مکمل بنزین
خبر

لامبورگینی اوراکان ایوو معرفی شد

کمپانی اهجاب‌انگیز لامبورگینی همیشه برای مردم خبرهای هیجان‌انگیزی داشته و اینبار به‌طور رسمی نسخه جدیدی از اوراکان را با نام ایوو معرفی کرده است. این مدل جدید، یک بروزرسانی برای اوراکان محسوب می‌شود که قسمت‌های مختلفی بخصوص پیشرانه دچار تغییر شده است. اوراکان به تکنولوژی‌های جدید لامبورگینی مثل سیستم کنترل پویایی خودرو و سیستم اطلاعاتی سرگرمی بروزشده لامبورگینی مجهز شده تا تکنولوژی جدیدتری داشته باشد. استفانو دومینیکالی مدیرعامل لامبورگینی در خصوص این محصول جدید می‌گوید: لامبورگینی در تلاش است تا پیشرفت خود را به بالاترین سطح تکنولوژی خودروهای سوپراسپرت برساند. این را می‌توان به روشنی در ایوو دید. برای بهتر شدن رانندگی با این خودرو ما توانایی‌های اوراکان پرفورمانته را با سیستم کنترل پویایی پیشرفته ترکیب کرده‌ایم.این خودرو را می‌توان خیلی بیشتر از یک بروزرسانی دانست و تغییرات آن یک محصول جدید را بوجود آورده است.

بهبود آئرودینامیک در این مدل بسیار مدنظر قرار گرفته و یک سپر جلوی جدید شامل یک اسپلیتر و یک بال یکپارچه بر روی آن قرار داده شده تا شرایط ایوو بهتر شود. ورودی‌های هوا جلوی هم بزرگ‌تر شده‌اند و رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی جدیدی به همراه ورودی‌های هوای جانبی تغییر شکل یافته با یک باله در میان آن‌ها به چشم می‌خورند. اما در بخش عقب تغییرات بسیار جدی‌تر است. دو سر اگزوز جدید در بالای سپر مشاهده می‌کنید و یک اسپویلر جدید نیز در بخش بالاتر وجود دارد.

در داخل کابین ایوو تغییرات جدیدی به‌چشم می‌خورد که از جمله آنها می‌توان به یک نمایشگر 8.4 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی اشاره کرد. این نمایشگر علاوه بر سایز مناسب‌تر و کیفیت بیشتر، از اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند و قابلیت لمس چند انگشتی و هماهنگی با گوشی‌های هوشمند را دارد. تنظیم صندلی‌ها و کنترل سیستم تهویه از طریق این نمایشگر صورت می‌گیرد و یک سیستم برای مشاهده محیط اطراف با دو دوربین هم قابل سفارش است که از تمام مسیرهایی که طی کرده‌اید فیلم می‌گیرد و ذخیره می‌کند.

تریم آلکانترا و چرم جدید با دوخت نارنجی‌رنگی باعث شده تا رنگ داخل کابین با نمای بیرونی هماهنگ‌تر شود. علاوه بر این، در صورت دلخواه، کربن کامپوزیتی فورج‌کاری شده و پوستهٔ کربنی لامبورگینی به همراه سیستم نورپردازی داخلی هم می‌توانید برای ایوو سفارش دهید. از لحاظ فنی تغییرات باعث شده تا خروجی موتور 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی اوراکان به 640 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور افزایش یابد که تقریبا 30 اسب بخار و 40 نیوتن متر بیشتر از نمونه اوراکان استاندارد است. این افزایش قدرت به‌دلیل کاهش وزن اوراکان است که این وزن به 1422 کیلوگرم، رسیده و باعث می‌شود ایوو در 2.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. ایوو برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت تنها 9 ثانیه زمان نیاز دارد و می‌تواند به حداکثر سرعت 325 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

اما تغییرات به همین‌جا خلاصه نمی‌شود و تکنولوژی‌هایی مانند LDVI هم در این خودرو بکار گرفته شده. این سیستم یک واحد پردازشگر مرکزی با کمک سیستم LPI و تعدادی سنسور شتاب و ژیروسکوپ دارد که در کنترل خودرو تاثیرگذار است. قیمت لامبورگینی اوراکان ایوو در ایالات‌متحده از 261,274 دلار شروع خواهد شد و با تجهیزات دیگری که برای آن در نظر گرفته شده، این قیمت به حدود ۳۰۰ هزار دلار خواهد رسید.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا