مکمل بنزین
خبر

برترین خودروهای سال از نگاه کلارکسون

جرمی کلارکسون، به‌دلیل تحلیل‌ها دقیق و جالب در بین علاقه‌مندان به‌خودرو بعنوان یکی از مشهورترین و معتبرترین کارشناسان حوزه خودره در جهان شناخته می‌شود. مجری و کارشناس محبوب برنامه‌های تاپ‌گیر و گرندتور، در اکثر مواقع نظرات قابل استنادی را ارائه می‌کند که اکثر مردم به آنها اعتقاد دارند. جرمی در روزهای آخر سال ۲۰۱۸ در ساندی تایمز، به‌سراغ خودروهای ارائه شده در این سال رفت و بهترین‌های آنها از نگاه خودش را معرفی کرد که آشنایی با آنها می‌تواند جالب باشد.

لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

کلارکسون سال گذشته بعد از بررسی دقیق لامبورگینی هوراکان پرفورمانته، بسیار هیجان‌زده شده و درباره این خودرو گفت: لامبورگینی هوراکان پرفورمانته تنها سریع نیست، بلکه هیجان‌انگیز هم هست. این خودرو صدایی دارد که پیدایش جهان را یادآوری می‌کند و در هنگام اوج گیری، سر راننده به صندلی خواهد چسبید. این دقیقا همان چیزی هست که باید دوست داشت و غرش را کنار صداهای هیجان‌انگیز دیگر دارد. هوراکان، در گذشته از جرمی چهار ستاره گرفته بود اما اکنون مهندسان ایتالیایی و آلمانی، باعث شدند نظر او تغییر کند. لامبورگینی هوراکان پرفورمانته با کسب پنج ستاره، به عنوان بهترین خودروی سال ۲۰۱۸ از نظر کلارکسون انتخاب شد. او در ارتباط با شرکت لامبورگینی گفت: دوست دارم تصور کنم، شرکت لامبورگینی باچند کودک ۱۰ ساله اداره می‌شود که این روزها در اختیار آلمانی‌ها قرار گرفته است اما کاملا مشخص است که اگر نظارت آئودی نبود، هوراکان حتما یک سلاح لیزری در سقف خود جای داده بود.

پورشه 911GT2 RS

کلارکسون با بیان تند و تیز و در عین حال، طنز گونه خود، همیشه دیگران را هیجان‌زده کرده اما همیشه با پورشه مشکل داشته است. او همیشه، طراحان پورشه را کم‌کارترین افراد توصیف کرده و از سوی طرفداران این برند بارها مورد خطاب قرار گرفته است. پورشه 911GT2 RS با پیشرانه‌ توئین توربوشارژ خود توانسته نظر جرمی را عوض کند و کلارکسون درکنار لامبورگینی هوراکان پرفرومانته، پنج ستاره به آن اختصاص داده و در ارتباط با آن گفت: واقعا عاشق آن شدم، همه‌چیز در آن لایق افتخار و دوست داشتن است. GT2 RS یک خودروی اسپرت کامل است.

بی‌ام‌و آلپینا B5

نسخه‌ تیونینگ شده خودروی محبوب و قدرتمند بی‌ام‌و، چهار ستاره از کلارکسون دریافت کرد و در جایگاه سوم قرار گرفت تا بی‌ام‌و محبوب هم در این لیست جای داشته باشد. سری 5، فوق‌العاده توسط مهندسان آلپینا با نام B5، دچار تغییرات مثبتی شده تا یک هیولای واقعی شود. آلپینا B5 مجهز به موتور ۸ سیلندر با قدرت ۶۰۰ اسب‌بخار است که کلارکسون درباره‌ آلپینا B5 می‌گوید: این خودرو، بهترین سری پنجی است که تا کنون با آن رانندگی کردم. واقعا نزدیک‌ترین نمونه یه یک خودروی بی‌نقص و کامل را ملاقات کرده‌ام.

استون مارتین ونتیج

کلارکسون طرفدار سرسخت استون مارتین ونتیج است و همین باعث شده تا کلارکسون از سواری با این خودرو دوباره لذت ببرد و این مدل با چهار ستاره، در فهرست بهترین‌های سال از نگاه او قرار گیرد. پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل توئین‌ توربوشارژ با حجم چهار لیتر باعث شده تا بتواند ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۶۸۵ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار داشته باشد. کلارکسون درباره‌ استون مارتین ونتیج جدید می‌گوید: اگر تنها هیجان را در نظر بگیریم، استون مارتین رقیب پورشه 911 خواهد بود.

بنتلی کنتیننتال GT

بنتلی کنتیننتال احتمالا تنها خودرویی است که هر سه مجری محبوب برنام تاپ‌گیر آن را دوست دارند. در ابتدا این خودرو از سوی این ۳ دوست، بسیار مورد نقد قرار گرفت اما بعدها آنها نظر خود را تغییر دادن و این خودرو را یکی از بهترین‌ها می‌دانند. زیر کاپوت بنتلی کنتیننتال جی‌تی از پیشرانه‌ ۶ لیتری ۱۲ سیلندر W- شکل بهره گرفته شده که توانایی تولید ۶۲۶ اسب‌بخار قدرت را دارد و این قدرت شگفت‌النگیز از طریق جعبه‌دنده اتوماتیک دوکلاچه هشت سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود تا بنتلی کانتیننتال GT بتواند در زمان ۳.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتربرساعت و نهایت سرعت ۳۳۳ کیلومتربرساعت برسد. لو درباره کنتیننال جی‌تی می‌گوید: طراحی فوق‌العاده و متفاوت، باعث شده تا این خودرو همانند تزئین روی یک کیک خوشمزه، زیبا باشد.

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا