مکمل بنزین
خبر

کانسپت متفاوت بی‌ام‌و در CES 2019

نتیجه همکاری بی‌ام‎و که با The North Face کمپر مفهومی است که با پوشش نانو با قابلیت ضدآب و تعریق در CES 2019 معرفی شد. بی‌ام‌و برای طراحی این خودرو علاوه بر نورث‌فیس با برند دیزاین‌ورکس نیز همکاری داشته تا بتواند نتیجه بسیار مثبتی را برداشت کند. دیزاین‌ورکس یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ بی‌ام‌و در آمریکا، آلمان و چین است که طراحی‌های متفاوتی را برای این خودروساز انجام می‌دهد.

شما می‌توانید از این کمپر خاص برای سفرهای خود در طبیعت استفاده کنید و امکانات جالبی هم برای آن در نظر گرفته شده. در طراحی این خانه کوچک متحرک از خودروی کلاسیک بی‌ام‌و ایزتا محصول سالهای ۱۹۵۰ بهره گرفته شده که می‌تواند دو فرد بزرگسال را بوسیله بکسل در طبیعت همراهی کند.

جالب‌ترین بخش این کمپر کمپانی محبوب آلمانی، استفاده از مواد کاملا جدید، اختراع شده در شرکت The North Face با نام فیوچرلایت است. این متریال باعث می‌شود تا انقلابی در سقف‌های پارچه‌ای محصولات مختلف رخ دهد چرا که پارچه‌ ضدآب همراه با سوراخ‌های بسیارکوچک نانویی، برای نفوض هوا به‌داخل محیط است و می‌تواند شرایط فوق‌العاده‌ای را مهیا کند.

این پوشش بسیاری از مشکلات پارچه‌های ضدآب معمولی را حل کرده است و محیط مطبوعی را در داخل فضای خود برای افراد آماده می‌کند. در این جنس پارچه، سوراخ‌ها تنها ۲۰۰ نانومتر فضای خالی دارند و همین باعث می‌شود به‌جز گازهایی مانند اکسیژن، هیچ شکل دیگری از مواد امکان نفوذ را نداشته باشند. بنابر اعلام سایت techradar این محصول تا پایان سال ۲۰۱۹ روانه بازار خواهد شد تا علاقه‌مندان به برپایی کمپ‌های دونفره بتوانند یکی از آنها را برای خود تهیه کنند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا