مکمل بنزین
رپورتاژ

بنز C200 اقتصادی در دیوار شروع از ۳۰۰ میلیون تومان

مرسدس بنز C200 یک سدان خوش چهره و خوش رکاب است. این خودرو در سال ۲۰۰۷ معرفی شد. این کلاس نسبت به کلاس E اسپورت‌تر است و هندلینگ و سواری نرم‌تر و لذت‌بخش‌تری دارد. هزینه‌ی نگهداری از اعضای خانواده‌ی مرسدس معمولا بالاست، اما C200 هزینه‌های جانبی و استهلاک کمتری نسبت به بقیه دارد، همچنین می‌تواند در سطح یک کامپکت درون شهری رضایت شما را جلب کند. در واقع باید بگوییم که این خودرو از دیگر اعضای خانواده‌ی مرسدس بنز اقتصادی‌تر است. قبل از بررسی ویژگی‌های این خودرو باید بدانید که اگر خانواده‌ی قد بلندی دارید و حالا فکر خرید مرسدس بنز C200 را در سرتان می‌چرخانید باید بیشتر فکر کنید؛ زیرا فضای سرنشین عقب برای افراد بلند قامت راحت نیست. تجربه‌ی رانندگی با این خودرو نشان می‌دهد که به خاطر راحتی و خوش دست بودن فرمان معمولا در مسیرهای طولانی از رانندن خسته نمی‌شوید.

مشخصات موتور

حجم موتور C200 ۱۷۶۹ سی‌سی است. این خودروی ۴ سیلندر به صورت ترکیبی برای هر صد کیلومتر ۶.۶ لیتر، در شهر ۹.۳ لیتر و در خارج از شهر ۵.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند. با یاری سوپرشارژ کمپرسور می‌تواند ۱۸۳ اسب بخار نیرو تولید کند. حداکثر سرعت این خودرو به ۲۳۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد. با این خودرو ۷.۸ ثانیه طول می‌کشد تا شما از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسید. بنز C200 جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دارد.

آپشن‌های پایه

مدل‌های مختلفی که در سال‌های مختلف تولید شده‌اند و یا آنهایی که به صورت سفارشی به بازار عرضه می‌شوند معمولا آپشن‌هاو امکانات مختلفی دارند. آپشن‌های مشترک بین C200-های مختلف عبارتند از: کی لس (سیستم باز شدن و استارت خودرو بدون سوییچ)، صندلی برقی، دکمه‌های کنترلی مدیا روی فرمان، کروز کنترل، امکان تعویض دنده از فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک با کانال جدا، نمایشگر باد لاستیک‌ها، سنسور باران، تشخیص سرنشین جلو و …. اگر امکاناتی بیشتری می‌خواهید باید آنها را به صورت سفارشی درخواست کنید یا در بازار آنها را به خودروی خودتان اضافه کنید. می‌توانید به خرید بنز C200 کارکرده و اضافه کردن آپشن‌ها به صورت دستی نیز فکر کنید.

ایمنی سنجی

برای حفظ ایمنی راننده و سرنشینان علاوه بر کیسه هوای اصلی، جانبی و پرده‌ای، کیسه‌ هوای زانویی نیز برای راننده در نظر گرفته‌اند. این خودرو ترمز دستی پدالی، ABS، ASR (لغزش‌گیر خودرو در زمان شتاب‌گیری)، ESP (سیستم پایدار کننده‌ی خودرو)، HAC (کمک کننده‌ی شروع حرکت در مسیر شیب‌دار)، BAS (پخش کننده‌ی قدرت ترمز میان چرخ‌ها) دارد. با این لیست متوجه شدید که نگرانی بابت ترمز و ایستایی این خودرو وجود ندارد. این خودرو ۵ ستاره‌ی ایمنی از موسسه‌ی ایمنی سنجی یورو انکپ دارد.

در دیوار به قیمت بخر

در سایت دیوار فروشنده‌ای در یک آگهی قیمت فروش بنز C200 ۲۰۱۲ خود را با ۷۳ هزار کیلومتر کارکرد ۵۳۵ میلیون تومان اعلام کرده است. در آگهی دیگری همین مدل خودرو مربوط به سال ۲۰۱۵ و تنها با ۶ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. مدل ۲۰۰۹ که تاکنون ۱۸۵ کیلومتر راه را پیموده است نیز ۳۳۰ میلیون تومان آگهی شده است. همان‌طور که مشاهده کردید این خودرو در ایران بین ۳۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. در مدل‌های جدید‌تر اگر تیونینگ  ای ام جی روی خودرو پیاده شده باشد معمولا قیمت بالاتر می‌رود.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا