود بیاید. خودروسازان بایستی قبل از یکم دی ماه اقدام به دریافت مجوز و اعتبار از سازمان استاندارد و محیط زیست می‌کردند که انجام نشد!

وی در ادامه با اشاره به وضعیت فعلی شماره گذاری خودروهای نو شماره گفت: در حال حاضر وضعیت شماره گذاری به حالت عادی در آمده و روند صدور شماره‌ها در حال پیگیری است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد ولی قطعا مقصر اصلی این مشکلات پیش آمده خود خودروسازان هستند که بایستی در موعد مقرر اقدام به دریافت مجوز می‌کردند و اقدام ننمودند و پلیس نیز طبیعتا موظف به رعایت مقررات است که با عدم وجود مجوز برای شماره گذاری طبیعتا این امکان وجود نداشت.

سرهنگ علی محمدی در ادامه گفت: خودروسازان باید توجه داشته باشند که اخذ مجوز برای هر مدل باید انجام شود که تا به حال برای 70 مدل خودرو این کار صورت گرفته است. اگر خودرویی شماره گذاری نمی‌شود طبیعتا به دلیل عدم دریافت مجوز بوده و بایستی خودروساز برای آن مدل نیز اقدام نماید. البته پلیس به محض دریافت مجوز جدید اقدام به صدور شماره کرد و روند را تسریع بخشید.

تعویض پلاک خودروعلی محمدی در پاسخ به سوالی پیرامون شایعه پیش آمده پیرامون تاثیر تحریم‌ها در عدم صدور شماره جدید گفت: همین‌جا اعلام می‌کنیم که عدم شماره گذاری خودروهای نو شماره به دلیل تاخیر خودروسازان در انجا وظیفه شان بوده و هیچ‌گونه مشکلی از سمت ما نبوده است. ماموران راهنمایی و رانندگی برای تعویض پلاک و اقدامات لازم در این زمینه حاضر بودند و مشکلی برای صدور نداشتند و هیچ کمبودی از سوی ما وجود ندارد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خواهشمندم من یک راننده تاکسی هستم ودرامدی ندارم تمام پولی که بابت خرید سمند ای اف سون نموده ام را قرض وبدکارم تاکسی این جانب خراب وگوشه خیبان مانده وتاکسی جدید در نما یندگی برای پلاک و خودم هم در خانه زمین گیرم وبدهکار عالم وادم تو را به هر کسی که می پرستید تکلیف ما رو روشن کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا