مکمل بنزین
گوناگونگزارش

آغاز تولید شاسی بلند هان تنگ ایکس 7 در کارخانه عظیم خودرو

روز گذشته با هماهنگی به عمل آمده از سوی مجموعه تولیدی عظیم خودرو؛ گروهی از خبرنگاران حرفه‌ای حوزه خودرو در قالب یک تیم وارد این مجموعه تولیدی شده و ضمن بازدید از خط تولید محصولات این کارخانه یعنی فوتون ساوانا و هان تنگ ایکس 7 اقدام به تهیه گزارش در این خصوص کردند.

در ابتدای ورود آقای مهندس گودرزی مدیر کارخانه در خصوص تاریخچه این مجموعه تولیدی توضیحاتی ارائه کردند که خلاصه سخنان ایشان را با هم مرور می‌کنیم:

«مجموعه تولیدی عظیم خودرو که سابقا به عنوان کارخانه زاگرس خودرو شناخته می‌شد، هم اکنون با مشارکت عظیم خودرو این مجموعه در حال فعالیت است. مجموعه عظیم خودرو از سال 1380 با نام زاگرس خودرو فعالیت خود را با تولید خودرو پروتون ویرا شروع کرده است. تولید 8 هزار خودرو ویرا در طول یک سال از مهم‌ترین سوابق این مجموعه به شمار می‌رود.

وجود خط رنگ حرفه‌ای و پیشرفته در این مجموعه یکی از ویژگی‌های مهم و قابل ذکر این کارخانه است. از سال 1386 زاگرس خودرو با رنگ آمیزی خودرو پراید همکاری خود را با پارس خودرو آغاز می‌نماید. رنگ آمیزی قریب به 70 هزار خودرو پراید در طول مدت فعالیت و مشارکت این مجموعه با پارس خودرو حاصل کار این مجموعه است.

این مشارکت دو طرفه بعدها با تولید نیسان پیکاپ ادامه یافت و قریب به 12 هزار دستگاه پیکاپ نیز توسط این خط تولید مونتاژ، تکمیل و وارد بازارهای کشور شد. وانت تولید شده در مجموعه زاگرس خودرو در زمان خود، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت، با کیفیت ترین محصول تولید شده در این حوزه به شمار رفته است.

این مجموعه پس از وضع تحریم های شدید در سال 1392 و 1393 تولید نیسان پیکاپ را متوقف نموده و به سمت و سوی تولید و مونتاژ پیکاپ ریچ رفته و حدود 3 هزار دستگاه از این محصول را مونتاژ و روانه بازار کند. پس از آن زاگرس خودرو همکاری خود با شرکت پارس خودرو را متوقف نموده و مذاکرات جدیدی را با گروه خودروسازی MVM آغاز می‌نماید. در پلن اول تولید خودرو MVM 530 در برنامه کاری این مجموعه قرار می‌گیرد و جمعا 1500 دستگاه از این محصول تولید و روانه بازار می‌شود.

به طور کلی این گروه صنعتی در طی سال‌های مختلف با برندهای مختلف کار کرده و فعالیت‌های زیادی در این خصوص داشته است و همیشه در تلاش بوده تا کیفیت را سرلوحه کار خود قرار دهد.

از سال 1395 آقای عظیمی به نمایندگی شرکت عظیم خودرو، این مجموعه تولیدی را از شرکت زاگرس خودرو تحویل گرفته و مذاکرات جدید برای شروع کار آغاز شده است. طبق تجربیات گذشته، کار با یک برند خاص از دستور خارج شده و همزمان همکاری با سه برند فوتون چین، هان تنگ چین و ماهیندرای هند آغاز می‌شود.

لازم به ذکر است که خط تولید فوتون ساوانا به طور کامل و 100 درصد از مهندسین چینی تحویل گرفته شده و روند تولید این خودروی شاسی بلند چینی به طور کامل در خط تولید عظیم خودرو انجام می‌شود.

در خصوص خط تولید هان تنگ نیز باید اشاره شود که خط جوش و خط مونتاژ این شاسی بلند چینی نیز به طور 100 درصد از شرکت تولید کننده چینی تحویل گرفته شده است. طبق برنامه ریزی های انجام شده؛ هفته آینده خط تولید هان تنگ به طور کامل روند مونتاژ را آغاز نموده و اولین سری این خودروها به طور کامل تهیه و مونتاژ خواهند شد.

ظرفیت خط تولید هان تنگ تولید 10 دستگاه در ساعت است که در 3 شیفت کاری این خط می‌تواند به عدد 150 تا 200 دستگاه تولید در روز برسد. با توجه به تعهدات مجموعه عظیم خودرو و با بهره گیری از تمامی ظرفیت این خط تولید، تعهد فعلی بسیار ناچیز بوده و تا چند برابر این عدد به راحتی قابلیت تولید در این مجموعه وجود دارد.

در ادامه وی توضیحات دیگری در خصوص مشکلات موجود و حل آن‌ها اشاره داشت. رفع مشکلاتی نظیر تعویض کلیه تجهیزات، مدرن سازی تجهیزات قدیمی و … از مهم‌ترین امور انجام شده توسط عظیم خودرو در این مجموعه بوده است.

پس از اتمام سخنان ایشان و همچنین بیان توضیحاتی از سوی آقای عقیل مصطفایی معاون بازاریابی و فروش مجموه عظیم خودرو، اصحاب رسانه و خبرنگاران حاضر در جلسه همراه با آقای مهندس حاتمی، مدیر تولید کارخانه به بازدید از خط تولید این مجموعه پرداخته و همچنین برای اولین مراسم آنباکسینگ پارت‌های وارد شده در خصوص خودروی هان تنگ X7 در حضور خبرنگاران انجام شد.

لازم به ذکر است که در این خط تولید قرار است خودروی هان تنگ X5 نیز پس از خودروی X7 به مرحله مونتاژ و تولید نهایی برسد.

این بازدید چند ساعته نشان از عظیم جدی مسئولین عظیم خودرو برای ایفای تعهدات خود دارد که در صورت عدم بروز مشکل جدی در این حوزه، به زودی شاید تحویل اولین سری خودروهای هان تنگ خواهیم بود.

بررسی هن‌تنگ ایکس ۷ (HANTENG X7)؛ محصول جدید عظیم خودرو!

 

ایکس ۷ بزرگترین شاسی‌بلند هن‌تنگ شناخته می‌شود که براساس پلتفرم بدنه زوتی T600 یا همان خودروی کوپا t210 ساخته شده است. از لحاظ ظاهری ایکس۷ را می‌توان ترکیبی از خودروهای چینی و سایر کمپانی‌های خارجی دانست که بخش‌های کپی شده در بدنه آن کاملا مشهود است. نمای جلویی ترکیبی از کوپا ۲۱۰ و فولکس‌واگن تیگوان است که لوگوی هن‌تنگ در وسط جلوپنجره نه‌چندان مرتفع قرار داده شده است.

رادار جلو، رادار عقب، چراغ هالوژنیHalogen، چراغ زنونی Xenon، چراغ رانندگی در روزDaylight، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، چراغ مه شکن جلو و عقب، گرم کن شیشه عقب، برف پاکن جلو و عقب از نوع ضد خش، سنسور باران، تنظیم برقی آینه ها، گرم کن آینه های جانبی، آینه های تاشو برقی، ریل سقفی آلومینیومی جهت نصب باربند، خروجی اگزوز دوتایی Dual، چراغ های جلو مجهز به سنسور اتوماتیک،  تشخیص نور تجهیزات ظاهری ایکس 7 را تشکیل می‌دهند.

در بخش فنی هن‌تنگ ایکس7 از یک موتور 2.0 لیتری توربو بهره می‌برد که این موتورها توسط شرکت شنیانگ-میتسوبیشی تولید می شوند. همین موتور در چند خودروی چینی دیگر مانند لندویند X7 و دامای X7 بکار گرفته شده که عملکرد مشابهی با ایکس 7 دارند. حداکثر توان موتور 190 اسب‌بخار در تعداد دور 5500 بوده و گشتاور نیز 250 نیوتن‌متر است. استاندارد آلایندگی یورو 5، گیربکس 6DCT از دیگر مشخصات فنی ایکس 7 محسوب می‌شوند.

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

    1. اقا حمید به خودمون هم میرسه اگه یه جو همت از خودشون نشون بدن.

  1. اقا حمید به خودمون هم میرسه اگه یه جو همت از خودشون نشون بدن.

  2. آقای بهمنی لطفا گزارشی از اخرین وضعیت عظیم خودرو تهیه بفرمایید. از لحاظ تولید و کارگران و ابعاد دیگر. به نظر جالب است مردم از روند
    زندگی کاری کار افرینان در سطوح بالای اقتصادی و استانی آگاه شوند. حل بسیاری از مشکلات از درک کردن همدیگر شروع می شود. با تشکر

    1. عزیزان کارآفرین عظیم خودرو در زندان هستند و منتظر نتیجه شکایت ؛ هزار نفر انسانی هستند که به اونها اعتماد کردند ….

  3. سلام : درخرداد ماه سال۱۳۸۷ زاگرس خودرو قرار بر تحویل جنتو دهندبا توجه به قرارداد وپرداخت قیمت روز خودرو که هنوز اتفاق نیافناده وجوابگو کسی نییت متشکرم اگر اطلاعی یا خبری دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا