مکمل بنزین
گوناگونخبر

جدیدترین سیستم کمپانی فورد: ارتباط خودروها با محیط!

با رشد تکنولوژی ایمنی خودروها رو به افزایش هستند و در همین راستا، کمپانی آمریکایی فورد با اعلام برنامه‌های خود برای نصب تکنولوژی ارتباط خودرو با محیط، سیاست تویوتا و لکسوس را در پیش گرفته تا خودروهای خود را در سال ۲۰۲۰، بسیار هوشمند روانه بازار کند. این تکنولوژی این امکان را محیا می‌کند تا خودروها با هم و عابران پیاده ارتباط برقرار کنند. عابران می‌توانند با استفاده از گوشی هوشمند خود بر روی آینده نقش ببندند، حتی اگر راننده از آنها غافل باشد و آنها را ندیده باشد.

توانایی خودروها در آگاه‌سازی دیگر رانندگان از وقوع تصادفات یکی دیگر از امکانات این سرویس خواهد بود. همچنین رانندگان می‌توانند با این سیستم اطلاعات پیشرفته‌ را در ارتباط با مسیر بدست بیاورند و از خطرها و اطلاعات راه با خبر شوند. علاوه بر اینها، سیستم جدید می‌تواند ترافیک را کاهش دهد و به راننده اطلاعاتی درباره‌ زمان باقی مانده برای سبز شدن چراغ بدهد و آن بتواند بهتر زمان را مدیریت کند.

بنابر اعلام این شرکت، سیستم V2X در بسته‌ ایمنی کو پایلوت 360 فورد ارائه می‌شود. این تکنولوژی باعث می‌شود ترمز اضطراری خودکار در مواقع لازم وارد عمل شود و خودرو بدون نیاز به راننده اقدامات لازم را انجام دهد تا خطر و حادثه‌ای ایجاد نشود. فورد می‌خواهد از شبکه‌ سلولی که ارتباط 5G دارد در این سیستم بهره ببرد و بنابر اعلام دان باتلر، مدیر محصولات و پلتفرم ارتباطی فورد، سیستم معرفی شده باعث ارتباط مستقیم بین دستگاه‌ها خواهد شد و این به معنی عدم نیاز به سیگنال است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا