مکمل بنزین
خبرداخلی

سابقه سیتروئن C3 و وضعیتی که این خودروی فرانسوی در بازار کشورمان دارد!

سیتروئن C3 از آن دسته خودروهای خاصی است که می‌توانست به یکی از خودروهای بسیار پرطرفدار و پر فروش در کشورمان تبدیل شده و تنور تولید سایپا را در کاشان داغ نگه دارد ولی فراز و نشیب‌های این خودرو و مشکلاتی که بر سر راه تولید این خودرو باعث شد تا این خودرو نیز به جرگه خودروهایی افزوده شد به قول معروف: ” نیامده رفتند!”

به گزارش چرخان، سایپا در ابتدای بهار سال جاری بود که خبر از تولید و فروش یک خودروی با کیفیت از خودروساز فرانسوی داد و مشخصات و امکانات این خودرو باعث شد تا پیش فروش این خودرو به یکی از فروش‌های بسیار متفاوت نسبت به سایر خودروهای خارجی تبدیل شود چرا که ثبت رکورد 2000 سفارش در عرض چند دقیقه چیزی نبود که حتی مسئولین این شرکت تصور آن را داشتند ولی این اتفاق رخ داد و این تعداد از مشتریان اقدام به واریز 60 میلیون تومان به حساب گروه سایپا کردند!

سیتروئن C3 پژو 2008 و سیتروئن C3شاید همزمانی ثبت سفارش و ثبت نام این خودرو با اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنعت خودروسازی کشورمان بدترین اتفاقی بود که می‎توانست برای سیتروئن C3 رخ داده و وضعیت آن را به یک ابهام بزرگ تبدیل نماید. این خودرو علیرغم همه این مشکلات پیش فروش شد ولی پژوسیتروئن در همان روزهای ابتدایی اعلام تحریم‌ها، آب پاکی را روی دست سایپا ریخت و از همان ابتدا دست سایپا را برای تولید این خودرو تنها گذاشت که نتیجه آن را می‌توان در تاخیری که در تحویل سیتروئن C3 شاهد بودیم مشاهده کنیم.

با تمام کش و قوس‌های فراوان پیرامون این خودرو، سایپا در دی ماه سال جاری اعلام کرد که تمام تعهدات این خودرو را ایفا خواهد کرد و در این زمینه مشکلی وجود نخواهد داشت ولی قیمت اعلامی این شرکت آن چیزی نبود که مشتریان سیتروئن C3 به دنبال آن بودند و عملا بسیاری از آنها را از دایره تحویل گیرندگان نهایی خودرو خارج کرد چرا که بسیاری از مردم با تصور قیمت 130 میلیون تومان وارد پروسه ثبت سفارش شدند ولی با قیمت اعلامی 240 میلیون تومان روبرو شدند که طبیعتا رقم باقیمانده حدود 180 میلیون تومانی را نشان می‌داد.

سیتروئن C3اما سیتروئن C3 در بازارهای جهانی چیزی در حدود 17 هزار پوند قیمت خورده است که با احتساب قیمت پوند در ایران به رقم حدودی 240 میلیون تومان می‌رسانیم که نشان از قیمت گذاری خاص این خودرو توسط سایپاست ولی در حال حاضر قیمت این خودرو در بازار آزاد با قیمت‌های بسیار بالا بوده و حوالی قیمت 300 تا 400 میلیون تومان چیزی است که در حال حاضر در بازار شاهد هستیم و به نظر می‌رسد که بازار گرم خرید و فروش این خودرو تا زمانی که 2000 خودروی تعهد شده تحویل داده شود ادامه داشته و فعلا خبری از ثبات در بازار آن نباشد!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا