مکمل بنزین
خبرداخلی

وضعیت قیمت خودروهای خارجی در بازار و پیش بینی قیمت آنها در روزهای آینده!

بازار خودروهای خارجی نیز همانند بازار خودروهای داخلی در رکود به سر می‌برد و بسیاری از خریداران این بازار نیز دست از خرید کشیده‌اند اما این فروشندگان هستند که در قیمت‌های خود تغییر زیادی اعمال نکرده و حالا با یک تناقض بزرگ در این بازار مواجه شدیم! البته ریزش‌های شدیدی در بازار داشتیم که مربوط به خودروهای خاص مثل آزرا بوده که به نظر می‌رسد این ریزش‌ها در انتظار بسیاری از خودروهای پرمعامله نیز هست!

به گزارش چرخان، هفته گذشته در طی چند خبر اعلام شد که به زودی خودروهای دپو شده در گمرک به زودی ترخیص خواهند شد که با توجه به تعداد بالای آنها به نظر می‌رسد که در روزهای آتی بخش عرضه سنگین‌تر شده و طبیعتا شاهد ریزش در بازار خواهیم بود! البته گفتنی است ریزش مد نظر نهایتا در حد 10-20 درصد خواهد بود و انتظار ریزش‌های عجیب و غریب از این بازار غیر منطقی است!

تعرفه واردات خودروهای خارجی واردات خودروبازار خودروهای خارجی در حال حاضر شاهد قیمت‌های عجیبی است که از جمله آنها می‌توان به قیمت 700 میلیون تومانی برای یک از خودروهای چینی در بازار اشاره کنیم که طبیعتا وقتی این خودرو را در کنار خودروهای معتبر و شناخته شده بازار قرار می‌دهیم، گران بودن و غیرمنطقی بودن قیمت گذاری این خودروها را می‌توان مشاهده نمود.

وضعیت نزولی قیمت خودروهای خارجی به گونه‌ای بوده است که رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل در این باره مصاحبه کرده و گفته است: نبود تقاضا در بازار خودروهای خارجی باعث شده تا کاهش‌های 100 میلیون تومانی را در قیمت این خودروها شاهد باشیم. اما در بعضی از خودروهای خاص این افت قیمت به چیزی در حدود 350 میلیون تومان نیز رسیده است که به طور مثال در خودرویی مانند آزرا شاهد کاهش قیمت 350 میلیون تومانی بودیم و حالا با قیمت 650 میلیون تومان معامله می‌شود.

پیش فروش خودروهای خارجی خودروی خارجی خودروهای خارجیبسیاری از کارشناسان بازار می‌گویند که در حال حاضر تقاضا به پایین‌ترین حد خود رسیده و بازار خودروهای خارجی به زودی مجبور به کاهش در قیمت‌ها خواهد شد و چاره‌ای جز این نیست! البته این کارشناسان معتقدند که وضعیت فعلی بازار خودروهای خارجی به گونه‌ایست که به خودی خود مستعد کاهش بوده و با خبر ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک عملا این ریزش را حتمی کرده و تسریع می‌کند!

اما این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که حتی شایعاتی مبنی بر آزادسازی واردات خودروهای خارجی از دولت به گوش می‌رسد که در صورت عملی شدن این شایعه قطعا شاهد کاهش قیمت‌های خوبی در بازار خواهیم بود. شاهد مثال این موضوع حباب قیمتی بسیاری از خودروهای موجود در بازار است که در بعضی از آنها به چیزی در حدود 300 تا 400 میلیون تومان می‌رسد و با تخصیص ارز نیما یا حتی ارز بازار آزاد نیز، قیمت این خودروها به اعداد بسیار پایین‌تری می‌رسد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا