مکمل بنزین
خبرداخلی

عملکرد عجیب سایپا در تحویل خودرو به نمایندگی‌ها به جای مشتریان! + سند

در چندماه اخیر یک اتفاق کلی به صورت تکراری بوده و عملا باعث شده تا بسیاری از افراد برای رسیدن به یک خودروی صفر خون دل زیادی بخورند که عمده دلیل آن بی کفایتی خودروسازان در پیش بینی وضعیت فعلی و طمع آنها برای تحویل خودرو با قیمت‌های بالاست که همه دلایل در حالی توسط آنها مطرح می‌شود که یک سند و اتفاق عجیب در سایپا نشان می‌دهد که این شرکت برای نمایندگی‌هایش خودرو دارد ولی برای مشتریان اینطور نیست!

به گزارش چرخان، ماه‌هاست که نوسانات نرخ ارز و همچنین تحریم‌های گسترده علیه صنعت خودروسازی کشور باعث شده تا این صنعت دچار مشکل شده و افزایش قیمت شدیدی را در این زمینه شاهد باشیم که اعلام قیمت جدید محصولات ایران‌خودرو در اغلب محصولاتش، و همچنین در بعضی از محصولات سایپا نشان می‌دهد که عملا برنامه ریزی درستی برای مقابله با این تحریم‌ها صورت نگرفته و تاوان این بی کفایتی را بایستی مشتریان بدهند که در حال حاضر نیز این اتفاق افتاده است!

سایپا خودروهای چینی تحویل خودروهای پیش فروش شده محصولات جدید سایپااتفاقاتی که در چندماه اخیر شاهد آن بودیم به قدری عجیب بوده‌اند که شاید بتوان آنها را در دفتر اتفاقات عجیب صنعت خودروسازی دنیا ثبت کرد چرا که در یک مورد شاهد بودیم که خودروساز برای فرار از پرداخت جریمه تاخیر و سود مشارکت که رقم سنگینی میشد اقدام به دریافت تعهدنامه از مشتری کرد و او را از این حق طبیعی محروم کرد! یا در مورد دیگری زمانی که مشتری برای یک خودروی خاص ثبت نام کرده، از او برای دریافت یک خودروی با کیفیت بسیار پایین و رنگ و مشخصات کاملا متفاوت دعوت می‌شود!

نکته جالب اینجاست که خودروسازان در حالی با بازار خودرو بازی می‌کنند که انواع و اقسام حمایت‌های مختلف از جمله حمایت‌های گمرک خودروهای خارجی و تسهیلات چند هزار میلیارد تومانی را دریافت می‌کنند که به جرات در بسیاری از کشورها نظیری ندارد. حالا در این بین گروه خودروسازی سایپا در یک اقدام عجیب از یک بسته حمایتی رونمایی کرده است که طبق آن از نمایندگان و بازاریابان فروش این شرکت حمایت می‌شود که امتیازات بسیار زیادی در این بسته آنها داده می‌شود.

سایپادر این بسته حمایتی، نمایندگان گروه خودروسازی سایپا می توانند با پرداخت ودیعه 200 میلیون تومان تا 2 میلیارد تومان به حساب این شرکت واریز کنند و نهایتا تا 52 محصول قابل عرضه این شرکت دریافت نمایند که در این بسته از همه نوع خودروهای قابل عرضه این شرکت گنجانده می‌شود! از جمله خودروهای قابل ذکر در این بسته حمایتی می‌توان به کیا سراتو، چانگان و خانواده X200 (تیبا صندوقدار، تیبا ۲ و ساینا) اشاره کرد که در حال حاضر به نظر می‌رسد که سایپا در تحویل بعضی از آنها به مشتریان، دچار مشکلات زیادی است!

این خودروها با قیمت کارخانه‌ای به دست نمایندگی‌ها می‌رسند و البته نماینده‌ها از سود مشارکت 17 درصدی نیز بهره مند خواهد شد! این سود مشارکت در حالی پرداخت می‌شود که از یک سو نماینده‌ها از سود سرشار تفاوت قیمت کارخانه و بازار آزاد بهره مند خواهند شد و از سوی دیگر سایپا برای مشتریان عادی عدد به مراتب کمتری را به عنوان سود مشارکت در نظر می‌گیرد!

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. پراید جنس حلب روغن است باید قیمتش ۱۰ ملیون باشد چون ایمنی ان خوب نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا