مکمل بنزین
گوناگونخبر

شگفت‌آورترین خودروی جهان که توانایی حرکت در هر مسیری را دارد!

ITRESAN-11-1394-59-450x263

اگر کسی در حیات‌وحش روسیه و در خارج از جاده‌های آسفالته یا اصطلاحا آف رود رانندگی می‌کنند با مسیرهای برفی، یخی، گلی و خاکی و هر نوع دیگری که به ذهنشان برسد روبرو شده‌اند. با این حساب اگر این خودروی ویژه را در اختیار داشته باشید، می‌توانید در همه جاده‌ها حرکت کنید. بر اساس ظاهر این خودرو می‌توان گفت که این وسیله بزرگ با این چرخ‌های عظیم قادر به انجام این کار هست، حتی اگر در فرایند حرکت در این جاده‌ها، چندان پر ابهت به نظر نرسد.

این خودرو دارای چرخ‌هایی بسیار بزرگ است که قابلیت شناور شدن را نیز دارند و در کنار این موارد نیز یک سری پارو قرار می‌گیرند که می‌توان با کمک آن‌ها در آب نیز حرکت کرد. کشش این چرخ‌ها به نحوی است که می‌توانند بر روی یخ به حرکت ادامه بدهند ولی ممکن است موجب ترک خوردن یخ نیز بشوند.

این خودروی محکم و کوچک که شرپ (SHERP) نامیده می‌شود، بر پایه طراحی فردی به نام آلکسیو گاراگاشیان در سال 2010 انجام شده است و چهارچوب اصلی بدنه آن نیز از جنس لوله ساخته شده است. این خودرو بر روی زمین نیز می‌توان به سرعتی نزدیک به 30 مایل بر ساعت (48 کیلومتر بر ساعت) دست پیدا کند. با این‌ وجود به نظر می‌رسد که بهترین موضوع مربوط به این خودرو، قیمت آن است و در وب‌سایت عرضه SHERP، رقم 50 هزار دلار آمریکا برای این وسیله تعیین شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا