مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

5 دلیل برای آنکه هن‌تنگ ایکس ۷ بخریم!

برخی از خودروهای چینی، مشخصاتی دارند که اگر از همه محصولات چینی‌ هم ناامید باشید، قصد خرید آنها را پیدا خواهید کرد. خودروهای شاسی‌بلند چینی به‌حدی برای ایرانی‌ها جذاب بوده‌اند که کشور ما مملوء از خودروهای خوب و بد این برند شده باشد. هجوم این خودروها به بازار کشور باعث شده تا برندها و هولدینگ‌های مختلف بفکر عرضه خودرو در کشور باشند و یکی از آنها عظیم خودرو است که بنظر می‌رسد تغییرات جدیدی در این شرکت رخ داده است. در گذشته عظیم خودرو به دلایل نامعلوم، چندان در معرفی و عرضه خودرو موفق نبوده اما انتخاب‌های این شرکت نشان می‌دهد که کیفیت برای آنها اهمیت دارد.

در کارنامه عظیم خودرو نام هاوال دیده می‌شود که محصولات این برند کیفیت مثال‌زدنی در چین و دنیا دارند و ماهیندرا نیز بعنوان کمپانی محبوب هندی نیز یکی دیگر از خودروسازانی بود که عظیم‌خودرو به‌سراغ آن رفت اما به‌دلیل مشکلات واردات و توافق با این شرکت، همکاری آنها با ابهاماتی مواجه شد. برند تازه تاسیس هان‌تنگ محصولاتی تولید می‌کند که بر اساس ادعای آنها از استانداردهای اروپایی برخوردارند و تکنولوژی روز در این خودروها بکار گرفته شده است.

امروز قصد داریم نقاط قوت هان‌تنگ ایکس ۷ را بررسی کنیم تا ببینیم این خودرو آیا ارزش خرید را دارد و یا خیر.

پس با ما همراه باشید…

۱- طراحی خارجی

کیفیت طراحی در ایکس ۷ به‌گونه‌ای است که همه اقشار جامعه با آن ارتباط برقرار خواهند کرد. در طراحی این خودرو از محبوب‌ترین محصولات جهان، الهام گرفته شده و کمپانی بیشتر تلاش خود را بکار گرفته تا همه سلیقه‌ها این خودرو را دوست داشته باشند که همین مسئله باعث شده تا برخی از قسمت‌ها طراحی متداولی داشته باشند. رادار جلو، رادار عقب، چراغ هالوژنی، چراغ زنونی، چراغ رانندگی در روز، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، چراغ مه شکن جلو و عقب، گرم کن شیشه عقب، برف پاکن جلو و عقب از نوع ضد خش، سنسور باران، تنظیم برقی آینه ها، گرم کن آینه های جانبی، آینه های تاشو برقی، ریل سقفی آلومینیومی جهت نصب باربند، خروجی اگزوز دوتایی Dual، چراغ های جلو مجهز به سنسور اتوماتیک، تشخیص نور تجهیزات ظاهری ایکس 7 را تشکیل می‌دهند که مشاهده می‌کنید که کمپانی تلاش کرده تمام آپشن‌ها را در این خودرو قرار دهد. البته سایز کوچک چرخ‌ها را می‌توان بعنوان یک ضعف در نمای خارجی در نظر گرفت اما در مجموع هان‌تنگ ایکس ۷، نمره خوبی از لحاظ ظاهری دریافت می‌کند.

۲- طراحی داخلی

بدون شک برای خرید یک بی‌ام‌و باید چندین برابر هان‌تنگ هزینه کرد اما این کمپانی کابینی مشابه محصولات بی‌ام‌و را برای شما مهیا کرده و در همین راستا کیفیت مناسبی هم دارد. استفاده از متریال باکیفیت‌تر نسبت به سایر خودروهای چینی        ( تقریبا تمام خودروها) و تریم چوبی رنگ باعث شده تا فضای داخلی زیبا و لوکسی برای سرنشینان فراهم شود. در نمای داخلی نمی‌توان هیچ ضعفی در این خودرو دید و تمام ادوات مانند غربیلک فرمان، داشبورد، کلیدهای سخت‌افزاری و … طراحی زیبا و قابل قبولی دارند.

۳- کیفیت ساخت

همانطور که گفته شد، هان‌تنگ از متریال خوبی بهره می‌برد و این کیفیت در سایر بخش‌ها نیز دیده می‌شود. کیفیت مونتاژ قطعات نشان می‌دهد که این کمپانی چینی، استانداردهای بالایی را مدنظر قرار داده. تمام قطعات بخوبی در جای خود قرار گرفته‌اند و ضعفی در آنها دیده نمی‌شود کیفیت صفحه‌نمایش هان‌تنگ یکی دیگر از بخش‌های مثال‌زدنی در این خودرو است.

۴- مشخصات فنی

هان تنگ X7 از پیشرانه 2.0 لیتری توربو میتسوبیشی بهره می‌برد. این موتور می‌توان قدرت 190 اسب بخاری و همچنین گشتاور 250 نیوتن متری را در اختیار راننده قرار دهد. جعبه دنده 6 سرعته دوکلاچه نیز هماهنگی قابل قبولی با پیشرانه دارد. اگر چه موتور ایکس۷ در چند محصول دیگر هم بکار گرفته شده که از جمله آنها می‌توان به لندویند X7 و دامای X7 اشاره کرد اما پیشرانه آن از محصولاتی مانند تیگو ۷ شرایط بهتری دارد.

۵- تجهیزات

لیست کامل تجهیزات هان‌تنگ وسوسه کننده است. نسخه فول آپشن ایکس ۷ از تجهیزاتی نظیر سیستم ترمز ضدقفلABS ، فناوری توزیع نیروی ترمزEBD، سیستم کمکی ترمز ناگهانی BOS، کنترل کشش TCS، فناوری کنترل پایداریESC ، سیستم حفظ خودرو در سربالایی HAC، حالت رانندگی در هوای برفی، کنترل فشار باد لاستیک‌ها، کیسه هوای سرنشینان جلو و پرده‌ای، گرم‌کن و تنظیم ‌کننده‌ی برقی آینه‌های جانبی، فرمان و صندلی‌های چرم، ورود بدون کلید، ترمز دستی برقی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی ۹ اینچ، چهار بلندگو، تنظیمات برقی صندلی جلو، نورپردازی رکاب، دید ۳۶۰ درجه، نمایش اطلاعات روی شیشه‌ی جلو (HUD)، ۶ بلندگو، سانروف پانورامیک، تهویه مطبوع دوگانه و بازکننده‌ی برقی صندوق عقب بهره می‌برد.

کلام آخر

هان‌تنگ ایکس ۷ از مشخصات خوبی بهره می‌برد و اگر عظیم‌خودرو بتواند در ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی، کیفیت بالایی از خود نشان دهد، این خودرو می‌تواند امید داشته باشد که در بازار ایران موفق باشد و ناکامی‌های گذشته عظیم‌خودرو را جبران کند. در تیرماه خبرهایی از عرضه ایکس ۷ با قیمت کمتر از ۲۰۰ میلیون منتشر شد اما اکنون ارقامی مانند ۳۰۰ میلیون تومان شنیده می‌شوند که قیمت بالا می‌تواند برای خرید این خودرو حاشیه ایجاد کند.

امیدواریم عظیم خودرو در فروش خود، قیمت‌گذاری عادلانه را نیز درنظر بگیرد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. در سال آینده تنها کمپانی هایی موفق خواهند بود که بتوانند هر خودروی اقتصادی بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان تولید کنند. سایرین باید به فکر شغل شرافتمندانه دیگری باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا