مکمل بنزین
رپورتاژ

 با خرید تیبای کارکرده صرفه‌جویی کنید

بین 15 تا 28میلیون تومان برای خرید تیبای صندوق‌دار کارکرده کافی است و با این مبالغ می‌شود یکی از مدل‌های بین سال‌های 89 که تولید این خودرو شروع شده تا مدل‌های سال را خریداری کرد. این خودروی ارزان‌، کم‌مصرف و از حداقل ایمنی هم برخوردار است. از ترمز ABS‌ استفاده می‌کند و طراحان‌اش برای راننده کیسه هوا در نظر گرفته‌اند. در مدل‌هایی از آن، با سفارش مشتری، آینه‌ها و شیشه‌های عقب هم برقی شده‌اند. این خودرو قرار بود برای رقابت با پراید یا جایگزینی آن وارد بازار ایران شود اما ارزان بودن و رعایت یک حداقل کیفی آن را به رقیب خودروهای قدیمی‌تری مثل پژو 405 تبدیل کرد. هرچند که با قیمت کمتر، انتظارها از این خودرو کمتر هم بود. معامله این خودرو به وفور با استفاده از وب‌سایت‌های اینترنتی فروش کالا و خدمات مثل دیوار، یا وب‌سایت‌های ویژه خرید و فروش خودرو انجام می‌شود و پیدا کردن تیبای صندوق‌دار کار دشواری نیست. برای خرید تیبای صندوق‌دار کارکرده هم مثل هر خودروی دیگری برخی اصول را باید رعایت کرد. خریدن خودروی کارکرده همیشه با بعضی نگرانی‌ها درباره سلامت فنی یا بدنه خودرو همراه است و مشتری باید اطمینان کسب کند که خودرویی که می‌خرد ایرادی اساسی ندارد.

برای این کار استفاده از نظرات کارشناسان به مشتری کمک می‌کند. اگر خود مشتری قدرت تشخیص ایرادهای تخصصی را ندارد، کارشناس‌هایی که هم وضعیت بدنه خودرو، موتور و دیگر متعلقات آن را بررسی می‌کنند می‌توانند از این نظر به مشتری کمک کنند. با توجه به قیمت این خودرو،‌ مشتری می‌تواند مطمئن باشد که حتی در بدترین حالت هم برای تعمیر خودرویی که در آینده خواهد داشت هزینه بزرگی روی دستش نخواهد ماند.

اگر برای خریدار افت قیمت بعد از خرید خودروی صفر مهم باشد، بهتر است به خرید تیبای صندوق‌دار کارکرده فکر کند. به این ترتیب هم از افت قیمت، هرچند با مقدار کم، خودرویش جلوگیری کرده است و هم در پرداخت پول برای خرید صرفه‌جویی می‌کند. از طرفی معمولا در خودروهایی ارزان‌قیمت شبیه به تیبای صندوق‌دار، بسته به سلیقه فروشنده امکاناتی اضافه شده‌اند که در خودروهای صفر کیلومتر وجود ندارند؛ امکاناتی مثل پخش‌ اتومبیل بهتر یا دزدگیر یا بلندگوهای جدیدتر و باکیفیت‌تر یا چیزهایی شبیه به این.

رجوع به وب‌سایت‌های اینترنتی نشان می‌دهد که اولین مدل‌های این خودرو توسط فروشندگان بین 15 تا 16 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.  مدل‌های سال 90 و 91 بین 16 تا 19 میلیون قیمت دارند. مدل‌ 92 این خودرو تا 21 میلیون تومان هم قیمت‌گذاری شده‌اند و به همین ترتیب قیمت‌ها بالاتر می‌روند و برای مثال برای خرید تیبای صندوق‌دار کارکرده سال باید حدود 28میلیون تومان هزینه کرد. جز مدل تولید، امکانات خودرو و کارکرد آن هم در قیمت‌گذاری آن موثر است و کمی توجه به قیمت، امکانات خودرو و البته توجه به نظر یک کارشناس درباره سالم بودن خودرو، از روی آگهی‌های وب‌سایتی مثل دیوار می‌تواند مشتری را به خریدن یک تیبای صندوق‌دار مناسب راهنمایی کند. خودرویی که به نسبت هم‌خانواده‌اش، تیبا 2، خانوادگی‌تر است و ویژگی‌های یک خودروی ارزان‌قیمت پرکاربرد را دارد.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا