مکمل بنزین
رپورتاژ

بررسی تفاوت های کیا فورت مدل 2018 و 2019

کیا فورت یکی از محصولات رقابتی در سبد محصولات کیا موجود در ایران است. در حال حاضر خرید و فروش کیا فورت مدل 2018 در بازار ایران انجام می‌شود و برای خرید کیا فورت 2019 باید منتظر واردات این محصول به ایران باشید. کیا فورت از خودروهای پرطرفدار در دسته خودروهای سدان میان‌رده است. از رقبای این خودرو می‌توان به تویوتا کرولا و هوندا سیویک اشاره کرد. به‌طورکلی به این رده از خودروهای سدان کامپکت گفته می‌شود و معمولا در این دسته گزینه‌های زیادی در اختیار خریداران قرار دارد؛ اما خرید و فروش کیا فورت به دلیل قیمت‌گذاری مناسب‌تر و امکانات کافی آن توانسته است بخش قابل قبولی از معاملات خرید و فروش خودرو را به خود اختصاص دهد.

در اینجا مقایسه‌ای بین مدل 2018 کیا فورت با مدل جدید و تازه وارد 2019 انجام خواهیم داد و با تغییراتی که کیا در این خودروی دوست داشتنی اعمال کرده است بیشتر آشنا خواهیم شد. کیا در مدل 2019 فورت از یک طراحی جدید در داخل و خارج خودرو استفاده کرده است. با ما همراه باشید تا نگاهی به تغییرات جدید در این خودرو بیاندازیم.

مقایسه ظاهر کیا فورت 2018 و 2019

یکی از دلایلی که ممکن است افراد را ترغیب به فروش کیا فورت 2018 و خرید کیا فورت 2019 کند، استایل بدنه جدید در فورت 2019 است. کیا فورت 2019 مقداری از مدل 2018 بزرگتر است که به معنای بیشتر شدن فضای داخلی این خودرو است. از لحاظ ظاهری می‌توان گفت که در طراحی کیا فورت جدید تا حدودی از طراحی کیا استینگر، پرچمدار سدان جدید کیا، الگو گرفته شده است. در هر دو مدل جلو پنجره خاص کیا دیده می‌شود اما در سایر قسمت‌ها کیا فورت 2019 کاملا طراحی جدیدی را نشان می‌دهد. ظاهر جدید درب جلو و طراحی جذاب درب پشت سبب شده است که فورت جدید ظاهر اسپورت‌تری نسبت به مدل قدیمی ‌داشته باشد.

مدل 2018 فقط در دو مدل 4 در سدان و 5 در هاچ‌بک تولید شده بود اما تا اینجا اخبار رسمی ‌هاکی از آن است که فورت 2019 فقط در مدل 4 در سدان عرضه خواهد شد و فعلا اطلاعی از عرضه مدل هاچ‌بک در دسترس نیست.

تفاوت داخل اتاق کیا فورت 2018 و 2019

افرادی که قصد خرید کیا فورت 2019 را داشته باشند می‌توانند با پرداخت هزینه کمتری نسبت به سایر رقبا از امکانات بی نظیری در داخل اتاق خودرو برخوردار باشند. با اینکه این خودرو همچنان جزو خودروهای لوکس آخرین مدل بازار نیست اما کیا فورت جدید در داخل اتاق به‌خوبی طراحی شده است و دارای یک نمایشگر فوق العاده، متریال با کیفیت برای ساخت داشبورد و صندلی‌ها و کنترلرهای متعدد است که قابلیت‌های زیادی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد. برای مثال امکان کنترل حالت اقتصادی در خودرو فراهم شده است تا با کاهش قدرت موتور میزان مصرف سوخت را کاهش دهد.

مدل 2018 کیا فورت نیز دارای اتاق زیبایی بود اما واقعیت این است که اتاق طراحی شده در کیا فورت 2019 پیشرفت بسیار زیادی داشته است. در مجموع در هر دو مدل، امکانات خوبی مانند سانروف، صندلی‌های دارای سردکن و گرم‌کن، کنترل دمای اتوماتیک و … است. با این حال همانطور که گفته شده در این بخش مدل 2019 یک سر و گردن بهتر از مدل قبلی ظاهر شده است.

مشخصات فنی

مشخصات فنی کیا فورت 2019 شاید یکی از مهمترین دلایل خرید این مدل جدید باشد. با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط کیا متوجه می‌شویم با اینکه هر دو مدل از موتورهای دو لیتری خطی استفاده می‌کنند اما دارای خصوصیات متفاوتی هستند.

موتور

موتور مدل 2018 فورت، 2 لیتری خطی 4 سیلندر است که 147 اسب بخار قدرت تولید می کند. این موتور مصرف سوخت مناسب 7 لیتر در 100 کیلومتر را در شهر و 6 لیتر در 100 کیلومتر را در بزرگراه‌ها را به همراه خواهد داشت.

در مقابل موتور دو لیتری خطی 4 سیلندر کیا فورت 2019 نیز 147 اسب بخار قدرت دارد، اما تفاوت اصلی در مصرف میزان سوخت است که مدل جدید با مصرف 7.3 لیتر در 100 کیلومتر در شهر و 6.5 لیتر در 100 کیلومتر در بزرگراه، کمی پر مصرف تر از نمونه قبلی است.

جعبه دنده

فورت جدید دارای جعبه دنده Cvt است در حالیکه مدل 2018 از جعبه شش سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند که تفاوت مصرف سوخت در بین دو مدل را رقم زده است. در مدل پایه هر دو خودرو جعبه دنده شش سرعته دستی نیز در دسترس است.

امکانات و ایمنی کیا فورت 2019

کیا از همان امکانات امنیتی که در مدل 2018 استفاده کرده بود در مدل جدید نیز بهره برده است. ترمز abs به  همراه سیستم مقابله با شیب (hac) در کنار سیستم Esc  و Tsc که به کنترل بهتر چرخ‌ها کمک می کنند، جزو امکانات اصلی این خودرو برای افزایش ایمنی در زمان رانندگی است. برای حفاظت از سرنشینان نیز امکانات کافی نظیر کیسه‌های هوا در نظر گرفته شده است؛ 6 کیسه هوایی که با کنترل هوشمند برا محافظت از سرنشینان در نظر گرفته شده است. علاوه براین برای تامین ایمنی کودکان قفل کودک برای درهای خودرو و تعدادی بند نگهدارنده که به قرار دادن صندلی کودک در خودرو کمک بیشتری خواهد کرد، در نظر گرفته شده است.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا