مکمل بنزین
گوناگون

روآ، رونده‌ای که به خط پایان رسید

روآ خودروی سواری تولیدی ایران خودروست که این شرکت از سال 1385 به تولید و فروش آن اقدام کرد. پژو روآبا موتور OHV، قطعات بهینه شده و با الهام از طراحی موتورهای روز هم کلاس خود ساخته شد.

فروش روآ تا سال 1388 ادامه داشت و در این سال تاکنون متوقف شده است.

معرفی روآ

روآ در فارسی به معنی رونده است. این مدل پژو برای اقشار جامعه با درآمد متوسط طراحی شد و موتور پیکان روی آن نصب شد که البته مشکلاتی نظیر لرزش اتاق خودرو، کیفیت پایین قطعات و یا صداهای غیر طبیعی گیربکس و ضعف قدرت هم داشت.

شاید نکته مثبتی که برای روآ باشد، عرضه آن به صورت دوگانه سوز است اما مشکل اینجا بود که این خودروی طراحی شده ایران خودرو در حالت گازسوز 12 اسب بخار افت توان داشت.

این مدل خودرو با موتور 4 سیلندر 8 سوپاپ و با حجم موتور 1696 سی سی عرضه شد و حداکثر قدرت آن 86 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه و همچنین حداکثر گشتاور آن 135 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه محاسبه شده است. روآ 5 دنده دستی است و شتاب صفر تا صد آن 12.7 ثانیه حساب شده است و بیشترین سرعتی که می‌توان با آن جاده‌ها را در نوردید 175 کیلومتر در ساعت است. درباره مصرف سوخت روآ باید گفت مصرف سوخت ترکیبی آن 8.4 لیتر بنزین به ازای هر 100 کیلومتر است و حجم باک بنزین این مدل خودرو هم 52 لیتر اعلام شده است.

روآ دارای تجهیزاتی مانند سیستم ضد سرقت ایموبلایزر و همچنین سیستم سوخت خودکار قطع سوخت در مواقع اضطراری است.

اما مدل بهبود یافته پژو روآ، روآی سال نام دارد که با تغییرات و شبیه سازی پژو 405 و البته بهبود موارد فنی وارد بازار ایران شد. این مدل پژو به دلیل بهبود در سیستم انتقال قدرت و همچنین توان و گشتاور موتور، مصرف سوختش در حدود 10 درصد کاهش یافت و موفق به دریافت استاندارد آلایندگی یورو 3 شد.

خرید و فروش روآ

همانطور که گفته شد از سال 88 تولید این مدل خودرو متوقف شد و از آن سال به بعد تنها مدل‌های کارکرده آن در بازار دست به دست می‌شود، بنابراین یک از گزینه‌هایی که در سایت دیوار در مورد پژو روآ بسیار جست و جو می‌شود و علاقمندان خاص خود را دارد گزینه خرید پژو روآی دست دوم است. بطوریکه با جست و جویی در این سایت می‌توانید روآی تولیدی سال‌های 86 یا برای مثال 87 را با بدنه یا فنی سالم به  صورت دوگانه سوز یا بنزین سوز با قیمت‌های متنوع از 13 میلیون گرفته تا 10 میلیون و حتی کمتر به صورت نقد یا اقساط مشاهده کنید.

بسیاری از افرادیکه به دنبال خرید این مدل خودرو هستند دلیل‌شان برای خرید استحلاک کم و امنیت خوب آن و نیز کم هزینه بودن خودرو هست که در مقایسه با سایر محصولات تولید داخلی به صرف هست. ضمن اینکه افرادیکه دنبال خرید خودرویی ارزان قیمت هستند تا با آن کار کنند و یا به تازگی گواهینامه گرفته‌اند و قصد تمرین با خودرویی دارند، این مدل خودرو را به دلایلی که گفته شد انتخاب می‌کنند.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا