مکمل بنزین
خبر

یک سوپر اسپرت جدید، باز هم از ایتالیا

 

ایتالیایی‌ها علاقه زیادی به ساخت سوپراسپرت‌های قدرتمند دارند و این بار کمپانی برتونه بعنوان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین استودیوهای طراحی در این کشور، یک محصول جدید تمام الکتریکی را معرفی کرده است. پس از ورشکستگی این شرکت در سال ۲۰۱۹،  این کمپانی بعنوان بخشی از شرکت فرانسوی Akka فعالیت می‌کند. این خودرو با نام دیانشه معرفی شده و قرار است مجموعه متفاوتی از خودروهای شهری و خودروهای سوپر‌اسپرت نیز با همین نام روانه بازار شوند.

برای اولین‌بار مدل مفهومی دیانشه سال گذشته در میلان ایتالیا معرفی شده بود. خودروهای دیانشه در ۲ مدل مختلف روانه بازار خواهند شد که هر دو از موتور الکتریکی در هر محور بهره می‌برند. نسخه BSS GT One قدرت به ۴۰۰ اسب بخار را در اختیار دارد در حالی که مدل BSS GT Cube قدرت فوق‌العاده‌ای در حدود ۸۰۰ اسب بخار را در در اختیار خواهد داشت. BSS GT Cube می‌تواند در ۲.۲ ثانیه از شتاب صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

بنظر می‌رسد شتاب اولیه خودروها کم‌کم به زمان کمتر از ۲ ثانیه نزدیک می‌شوند و خودروهای پرنده در حال نزدیک شدن به زندگی واقعی هستند. انرژی این خودروهای الکتریکی از یک پک باتری با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات ساعت تامین می‌شود که گفته می‌شود در بین خودروهای الکتریکی بینظیر است. این برند سعی دارد ایستگاه‌های تعویض باتری طراحی کند که در کم‌تر از ۳ دقیقه باتری مصرف‌شده را با یک باتری شارژ شده جایگزین کنند و دیگر نیازی به فناوری شارژ سریع نخواهد بود و می‌توان باتری قدیمی را شارژ و در خودرویی دیگر استفاده کرد.

این ایستگاه‌ها بزودی در ایتالیا باز خواهند شد و بعد از آن سایر کشورهای اروپایی نیز شاهد حضور این ایستگاه‌ها خواهند بود. قرار است از یک هفته‌ دیگر، ثبت سفارش این خودروها آغاز شود و اولین سری خودروها در اوایل سال ۲۰۲۰ به‌دست مشتریان برسد. نباید فراموش کنیم که خودروی معرفی شده، کانسپت نیست و یک نمونه کاملا واقعی و قابلیت تولید انبود دارد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا